Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Mogge,

Ik doe de laatste jaren veel met AI en dan voornamelijk beeldgeneratie, onlangs ben ik meer en meer richting de videogeneratie gegaan en zoek nu een goede webcam om gelaatsuitdrukkingen op te nemen.

Welke ik dan weer om kan zetten naar een fictief figuur. Denk gewoon een basic Logitech C9xx, maar voor 2 tientjes meer heb je bijvoorbeeld ook een Logitech Streamcam of Elgato Facecam.

Bij die lijkt de camera (op de plaatjes) een stuk beter/robuuster ofzo. Mag een beetje tegen de 100 euro aanhangen, maar dezelfde kwaliteit voor minder is natuurlijk het mooist.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ik heb zelf Logitech StreamCam. Echt een aanrader.

1.Logitech StreamCam
2.Elgato Facecam
3.Logitech C920 HD Pro Webcam (meh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
LadyVodka schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:19:
Ik heb zelf Logitech StreamCam. Echt een aanrader.

1.Logitech StreamCam
2.Elgato Facecam
3.Logitech C920 HD Pro Webcam (meh)
Thanks, gebruik je hem rechtstreeks via USB-C? Heb nog 1 vrij achterin de PC, is de kabel lang genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
@JDx Ja.
Kabel is 150cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Had het inmiddels gevonden, dat ga ik net niet redden met de PC op de grond rechts van mij, maar dat is wel op te lossen met een verlengkabel, wil het wel een beetje netjes wegwerken. Niet een kabel die het net red, strak getrokken diagonaal langs de muur :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou gaan voor een Lenovo 500 FHD.
Meer dan full HD ga je toch nooit nodig hebben (als je een opname wil maken voor op YouTube wil je gewoon een systeemcamera op een capture card hebben, en voor realtime verwerking of meetings is het heel zeldzaam dat je überhaupt al full HD direct gaat gebruiken).
Het beeld van deze Lenovo is vele malen beter dan de Logitech StreamCam, en hij is zo'n 25% goedkoper. Verreweg de beste webcam die ik geprobeerd heb, en ik heb er een hoop geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Oon schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:43:
Ik zou gaan voor een Lenovo 500 FHD.
Meer dan full HD ga je toch nooit nodig hebben (als je een opname wil maken voor op YouTube wil je gewoon een systeemcamera op een capture card hebben, en voor realtime verwerking of meetings is het heel zeldzaam dat je überhaupt al full HD direct gaat gebruiken).
Het beeld van deze Lenovo is vele malen beter dan de Logitech StreamCam, en hij is zo'n 25% goedkoper. Verreweg de beste webcam die ik geprobeerd heb, en ik heb er een hoop geprobeerd.
Krijg bij die Streamcam wel een beetje hype gevoel inderdaad, zoals bijvoorbeeld ook de microfoon die ik heb voor gamen, dat is een HyperX QuadCast, ik dacht al die streamers hebben dat ding, dus zal wel goed zijn.

Hij is zeker wel goed, maar het heeft allerlei opties (stereo, podcast modus, omnidirectional) die ik helemaal niet gebruik. Voor de helft van de prijs had ik gewoon een DuoCast kunnen scoren of een ander merk.

Thanks voor de tip.

Vind de reviews niet denderend trouwens voor 77 euro
uitvoering: Lenovo 500 FHD webcam

Maar die van de Streamcam ook niet, al trekt die 1 omdat hij niet op zijn Mac werkt het wel erg omlaag
uitvoering: Logitech StreamCam Grafiet

[ Voor 15% gewijzigd door JDx op 19-07-2024 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

JDx schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:48:
[...]

Krijg bij die Streamcam wel een beetje hype gevoel inderdaad, zoals bijvoorbeeld ook de microfoon die ik heb voor gamen, dat is een HyperX QuadCast, ik dacht al die streamers hebben dat ding, dus zal wel goed zijn.

Hij is zeker wel goed, maar het heeft allerlei opties (stereo, podcast modus, omnidirectional) die ik helemaal niet gebruik. Voor de helft van de prijs had ik gewoon een DuoCast kunnen scoren of een ander merk.
Sowieso nooit een gaming merk voor audio kopen, die zijn daar niet geschikt voor. Als je bijv. een Behringer C-1 met een U-Phoria UM2 pakt dan ben je met de juiste deal voor minder dan 100 euro klaar, heb je een veel hogere kwaliteit microfoon én een upgradepad (zowel de interface als microfoon zelf).
De enige uitzondering hierop is de samenwerking tussen Herman Miller en Logitech, maar verder is vrijwel alles 'gaming' slechter en duurder dan als je niet-gaming pakt.
Thanks voor de tip.

Vind de reviews niet denderend trouwens voor 77 euro
uitvoering: Lenovo 500 FHD webcam

Maar die van de Streamcam ook niet, al trekt die 1 omdat hij niet op zijn Mac werkt het wel erg omlaag
uitvoering: Logitech StreamCam Grafiet
Ik denk dat dat ook aan de verwachtingen ligt, het is en blijft een webcam. Voordeel van de Lenovo 500 FHD is wat mij betreft juist dat het gewoon een webcam is zonder rare digitale pan/zoom features en dat er geen microfoon in zit, wat in de reviews als negatief wordt beoordeeld. Performance bij slecht licht is t.o.v. andere webcams juist heel goed en de kleuren zijn heel natuurlijk, dus dat herken ik ook niet.
Verder verwachten mensen gewoon heel veel van webcams dat totaal niet realistisch is. Als je mooi beeld wil met goede kleuren en diepte en alles dan moet je gewoon een systeemcamera met HDMI-uitgang gebruiken. Als je echt in een hele donkere situatie zit kun je nog een poging wagen met een ring light erbij, maar dat zorgt bij de meeste webcams ook weer snel voor overbelichting.

Als het gaat om beeldherkenning is een 1080p@60fps webcam gewoon prima, en in die categorie heb ik niks beters gevonden dan deze Lenovo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zeggen dat beeldherkenning em met name gelaatstrekken en uitdrukkingen beter te herkennen zijn bij hoge resoluties etc.

Daarnaast: als je kijkt naar het uiteindelijke product / doel waar je herkenning in moet komen te draaien: wat voor camera's zullen die gebruiken? Zijn dat ook webcams? Of gebruikt men dan professionele cams?

Afhankelijk van bovenstaande zou ik ook serieus naar bijvoorbeeld een professionele camera kijken. Ja, duurder, maar kan je product behoorlijk beter maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

The Eagle schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:59:
Ik zou zeggen dat beeldherkenning em met name gelaatstrekken en uitdrukkingen beter te herkennen zijn bij hoge resoluties etc.
AI/herkennings software werkt over het algemeen met relatief lage resoluties (960H/0,5Mpx). Het helpt wel als de sensor lichtgevoelig is om meer contrast details te hebben.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:03:
[...]

AI/herkennings software werkt over het algemeen met relatief lage resoluties (960H/0,5Mpx). Het helpt wel als de sensor lichtgevoelig is om meer contrast details te hebben.
Ja en juist die Streamcam en Facecam hebben een grotere lens (en dus meer lichtinval?) dan die Logitech C9xx en die Lenovo 500 FHD, dus die ogen beter, maar daar verschillen de meningen over zie ik.

Pagina: 1