Is de Philips 50BFL2214/12 ook te gebruiken als televisie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John6871
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-05 08:52
Ik kreeg gisteren de vraag of de Philips 50BFL2214/12 ook geschikt is als televisie. Eigenlijk was de vraag of de Philips B-Line schermen geschikt zijn als televisie. Degene die de vraag aan me stelde ziet deze schermen hangen in de kantoortuin waar hij werkt en op dit moment is de 50BFL2214/12 behoorlijk interessant geprijsd.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of deze schermen ook geschikt zijn als televisie en waar ik daar informatie over vind. Vandaar dat ik heb voorgesteld deze vraag op Tweakers te stellen?
Een zoektochtje door de vele topics heeft me nog niets opgeleverd, maar misschien zoek ik ook wel met de verkeerde termen. Kan iemand me een meer of minder uitgebreid antwoord geven?
Alvast hartelijk bedankt voor alle moeite.

Beste antwoord (via John6871 op 19-07-2024 16:59)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De PUS8848 is een simpele basis-LCD en alhoewel niet heel duur, denk ik dat je beter kunt kopen bij de Chinese merken, je krijgt meer televisie. Als je een warm gevoel bij Philips krijgt kun je voor de PUS8848 gaan. "The One" geeft wellicht de indruk dat het een hele goede televisie is, maar is een simpele basistelevisie.

Dan rijst de vraag of de 50BFL2214 als basistelevisie een betere keus is. Ik zie geen grote technische verschillen met de PUS8848. Hij is gunstiger geprijsd en alles heeft zijn prijs, voor die prijs wordt een basis-LCD een veel betere koop. De kwestie blijft dat we weinig ervaring hebben met de professionele televisies. Het genoemde argument van beeldkwaliteit zal waar zijn, maar de PUS8848 is ook geen hoogvlieger, dus dat is geen reden om dan de PUS8848 te kiezen.

Je hebt hem zelf met eigen ogen gezien, dus wellicht kun je zelf het beste oordelen. Hij is in ieder geval als televisie te gebruiken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47

MsG

Forumzwerver

Op welke manier bedoel je de term 'televisie'? Immers gaan, behalve die enkeling die via CI+ kijkt middels de vaak ingebouwde DVB-C tuner, zit er bij providers tegenwoordig meestal een kastje die je gewoon via HDMI aansluit.

Ze staan ook gewoon in de pricewatch als televisie? uitvoering: Philips B-line 50BFL2214/12 Zwart

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Volgens "Philips" zit er gewoon DVB op:

https://www.philips.nl/p-p/50BFL2214_12/professionele-tv

... antwoord is dus volmondig "ja".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:02

D4NG3R

kiwi

:)

Houd er rekening mee dat audio op 'professionele' TV's doorgaans slecht t.o.v. de consumentenlijn en de beeldkwaliteit vaak minder. Ze worden 9/10x zonder audio ingezet, en hebben panelen welke het vooral van een opgeblazen helderheid moeten hebben.

Edit: Niet alsof je op dat prijspunt uit een consumenten TV de beste audio of de mooiste plaatjes gaat krijgen, maar vooral qua audio zijn die pro-TV's van Philips in mijn ervaring beroerd t.o.v. zelfs budget consumenten TV's.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2024 10:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John6871
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-05 08:52
Bedankt voor de antwoorden en ik moet toegeven dat mijn vraag ook niet al te duidelijk is. Waar het voornamelijk om gaat is of bijvoorbeeld een Philips 50pus8848 een betere beeld- en kijkervaring geeft als televisie dan een 50BFL2214/12. Dat is volgens mij hetgeen mijn kennis eigenlijk wil weten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De PUS8848 is een simpele basis-LCD en alhoewel niet heel duur, denk ik dat je beter kunt kopen bij de Chinese merken, je krijgt meer televisie. Als je een warm gevoel bij Philips krijgt kun je voor de PUS8848 gaan. "The One" geeft wellicht de indruk dat het een hele goede televisie is, maar is een simpele basistelevisie.

Dan rijst de vraag of de 50BFL2214 als basistelevisie een betere keus is. Ik zie geen grote technische verschillen met de PUS8848. Hij is gunstiger geprijsd en alles heeft zijn prijs, voor die prijs wordt een basis-LCD een veel betere koop. De kwestie blijft dat we weinig ervaring hebben met de professionele televisies. Het genoemde argument van beeldkwaliteit zal waar zijn, maar de PUS8848 is ook geen hoogvlieger, dus dat is geen reden om dan de PUS8848 te kiezen.

Je hebt hem zelf met eigen ogen gezien, dus wellicht kun je zelf het beste oordelen. Hij is in ieder geval als televisie te gebruiken
Pagina: 1