Koppeling Word met Excel veranderd na bijwerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvans
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-08-2024
In Word heb ik koppelingen naar bepaalde cellen in Excel.

Via alt + F9 heb ik in de veldcode een toevoeging gedaan voor de getalnotatie: \#"€ #.###"

Dit ziet eruit als volgt:

{ LINK Excel.Sheet.12 "Book2" "Sheet1!R4C4" \#"€ #.###"\a \f 5 \r \* MERGEFORMAT }

Dit werkt zoals zou moeten. Nu de vraag: als het bestand afgesloten is en ik de koppelingen bijwerk bij opnieuw openen, wordt de veldcode bijgewerkt naar de versie zonder toevoeging voor de getalnotitie. Voor de volledigheid, zie onderstaand:

{ LINK Excel.Sheet.12 "Book2" "Sheet1!R4C4" \a \f 5 \r \* MERGEFORMAT }

Is er een manier om de wijziging te voorkomen? Dit gebeurd niet als ik de koppeling tussentijds handmatig bijwerk, alleen bij opnieuw openen.

Beste antwoord (via vvans op 24-07-2024 16:00)

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:57
Geen oplossing, maar wellicht een workaround. Of een zoekrichting voor je.

Wat mij opvalt als ik een document open met veldcodes zichtbaar, is dat initieel de \#"€ #.###" netjes getoond wordt en daarna verdwijnt. In de Undo stack zie ik een actie staan "Link Rename"

1x op Undo klikken herstelt het veld met de \#"€ #.###".

Het is dus een aanpassing die Word bij het openen doet, niet bij het opslaan.

Geen idee waarom Word dit doet, online kan ik er ook niets over vinden. Maar je zou of handmatig na het openen op Undo kunnen klikken. Dat is zeker geen oplossing maar misschien werkbaar tot je een betere oplossing vindt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:57
Geen oplossing, maar wellicht een workaround. Of een zoekrichting voor je.

Wat mij opvalt als ik een document open met veldcodes zichtbaar, is dat initieel de \#"€ #.###" netjes getoond wordt en daarna verdwijnt. In de Undo stack zie ik een actie staan "Link Rename"

1x op Undo klikken herstelt het veld met de \#"€ #.###".

Het is dus een aanpassing die Word bij het openen doet, niet bij het opslaan.

Geen idee waarom Word dit doet, online kan ik er ook niets over vinden. Maar je zou of handmatig na het openen op Undo kunnen klikken. Dat is zeker geen oplossing maar misschien werkbaar tot je een betere oplossing vindt.