Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:21
Dag iedereen!

de meeste camera systemen waarmee ik reeds gewerkt heb (buiten Unifi) hebben een 'Tamper' alarm.

Hebben de unifi camera's dit niet?

Ik zou namelijk graag een notificatie krijgen / binnen nemen in Homeassistant om een alarm te triggeren als:

- Camera verbinding onderbroken wordt. (niet door een update/reboot wel te verstaan).
- camera bedekt wordt (lens wordt zwart gespoten / camera wordt met tape afgedekt)
- camera wordt weg gedraaid.

Ik heb hiervoor reeds een post op het community forum van Ubiquiti gepost:
https://community.ui.com/...54-408c-a5a9-9429f4714f14

je mag dit gerust 'upvoten'. Dit lijkt mij een belangrijke feature voor beveiligingscamera's

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:40
1. Verbroken verbinding van een device kan je melding van krijgen/voor instellen. En is daarnaast altijd in een log zichtbaar. Wat de oorzaak ook is.
2. en 3. Zouden volgens mij via bewegingsdetectie (indien aanwezig/ingesteld) gemeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:21
GeeEs schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:44:
1. Verbroken verbinding van een device kan je melding van krijgen/voor instellen. En is daarnaast altijd in een log zichtbaar. Wat de oorzaak ook is.
2. en 3. Zouden volgens mij via bewegingsdetectie (indien aanwezig/ingesteld) gemeld kunnen worden.
1. kan alleen ingesteld worden voor 'unififi' netwerk apparatuur (zoals AP) in 'network' app, niet voor clients / camera's.. (ik heb die instelling niet gevonden in ieder geval).
tenzij je dit bedoelt in de 'protect' instellingen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXzjdM9aWgeoVmCNEEBcgXiHsJA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5FTBwRLuPK3UPNbLzUzQEV4i.jpg?f=user_large
(dit is niet per camera in te stellen, maar als het werkt lijkt dit mij wel al een goede oplossing)

2 en 3 zijn volgens mij niet mogelijk via bewegingsdetectie.. je wilt geen alarm triggeren bij 'normale' beweging..
je zou kunnen een 'bewegingszone' instellen op een stuk 'muur' waar nooit beweging gebruiken.. maar volgens mij is het niet mogelijk om te zien welke 'bewegingszone' getriggerd werd..

[ Voor 18% gewijzigd door thomke op 19-07-2024 09:25 ]