Ik wil via een combinatie van homebridge/ir repeater mijn versterker aansturen. In dit topic wil ik mijn gedachtegang toetsen, om te kijken of ik niet een andere/veel betere oplossing over het hoofd zie.
Hardware:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JohLpRZITnBIEcWWDdGbWzPG.jpg?f=user_large)
De Broadlink kan helaas alleen meerdere meters van de versterker af staan en als gevolg daarvan moet het infrarood signaal 'langs' de schuifpui met logischerwijs veel daglicht waardoor het signaal lang niet altijd (goed) aankomt, dat werkt dus niet goed genoeg.
Het heeft bij mijn vorige (overigens veel goedkopere) versterker wel gewerkt, maar helaas is de ir ontvanger van de CXA kennelijk gevoeliger. Ik heb dus geen reden om aan te nemen dat de Broadlink stuk is.
Mijn gedachtengang is nu als volgt:
1. Aanschaffen van een IR repeater (zoiets)
/f/image/M09raXcqcNh5jdd2A0rRZh9H.png?f=fotoalbum_large)
2. Extra mini-jack naar mini-jack kabeltje
3. Als volgt aansluiten:/f/image/1ZfGNr40gbqp8SpWTs3FOxqj.png?f=fotoalbum_large)
Is dit, gegeven mijn situatie, de beste oplossing? Zijn er nog andere suggesties?
Hardware
- Cambridge Audio CXA81 met een IR in mini-jack aansluiting achterop (zie foto)
- Broadlink RM2 Mini (universele IR remote met wifi die aan Homebridge hangt)
- Raspberry Pi Model 3B+ waar Homebridge op draait
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JohLpRZITnBIEcWWDdGbWzPG.jpg?f=user_large)
De Broadlink kan helaas alleen meerdere meters van de versterker af staan en als gevolg daarvan moet het infrarood signaal 'langs' de schuifpui met logischerwijs veel daglicht waardoor het signaal lang niet altijd (goed) aankomt, dat werkt dus niet goed genoeg.
Het heeft bij mijn vorige (overigens veel goedkopere) versterker wel gewerkt, maar helaas is de ir ontvanger van de CXA kennelijk gevoeliger. Ik heb dus geen reden om aan te nemen dat de Broadlink stuk is.
Mijn gedachtengang is nu als volgt:
1. Aanschaffen van een IR repeater (zoiets)
/f/image/M09raXcqcNh5jdd2A0rRZh9H.png?f=fotoalbum_large)
2. Extra mini-jack naar mini-jack kabeltje
3. Als volgt aansluiten:
- Broadlink + bovenstaande IR repeater in de kast onder de versterker (daar is prima plek en wifi bereik)
- IR repeater met bovenstaand extra mini-jack kabeltje aansluiten op de IR in van de CXA
- IR receiver (van de repeater
) tegenover de Broadlink zetten, zodat het signaal in de CXA komt
/f/image/1ZfGNr40gbqp8SpWTs3FOxqj.png?f=fotoalbum_large)
Is dit, gegeven mijn situatie, de beste oplossing? Zijn er nog andere suggesties?