Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsBM
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 04-08-2024
Beste mensen,

Welke van deze twee is beter om Premiere Pro / Photoshop soepel te laten draaien? Ik weet dat ze niet de allerbeste specs hebben, maar welke is de beste? Mijn budget is max € 1500. Heb je binnen dit budget nog betere alternatieven dan ben ik ook benieuwd. Dank!

https://www.bol.com/nl/nl...em_UXABIz642T-L7TsEiXkNRg

https://www.bol.com/nl/nl...em_ihVMz8Dh8gBkSfM6EeFTUQ

Beste antwoord (via ThijsBM op 19-07-2024 17:45)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:54
De Pro versie heeft een betere processor, GPU en een hogere resolutie op het beeldscherm. Als je het budget hebt, is die beter. Heb je al naar reviews gezocht? Dat moet je al op weg helpen met de juiste keuze maken.

De hamvraag is echter niet alleen wat je gaat doen, maar ook hoe je de laptop wil gebruiken. Reis je veel, sluit je hem meestal aan op een extern scherm of eigenlijk nooit, etc. Stel je werkt altijd mobiel, dan kan het qua productiviteit bijv. ook interessant zijn om de goedkopere laptop te kiezen en het bespaarde geld te gebruiken voor een draagbaar USB-C scherm.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
De Pro versie heeft een betere processor, GPU en een hogere resolutie op het beeldscherm. Als je het budget hebt, is die beter. Heb je al naar reviews gezocht? Dat moet je al op weg helpen met de juiste keuze maken.

De hamvraag is echter niet alleen wat je gaat doen, maar ook hoe je de laptop wil gebruiken. Reis je veel, sluit je hem meestal aan op een extern scherm of eigenlijk nooit, etc. Stel je werkt altijd mobiel, dan kan het qua productiviteit bijv. ook interessant zijn om de goedkopere laptop te kiezen en het bespaarde geld te gebruiken voor een draagbaar USB-C scherm.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsBM
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 04-08-2024
Dank Arjan! Ik ga vooral het scherm van de laptop gebruiken.

Ik heb nog een vraag over de 32 GB RAM van de K3605ZU. Weegt dit misschien zwaarder dan de betere processor/GPU en de 24 GB RAM van de Pro, specifiek voor gebruik met Premiere Pro en Photoshop?

Als ik je antwoord lees, lijkt mijn vraag misschien al beantwoord, maar voor de zekerheid wil ik deze specifieke vraag over de hogere RAM van de K3605ZU nog stellen.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
RAM helpt altijd, maar de andere zaken wegen veel zwaarder.