Hulp bij ophangen houten jaloezieen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironman78
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:39
Goedendag,

Ik ben even in dubio.

Ik wil houten jaloezieën plaatsen voor mijn ramen in de woonkamer.
Echter, loop ik even vast hoe ik deze moet gaan bevestigen.
Ik weet even nu niet wat de beste manier is om dit te doen.
Wellicht dat jullie mij op weg kunnen helpen.

In de dag of op de dag.
Ik heb het op de foto gemarkeerd in rood en blauw.

Rood zou betekenen bevestigen tegen het plafond aan.
Alleen vind ik wel dat de bevestiging dan wel verder weg is van het raam, en misschien dat er dan overlapping nodig is zodat er geen licht van de zijkanten naar binnen komt?

Blauw zou betekenen bevestigen tegen de houten plank aan.
Deze valt dan echt binnen het kozijn.

Daarnaast zit ik nog te twijfelen of ik de jaloezie in 1 deel moet kopen of in 2 delen opsplitsen.
1 deel voor het linker raam en dan het andere deel voor het rechter raam.
Wat zou nu mooier staan?
De total breedte in de dag is 2.70 cm

Ik hoor graag jullie advies.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L40IZlW_fsvNYpIBNORhsbQ9pPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W46wNVND2FmfG6eIGxrTeHVr.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:59
Blauw sowieso niet doen.

Althans, kijkend naar je foto vraag ik me af of je dat voldoende hoogte hebt om je jaloezie in opgeborgen toestand te houden en dan ook nog je raam te kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:46
Jaloezieën hebben gaatjes voor de touwtjes, daar komt ook licht door 😉
Als overlap aan de zijkant zou je 10 of 15 centimeter kunne. Pakken dat is meestal wel netjes.
Verder kunnen houten jaloezieën best een pakket zijn, eens met bovenstaande denk goed over het openen van je raam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

St@m

@ Your Service

Rood is echt lelijk, dus blauw doen. Uit 1 stuk.
Als het écht verduisterend moet zijn, zou ik lekker gordijnen nemen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44
Wij hebben voor eenzelfde keuze gestaan en hebben voor blauw gekozen ondanks dat dit betekende dat wij de ramen alleen nog maar in kiepstand kunnen openen. Dit is voor ons voldoende en het mooiere aangezicht (persoonlijk) was voor ons meer waard dan die één of twee keer per jaar dat wij de raam wijder open zouden willen zetten. En mocht dat toch een keer nodig zijn, dan is de complete bak er in 2 minuten vanaf gehaald dmv twee draai clips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 22:50
Gewoon monteren tegen de houten plank aan, en als de plank niet stevig genoeg is om er een jaloezie aan op te hangen, hout weegt echt wel wat, dan montage aan het plafond, maar wel tegen de houten lat aan.
Montage in de dag is veel fraaier volgen mijn. overal waar bij mij een jaloezie voor het raam hangt, heb ik deze gemonteerd in de dag. Op de foto heb je voldoende ruimte om het pakket kwijt te kunnen in standje "omhoog"
Wel goed meten, zodat je een milimeter of twee over houdt aan beide zijde, voor het zonder problemen laten zakken van je jaloezie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:01

ViezeVis

Sample Text

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3uQZfyL245nm8WKtUKydDYid8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8z0y6nAYPLUKJczr4DxEJB8.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben hem in de dag zitten. In jouw situatie gaat het raam naar binnen open. Dat lijkt mij, wat @new_guy zegt, wel lastig omdat je dan idd je raam dus niet kunt openen. Opgeborgen heb je het al snel over een centimeter of 10 en met de bak erbij nog eens 7 ofzo.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_NvS_ schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:30:
Jaloezieën hebben gaatjes voor de touwtjes, daar komt ook licht door 😉
Daarvoor hebben ze ladderband, dan komt het nagenoeg geen licht doorheen.
Pagina: 1