Videokaart fans repareren/ vervangen (1060)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn vraag

Beste Tweakers,

Ik heb een Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING welke voor mijn doeleinden nog prima voldoet. Maar als deze het iets zwaarder heeft beginnen de fans wat harder te draaien en ik vermoed dat de lagers of dergelijk aan vervanging toe zijn, want hij maakt dan een verschrikkelijk irritant geluidje.
En deze fans heb ik regelmatig schoongemaakt (1x per half jaar).

Nu heb ik gelezen over een druppeltje olie in de fans (onder de sticker) of de fans vervangen. Maar voordat ik fans eraf ga halen en straks de hele kaart naar de klote help wou ik graag nog wat advies vragen.
Ik kon geen filmpjes of foto's vinden van deze specifieke kaart, misschien weten jullie nog waar ik zoiets kan vinden (misschien zijn mijn google kunsten niet meer zo goed, kon er niks vinden op wat aliexpres advertenties na)

Dus kunnen jullie mij de juiste richting wijzen, waar ik dit kan vinden. Of tips/ tricks uit eigen ervaring met dergelijke fans?

Beste antwoord (via Juok op 16-09-2024 16:36)

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:27
Juok schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:45:
[...]

Dat ze harder draaien is het probleem niet, dat ze daarbij een irritant geluid maken is het probleem. Koelpasta vervangen maak ik me ook geen zorgen om. Maar ik heb nog nooit de fans van een videokaart afgehaald / vervangen. En ik heb geen zin dat ik straks iets stom doe en de kaart sloop, of stelt dat verder niets voor?
Ik heb vorig jaar de 3 fans van mijn Strix 1060 vervangen om dezelfde reden.
De middelste fan had wat meer speling en maakte een licht hoorbaar geluid.

Omdat ze 7 jaar oud waren, meteen maar alle fans vervangen.
Ik zag geen verschil met de originele.
Als je koelpasta kunt vervangen, is dit een eitje!

Voor $18 heb je alledrie de fans vervangen!
https://www.gpufanreplace...ent?variant=8271430746207

[ Voor 6% gewijzigd door Corsa Nostra op 18-08-2024 14:13 ]

HTPC - Home Theater

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07
Als je fans harder draaien moet je waarschijnlijk je koelpasta vervangen.
Elke video op youtube waar men een waterkoelblok op een kaart zet zal je alles leren wat je nodig hebt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
Bad Brains schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:23:
Als je fans harder draaien moet je waarschijnlijk je koelpasta vervangen.
Elke video op youtube waar men een waterkoelblok op een kaart zet zal je alles leren wat je nodig hebt.
Dat ze harder draaien is het probleem niet, dat ze daarbij een irritant geluid maken is het probleem. Koelpasta vervangen maak ik me ook geen zorgen om. Maar ik heb nog nooit de fans van een videokaart afgehaald / vervangen. En ik heb geen zin dat ik straks iets stom doe en de kaart sloop, of stelt dat verder niets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja, dat weet je alleen als het uit elkaar haalt.
Als je op youtube zoekt op fan replacement videocard. Dan kom je vast wel wat dingen tegen lijkt me.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Corsa Nostra
Juok schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:45:
[...]

Ik heb vorig jaar de 3 fans van mijn Strix 1060 vervangen om dezelfde reden.
De middelste fan had wat meer speling en maakte een licht hoorbaar geluid.

Omdat ze 7 jaar oud waren, meteen maar alle fans vervangen.
Ik zag geen verschil met de originele.
Als je koelpasta kunt vervangen, is dit een eitje!

Voor $18 heb je alledrie de fans vervangen!
https://www.gpufanreplace...ent?variant=8271430746207

[ Voor 6% gewijzigd door Corsa Nostra op 18-08-2024 14:13 ]

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corsa Nostra
Juok schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:14:
Mijn vraag

Beste Tweakers,

Ik heb een Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING welke voor mijn doeleinden nog prima voldoet. Maar als deze het iets zwaarder heeft beginnen de fans wat harder te draaien en ik vermoed dat de lagers of dergelijk aan vervanging toe zijn, want hij maakt dan een verschrikkelijk irritant geluidje.
En deze fans heb ik regelmatig schoongemaakt (1x per half jaar).

Nu heb ik gelezen over een druppeltje olie in de fans (onder de sticker) of de fans vervangen. Maar voordat ik fans eraf ga halen en straks de hele kaart naar de klote help wou ik graag nog wat advies vragen.
Ik kon geen filmpjes of foto's vinden van deze specifieke kaart, misschien weten jullie nog waar ik zoiets kan vinden (misschien zijn mijn google kunsten niet meer zo goed, kon er niks vinden op wat aliexpres advertenties na)

Dus kunnen jullie mij de juiste richting wijzen, waar ik dit kan vinden. Of tips/ tricks uit eigen ervaring met dergelijke fans?
Als je de klus nog gaat uitvoeren, ik denk dat je dezelfde kaart hebt als uit het filmpje.

YouTube: Asus Strix GTX 1060 6GB Disassembly/Rozkręcanie

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
Inmiddels het probleem verholpen, nieuwe fans erop.
Bedankt voor de tips. kan op SLOT
Pagina: 1