Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:50
Ik wil via een combinatie van homebridge/ir repeater mijn versterker aansturen. In dit topic wil ik mijn gedachtegang toetsen, om te kijken of ik niet een andere/veel betere oplossing over het hoofd zie.

Hardware
  • Cambridge Audio CXA81 met een IR in mini-jack aansluiting achterop (zie foto)
  • Broadlink RM2 Mini (universele IR remote met wifi die aan Homebridge hangt)
  • Raspberry Pi Model 3B+ waar Homebridge op draait
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDwSJil8-3b-eC6wWE3WkCYB3YQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JohLpRZITnBIEcWWDdGbWzPG.jpg?f=user_large

De Broadlink kan helaas alleen meerdere meters van de versterker af staan en als gevolg daarvan moet het infrarood signaal 'langs' de schuifpui met logischerwijs veel daglicht waardoor het signaal lang niet altijd (goed) aankomt, dat werkt dus niet goed genoeg.
Het heeft bij mijn vorige (overigens veel goedkopere) versterker wel gewerkt, maar helaas is de ir ontvanger van de CXA kennelijk gevoeliger. Ik heb dus geen reden om aan te nemen dat de Broadlink stuk is.

Mijn gedachtengang is nu als volgt:
1. Aanschaffen van een IR repeater (zoiets)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUiD23glb91k7ax3N_SciSo7dB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M09raXcqcNh5jdd2A0rRZh9H.png?f=fotoalbum_large

2. Extra mini-jack naar mini-jack kabeltje

3. Als volgt aansluiten:
  • Broadlink + bovenstaande IR repeater in de kast onder de versterker (daar is prima plek en wifi bereik)
  • IR repeater met bovenstaand extra mini-jack kabeltje aansluiten op de IR in van de CXA
  • IR receiver (van de repeater :+) tegenover de Broadlink zetten, zodat het signaal in de CXA komt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFYrFapnUxW-x1yt-fl8L4Fd5FU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ZfGNr40gbqp8SpWTs3FOxqj.png?f=fotoalbum_large

Is dit, gegeven mijn situatie, de beste oplossing? Zijn er nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
De timing was met het lekkere weer natuurlijk niet ideaal. Maar gelukkig regent het weer :') dus durf ik de kick nu wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:58

FeaR

In GoT we trust

Op verzoek verhuizen we dit topic naar Smarthome

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 22-07-2024 21:57 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28
Uit m’n hoofd is die RM2 een erg klein apparaat toch? Even advocaat van de duivel; waarom zou die niet op de plek kunnen staan waar je nu de IR repeater wilt plaatsen?

Dan sluit je een IR ontvanger (zoals die ook in de afbeelding aan je IR repeater hangt) aan op de versterker en zet je de RM2 ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
Fuwor schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:03:
Uit m’n hoofd is die RM2 een erg klein apparaat toch? Even advocaat van de duivel; waarom zou die niet op de plek kunnen staan waar je nu de IR repeater wilt plaatsen?

Dan sluit je een IR ontvanger (zoals die ook in de afbeelding aan je IR repeater hangt) aan op de versterker en zet je de RM2 ernaast.
Dat had ik inderdaad ook bedacht (en getest), maar de IR IN is niet voorzien van voeding dus een losse IR ontvanger met mini-jack stekker werkt helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.h
Voor de follow up en afronding:
Ik heb inmiddels een Marmitek Invisible Control 6 XTRA gekocht en dat werkt precies zoals gehoopt. Het is een beetje lomp dat de Broadlink het signaal nu doorgeeft aan de Marmitek en die het vervolgens aan de CXA, maar soit. Het werkt perfect zonder vertraging of storing.

Ik moest er wel nog een extra verloopkabeltje bij kopen, want ik had over het hoofd gezien dat de IR blaster uitgangen van de Marmitek 2,5mm ipv 3,5mm waren :')

Blij mee! :)
Pagina: 1