Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Mijn schoonmoeder appt me in paniek dat er wordt gezegd op haar scherm dat ze een virus op haar mobiel heeft. Ik ben helemaal niet thuis in Android en dacht dat het gewoon weer een mailtje of popup van een reclame iets zou zijn, maar het wordt door het android systeem aangegeven dat ze last heeft van een virus ofzo. Wat kan ik het beste hier tegen doen?

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat verwacht je voor input a.d.h.v. je gegeven informatie? :p

Jij bent niet bekend met Android, ik niet met jouw schoonmoeder.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Waar zijn de screenshots, of fotos van de melding. Wat is de exacte tekst

Wat is de software versie? Wat voor telefoon is het?

Heb jij fysiek toegang tot de telefoon?

Begin eens met die vragen

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb dus geen fysieke toegang tot haar mobiel en ben eigenlijk beetje verbaasd dat ze ineens daar past van zou hebben. Die doet niet meer dan beetje facebooken en shoppen. Maar ik weet ook zo 123 niet wat ik moet zeggen, want laatste keer dat ik met een virus te maken had was in 2010 ofzo haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zou haar het advies geven voorlopig geen wachtwoorden in te vullen. En vervolgens eens een afspraak maken om een kop koffie te komen drinken. Kun je je dan rustig bekijken wat er loos is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Waarschijnlijk meldingen van een website toegestaan. die spamberichten stuurt

https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Top bedankt, ik denk ook dat dat zo is met die spamberichten. Ze weet niet eens hoe ze een app moet installeren, dus ik was al verbaasd. En mijn schoonvader was ook gaan zoeken en kwam op scareware uit ofzo. inderdaad meldingen die je dan willen bewegen een virusscanner te kopen ofzo uit de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Yzord schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:32:
Top bedankt, ik denk ook dat dat zo is met die spamberichten. Ze weet niet eens hoe ze een app moet installeren, dus ik was al verbaasd. En mijn schoonvader was ook gaan zoeken en kwam op scareware uit ofzo. inderdaad meldingen die je dan willen bewegen een virusscanner te kopen ofzo uit de store.
Dat, of ze bieden een nummer om te bellen met een scam callcenter in India waar ze je honderden euro's willen laten betalen voor hun uitgebreide diensten die allemaal bullshit zijn.
In ieder geval blij zijn dat ze jou om hulp vraagt en er niet in mee gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met zo weinig informatie is dat allemaal speculatief en kunnen we je dus ook niet echt helpen. Je zult toch echt wat meer moeten aanleveren voordat we hier wat mee kunnen, dus ik doe dit topic op slot. Je zult eerst bij je schoonmoeder moeten aankloppen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.