Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC staat op thuiskantoor en staat hele dag aan. Wordt gebruikt voor website ontwikkeling, onderhoud aan sites, etc. Af en toe wat foto bewerking en mogelijk korte videos maken.
Voor foto bewerking gebruik ik Xara.
In de praktijk heb ik altijd 2 browsers open staan met 30-40 tabbladen totaal.
Er worden geen games gespeeld. PC komt onder een buro te staan en met een kabel aan het internet.
Ik werk met 2 beeldschermen: 27 inch (4K scherm) en 24 inch. Nu nog W7 (en ja, dat is oud en onveilig) en werkt ook niet handig met 2 zulke verschillende schermen.
Ik wil van W7 af en ga naar W11 en denk dat daar een nieuwe PC voor nodig is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum prijs, wil wel alles zoveel mogelijk bij 1 winkel kopen en dan is het handig om net boven de 450 euro ex BTW te zitten. Windows zal waarschijnlijk apart gekocht worden. Ik heb eerder PC’s geassembleerd, wil dat nu wel weer doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor Philips 27 inch (276E8V) en Dell (U2311H) 23 inch met DVI aansluiting (?), toetsenbord, muis en als het kan (nodig is) de videokaart.
Ook de oude systeemkast kan ik hergebruiken. Maar zeker weten doe ik dat nog niet. Het oude systeem wil ik mogelijk gebruiken met Linux. Als alternatief zag ik een witte kast van Cooler Master ( Cooler Master Qube 500 Flatpack Wit ) wat ik wel een leuk alternatief vind.
PC hangt in netwerk met Synology NAS waar de meeste data wordt opgeslagen.
Hieronder staat een deel van het systeem wat ik nu heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hieronder. Geen video kaart omdat ik die nog heb. Maar mogelijk kunnen mijn beide schermen direct op het moederboard.
Ik gebruik nu 16GB RAM en dat loopt soms vol, dus een overstap naar 32GB lijkt me handig.
Een snel en nieuwer SSD lijkt me ook handig. De meeste data komt normaal op de NAS. Mogelijk dat ik de SSD ook wil gebruiken om lokaal iets van WAMP te draaien om Joomla-sites op te ontwikkelen / testen.
Het lijstje is een startpunt, ik hoor graag andere voorstellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe voorkeur, moet betrouwbaar merk zijn. En handig als alles bij 1 winkel vandaan komt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau laag (mijn huidige systeem hoor ik niet) energieverbruik redelijk. Handig als dit systeem ook weer 5-6 jaar mee kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil systeem dat weer een paar jaar mee kan.
Kloppen mijn keuzes met het gebruiksdoel? Passen de onderdelen bij elkaar?
Suggesties voor verbeteringen?
Voorzetje
PC staat op thuiskantoor en staat hele dag aan. Wordt gebruikt voor website ontwikkeling, onderhoud aan sites, etc. Af en toe wat foto bewerking en mogelijk korte videos maken.
Voor foto bewerking gebruik ik Xara.
In de praktijk heb ik altijd 2 browsers open staan met 30-40 tabbladen totaal.
Er worden geen games gespeeld. PC komt onder een buro te staan en met een kabel aan het internet.
Ik werk met 2 beeldschermen: 27 inch (4K scherm) en 24 inch. Nu nog W7 (en ja, dat is oud en onveilig) en werkt ook niet handig met 2 zulke verschillende schermen.
Ik wil van W7 af en ga naar W11 en denk dat daar een nieuwe PC voor nodig is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum prijs, wil wel alles zoveel mogelijk bij 1 winkel kopen en dan is het handig om net boven de 450 euro ex BTW te zitten. Windows zal waarschijnlijk apart gekocht worden. Ik heb eerder PC’s geassembleerd, wil dat nu wel weer doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor Philips 27 inch (276E8V) en Dell (U2311H) 23 inch met DVI aansluiting (?), toetsenbord, muis en als het kan (nodig is) de videokaart.
Ook de oude systeemkast kan ik hergebruiken. Maar zeker weten doe ik dat nog niet. Het oude systeem wil ik mogelijk gebruiken met Linux. Als alternatief zag ik een witte kast van Cooler Master ( Cooler Master Qube 500 Flatpack Wit ) wat ik wel een leuk alternatief vind.
PC hangt in netwerk met Synology NAS waar de meeste data wordt opgeslagen.
Hieronder staat een deel van het systeem wat ik nu heb.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B150M PRO-VD | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | ASUS Radeon RX 550 4GB GDDR5 Evo | € 99,- | € 99,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16 | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 99,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hieronder. Geen video kaart omdat ik die nog heb. Maar mogelijk kunnen mijn beide schermen direct op het moederboard.
Ik gebruik nu 16GB RAM en dat loopt soms vol, dus een overstap naar 32GB lijkt me handig.
Een snel en nieuwer SSD lijkt me ook handig. De meeste data komt normaal op de NAS. Mogelijk dat ik de SSD ook wil gebruiken om lokaal iets van WAMP te draaien om Joomla-sites op te ontwikkelen / testen.
Het lijstje is een startpunt, ik hoor graag andere voorstellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe voorkeur, moet betrouwbaar merk zijn. En handig als alles bij 1 winkel vandaan komt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau laag (mijn huidige systeem hoor ik niet) energieverbruik redelijk. Handig als dit systeem ook weer 5-6 jaar mee kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil systeem dat weer een paar jaar mee kan.
Kloppen mijn keuzes met het gebruiksdoel? Passen de onderdelen bij elkaar?
Suggesties voor verbeteringen?
Voorzetje
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 193,- | € 193,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 107,90 | € 107,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 - V2 - Full Modular | € 76,89 | € 76,89 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 133,99 | € 133,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 690,78 |