SATA SSD voor Server (4)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
De Samsung of de WD red?
uitvoering: Samsung 870 Evo (MZ-77E2T0B/EU) 2TB
uitvoering: WD Red SA500 2,5" (WDS200T2R0A) 2TB

Ik heb ze uiteraard vergeleken en de Samsung heeft betere specs (zuiniger, Dram, ...)

Niet pro, homelab thuis RAID experimenten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

De endurance is van beide 1.2PB dus kies in dat geval de goedkopere vooral :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De WD Red ondersteunt RZAT en de Samsung niet, dus voor ZFS heeft de WD sterk de voorkeur.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ocf81 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:44:
De WD Red ondersteunt RZAT en de Samsung niet, dus voor ZFS heeft de WD sterk de voorkeur.
Op r/homelab is er getest dat de Evo’s wel RZAT doen, alleen dat het niet in de officiële spec sheet staat.

https://www.reddit.com/r/...s_which_support_dratrzat/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

nelizmastr schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:21:
[...]

Op r/homelab is er getest dat de Evo’s wel RZAT doen, alleen dat het niet in de officiële spec sheet staat.

https://www.reddit.com/r/...s_which_support_dratrzat/
Ik ga niet ontkennen dat het wellicht kan, maar ik heb toch zoiets van: "Als het niet in de specificaties staat, dan kan het je ook zo weer ontnomen worden"
Uiteindelijk heeft [deleted] voor (wannabe?) datacenter SSDs gekozen, weet ik uit eerste hand ;) (mede omdat de DC600M's een tijdje competetief geprijsd waren)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ocf81 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:56:
[...]

Ik ga niet ontkennen dat het wellicht kan, maar ik heb toch zoiets van: "Als het niet in de specificaties staat, dan kan het je ook zo weer ontnomen worden"
Uiteindelijk heeft [deleted] voor (wannabe?) datacenter SSDs gekozen, weet ik uit eerste hand ;) (mede omdat de DC600M's een tijdje competetief geprijsd waren)
Als 't prijsverschil gering is, zou ik inderdaad ook voor de betere SSD gaan. Een slechte SSD koop je één keer, want je koopt ze anders meerdere keren per jaar :+ *kuch* Patriot 210 *kuch*....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

nelizmastr schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:55:
[...]

Als 't prijsverschil gering is, zou ik inderdaad ook voor de betere SSD gaan. Een slechte SSD koop je één keer, want je koopt ze anders meerdere keren per jaar :+ *kuch* Patriot 210 *kuch*....
T.o.v. de WD 512 was de DC600M destijds zelfs ca 15% in het voordeel, maar dat is inmiddels wel anders. Ik zat ook nog met een schuin oog naar de FireCuda te kijken, maar die dingen zijn mij toch te duur.

Overigens weet ik niet of andere opslagsystemen dan ZFS ook zo'n belang hechten aan DRAT/RZAT en of het ook belangrijk is voor systemen waar de SSD direct aan het moederbord hangt. Voor mij was het wel relevant omdat ik mijn schijven aan een Broadcom 9305-i16 in IT-mode heb hangen.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1