Help, ik heb een blauw Windows scherm!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico9999
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb me suf gegoogled om het probleem te kunnen oplossen, maar niets gevonden. Hopelijk weet iemand hier raad.

Mijn laptop (met Windows 10) wil niet meer opstarten. Ik krijg een blauw Windows scherm (zie bijgevoegde foto).
Er staat nergens "Opstartinstellingen" (wat ik heb gezien op voorbeelden) en alles wat er wel staat heb ik al geprobeerd, maar niets helpt. Van prutsen in bios of met opdrachtpromp heb ik geen kaas gegeten.

Hoe krijg ik de boel weer aan de praat?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guTR5WrFg4Svh1-bOGdnjWXuFlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2lglJ3qGc6fDjZ75Pw3xCMo.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klik eens op dat pijltje naar links, links bovenin. Wat zie je dan? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

En als dat niet werkt, en de andere opties ook niet is de snelste weg Windows herinstalleren en je back-up van je belangrijke data terugzetten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 15:13
Ik denk dat je niet de enige bent met deze storing:

https://www.bd.nl/binnenl...blauwe-schermen~a2d494fd/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:22

Quad

Doof

Als je Crowdstrike AV oplossing op je PC gebruikt zijn dit de workaround stappen:

CrowdStrike Engineering has identified a content deployment related to this issue and reverted those changes.
Workaround Steps:
  • Boot Windows into Safe Mode or the Windows Recovery Environment
  • Navigate to the C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike directory
  • Locate the file matching “C-00000291*.sys”, and delete it.
  • Boot the host normally.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico9999
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:33:
Klik eens op dat pijltje naar links, links bovenin. Wat zie je dan? :)
Dan krijg je in feite het hoofdmenu, met "Geavanceerde opties" en "De computer afsluiten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico9999
  • Niet online
Bedankt allemaal voor de reacties, maar ik heb geen Crowdstrike. Nooit eerder van gehoord. Voor de zekerheid op een oude backup gezocht naar de map Crowdstrike, maar die staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:12
Normaal gesproken zou er eerst nog een foutmelding moeten worden gegeven met zo'n cryptische MS code. Als je die niet hebt valt er weinig te analyseren.

Ik zie dat je de andere opties ook al geprobeerd hebt, dan valt er vanop afstand niet veel te zeggen. Misschien eens herstarten met een Windows (10/11?) bootdisk en kijken of deze wat kan herstellen?

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:49
Ergens zou er de optie moeten zitten om Windows gewoon op te starten. Mogelijk onder Opstartherstel. Soms klaagt Windows en kan deze gewoon worden opgestart.

Je kunt ook onder Opstartherstel Windows laten zoeken naar dingen die Windows verhinderen op te starten. Het loopt dan een beperkt aantal dingen langs en soms is dat genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Is dit niet gewoon een simpele bios instelling die gereset is?

Als je hardeschijf/ ssd in je BIOS omgezet is naar IDE moet je die even terug op AHCI (mode) zetten.

Dan zou je momenteel ook ergens een melding moeten zien met bootdevice not found (als je via dit blauwe scherm alsnog aangeeft te willen starten naar Windows.

Eigenlijk een standaard dingetje wat je moet nakijken als je PC ''spontaan'' met dit scherm opstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico9999
  • Niet online
Het lukte me zelf niet om de BIOS instellingen te wijzigen om vervolgens met een boot usb alsnog bij opstartherstel te kunnen komen.
Dus naar de computerwinkel gebracht en die kregen het wel voor elkaar... Laptop doet het weer! (geen defecten geconstateerd).

Iedereen bedankt voor de tips!
Pagina: 1