Ik heb een nieuwe tafelzaag met een (vermoedelijk) defecte schakelaar.
Vorige eigenaar had de schakelaar er al eens uit gehaald en draden los gehad van de schakelaar, tevens diode er af gehaald. Maar eigenlijk had hij er geen verstand van. Vandaar dat ik de tafelzaag nu heb
.
Bedrading stekker, twee aders: fase, null.
Bedrading naar motor, vier aders: fase, null, grijs, zwart
Schakelaar: KEDU 011713
Verder zijn fase en null van gebrugd met een diode, denk voor soft start of tegen piekspanning?
Motor werkt als ik fase en null direct aansluit op 230v.
Mijn vragen:
Waar dient de grijze en zwarte draad voor? Grijs als een soort schakeldraad voor het relais?
Hoe sluit ik de schakelaar correct aan, dus welke draden horen op welke pin? (Of zitten de draden al correct)?
Hoe test ik of de schakelaar goed functioneert?
Foto’s:
Vorige eigenaar had de schakelaar er al eens uit gehaald en draden los gehad van de schakelaar, tevens diode er af gehaald. Maar eigenlijk had hij er geen verstand van. Vandaar dat ik de tafelzaag nu heb
Bedrading stekker, twee aders: fase, null.
Bedrading naar motor, vier aders: fase, null, grijs, zwart
Schakelaar: KEDU 011713
Verder zijn fase en null van gebrugd met een diode, denk voor soft start of tegen piekspanning?
Motor werkt als ik fase en null direct aansluit op 230v.
Mijn vragen:
Waar dient de grijze en zwarte draad voor? Grijs als een soort schakeldraad voor het relais?
Hoe sluit ik de schakelaar correct aan, dus welke draden horen op welke pin? (Of zitten de draden al correct)?
Hoe test ik of de schakelaar goed functioneert?
Foto’s:
![]() | ![]() | ![]() |