[Ziggo] weigert email adres te verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.045 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denaike
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 06:37
Beste Tweakers,

Dit verhaal kent de nodige nuances buiten de titel om, dus laat me svp de details delen.

Al meer dan 30 jaar zijn mijn ouders trouwe klanten van Ziggo en hun rechtsvoorgangers.

Door samenloop van omstandigheden zijn ze in 2019 helaas 2 maanden thuisloos geweest zonder vaste verblijfplaats/adres. Ziggo heeft met dit als reden destijds hun account gesloten.

Gelukkig hebben ze na die 2 maanden een plek gevonden waar ze nu nog wonen. Verder gaat het prima met ze btw.
Op dit nieuwe adres is weer een nieuwe Ziggo aansluiting gekomen met nieuw klantnummer e.d.

Toen bleek de toegang tot het @ziggo.nl email adres niet meer mogelijk omdat het aan het oude account gekoppeld was. Er werd verondersteld dat het adres zou zijn gesloten (wat ook aannemelijk klinkt). De contactgegevens bij alle relevante partijen zijn daarna door mijn ouders gewijzigd naar een ander emailadres (niet van Ziggo).

In de jaren erna hebben mijn ouders meermaals toch ernstige problemen ondervonden omdat er toch partijen bleken te zijn die het Ziggo adres nog gebruikte. Deze partijen (bijvoorbeeld een notaris na het overlijden van een familielid die contact met mijn vader zocht als executeur testamentair) ontvingen geen melding dat het emailadres onjuist/gesloten was.

Vele uren contact met de helpdesk en vele beloftes verder, blijkt het emailadres nog actief te zijn en pertinent ontoegankelijk te blijven en dus niet te sluiten/deactiveren of zelfs niet van een afwezigheidsassistent o.i.d. te voorzien omdat mijn ouders niet meer "dezelfde klant zijn" als dat ze destijds waren. Dit heeft allemaal te maken met het klantnummer.

Omdat dit verhaal met veel horten en stoten is gelopen en nog steeds niet is opgelost, is hen wel als trouwe klant een enorme korting gegeven van wel €10 per maand voor 6 maanden. Geweldig...

Na het vernemen van dit verhaal met alle details bekroop mij het nare gevoel dat dit een kwestie lijkt van 'niet willen' ipv 'niet kunnen'.
Ik ben dan geen programmeur of medewerker van Ziggo, maar het zou voor Ziggo als de beheerder/eigenaar van de techniek en de data toch echt wèl mogelijk moeten zijn om dit te bereiken.

Ik hoop met dit bericht daar bevestiging op te krijgen danwel inhoudelijke tips die daarbij zouden kunnen helpen.

Helemaal geweldig zou zijn als bijvangst dat een medewerker van Ziggo dit leest en de ogen uit de kop schaamt en het alsnog zou worden opgelost!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Denaike schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:15:

Vele uren contact met de helpdesk en vele beloftes verder, blijkt het emailadres nog actief te zijn en pertinent ontoegankelijk te blijven en dus niet te sluiten/deactiveren of zelfs niet van een afwezigheidsassistent o.i.d. te voorzien omdat mijn ouders niet meer "dezelfde klant zijn" als dat ze destijds waren. Dit heeft allemaal te maken met het klantnummer.
Gebeurt dit dan bij alle klanten die hun account opzeggen? Dat zou betekenen dat Ziggo inkomende mail nog wel op hun servers opslaat, en dat lijkt me iets waar de AVG wel wat van vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:47
RemcoDelft schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:19:
[...]

Gebeurt dit dan bij alle klanten die hun account opzeggen? Dat zou betekenen dat Ziggo inkomende mail nog wel op hun servers opslaat, en dat lijkt me iets waar de AVG wel wat van vindt.
Inderdaad, dit lijkt de beste kans. Maar ja, ze snappen al dat de klant hetzelfde is, behalve het klantnummer, dus ze gaan vast niet meer meewerken.

Kan je de inhoud van een email box opeisen met een data verzoek?

Dit is ook exact de reden dat ik mijn ouders al 10-tallen jaren van een email adres voorzie op een ander domein dan hun provider. Dit levert eigenlijk altijd gezeur op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ziggo heeft sinds een tijd al hun backend werk uitbesteed aan Tata Consultancy. De customer facing helpdesk wordt voornamelijk bemand door mensen met 'eerstelijns kennis' (en dan druk ik me beleefd uit) die voor elke vraag gewoon een ticket in stuurt.

TCS opereert vanuit India, dus die moeten dit in hun volgende shift oppakken. Er is dus vaak geen directe communicatie tussen ticket creator en ticket solver, zogezegd. Als de persoon bij TCS niet snapt wat de bedoeling is gebeurt er niks met dit ticket, of er worden gewoon foute handelingen verricht.

De persoon op de helpdesk checkt de oplossing NIET. Ze hebben simpelweg geen verantwoordelijkheid dit na te jagen en ook geen incentive om dit te doen dus zij nemen simpelweg aan dat het inschieten van dit ticket voldoende is/was. Dit maakt het oplossen van issues via Ziggo simpelweg te pijnlijk om nog te proberen, ik heb het ook gewoon opgegeven. Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk proberen na te gaan wie dat emailadres nog probeert te gebruiken en daar zelf een nieuw adres doorgeven en heel hard bij Ziggo wegrennen als klant.

Bron: Ik heb direct contact gehad met meerdere van de 'escalatie' techneuten die Ziggo heel soms nog heeft en inzet, maar dat worden er steeds minder omdat Ziggo simpelweg lijkt te hebben besloten dat klantenservice ondergeschikt is, ze zetten inderdaad vaker gewoon een korting in om iets 'op te lossen'. Deze techneuten vertellen allemaal hetzelfde verhaal, het is gewoon dik huilen daarbinnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Geen technische oplossing maar je zou het eens in een tweet kunnen gooien. Ziggo wil nog wel eens spontaan gaan meewerken als het openbaar gesteld wordt, zeker met dat verhaal van de notaris erbij.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
@VodafoneZiggo

Misschien dat de bedrijfsaccount die hier zit wat doet.

[ Voor 64% gewijzigd door Boerenlater op 18-07-2024 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ora et Labora schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:37:
Geen technische oplossing maar je zou het eens in een tweet kunnen gooien. Ziggo wil nog wel eens spontaan gaan meewerken als het openbaar gesteld wordt, zeker met dat verhaal van de notaris erbij.
Correct, of facebook als je dat hebt, dan willen ze nog wel eens reageren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:41

Marc H

- - Is wakker - -

https://community.ziggo.nl/

Probeer het daar eens. De mods daar krijgen wel vaker dingen voor elkaar die anders mislukken.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:51
Heb je zelf als een test mail gestuurd naar dat adres en gemerkt wat jij terug krijgt als reactie?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:08

Snow_King

Konijn is stoer!

Na het vernemen van dit verhaal met alle details bekroop mij het nare gevoel dat dit een kwestie lijkt van 'niet willen' ipv 'niet kunnen'.
Ik ben dan geen programmeur of medewerker van Ziggo, maar het zou voor Ziggo als de beheerder/eigenaar van de techniek en de data toch echt wèl mogelijk moeten zijn om dit te bereiken.

Ik hoop met dit bericht daar bevestiging op te krijgen danwel inhoudelijke tips die daarbij zouden kunnen helpen.

Helemaal geweldig zou zijn als bijvangst dat een medewerker van Ziggo dit leest en de ogen uit de kop schaamt en het alsnog zou worden opgelost!
Ik beheer al 20 jaar (grote) mailomgevingen en kan je vertellen: Dit is onwill. Een techneut kan dit gewoon oplossen.

Verder heb ik geen oplossing voor je, maar dat wilde ik even toevoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:42
lamers1 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:13:
Heb je zelf als een test mail gestuurd naar dat adres en gemerkt wat jij terug krijgt als reactie?
TS geeft aan dat er geen melding terug komt.
ontvingen geen melding dat het emailadres onjuist/gesloten was.
Net even getest:
Je bericht is niet bezorgd aan asdasdasdasasd@ziggo.nl omdat het adres niet kan worden gevonden of geen e-mail kan ontvangen.
Dus dat bevestig dat Ziggo mail servers nog steeds de emails accepteert verstuurd naar TSOuders@ziggo.nl en dus hoogstwaarschijnlijk opslaat, aangezien er geen 550 error terug komt.

Verder zou ik inderdaad het 'publiek opzoeken', door de vraag/het probleem te melden via de community of Twitter. Vaak wordt je punt dan veel serieuzer genomen

[ Voor 13% gewijzigd door Christoxz op 18-07-2024 09:23 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59
Je hebt sowieso het recht om vergeten te worden.

ik heb dit ooit eens gehad met een EA account. welke nog gekoppeld was aan een oude xbox account.

ik kon er niet bij, kon er niet op inloggen etc etc.

ze wouden in eerste instantie niks doen om hem te ontkoppelen. totdat ik begon over het recht dat je hebt om vergeten te worden. dan zijn ze verplicht om al je data te verwijderen.

Wikipedia: Recht om vergeten te worden

[ Voor 12% gewijzigd door Dirtyrockers op 18-07-2024 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Redman.
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-05 09:29
Kun je Ziggo niet bellen en als ze je om een klantnummer vragen om dan je oude klantnummer op te geven? Dan stellen ze misschien wat additionele vragen om vast te stellen dat jij het echt bent, maar dat zou geen probleem moeten zijn want het is jouw (ouders) account.

Dan vervolgens toegang of sluiting vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Echt heel irritant dat Ziggo die mailbox associeert met een klantnr. Waarom niet aanbieden om voor 5 euro per maand enkel toegang tot je mailbox te houden als je klant-af bent? Of een doorstuurservice aanbieden voor bepaalde tijd?
Je kan onmogelijk weten wie jouw email had als je overstapt naar een nieuw adres.

En dit is natuurlijk helemaal kwalijk, dat de box nog open is gebleven waardoor afzenders alle reden hebben dat het adres nog in gebruik is..

Die AVG-route acht ik nog wel het meest kansrijk, daar staan gigantische boetes op als ze geen gehoor geven aan jouw verzoek.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-07-2024 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:35
Wel erg vreemd want als je wat gaat googlen geven ze bij Ziggo zelf aan dat het mailadres 'per direct' vervalt bij het opzeggen van je klantnummer. Waarom dat hier niet het geval is is dus een raadsel en lijkt er meer op dat ze gewoon moeilijk doen omdat ze het niet willen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:06
Ik geloof juist dat Ziggo nog 6 maanden een mailadres aanhoud. Mogelijk dat als ze 6 tot 9 maanden wacht, dat je dan wel ineens weer die mailadressen kunt registeren.
We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen. Volg hiervoor ons stappenplan.

Tip: bewaar je wachtwoord aangezien je dit na je opzegging niet meer kunt aanpassen in Mijn Ziggo.
En het niet om willen zetten is onwil. Dat heeft een tijd gekund, maar validatie vonden ze te lastig. Ze wilden immers natuurlijk toestemming vanuit de eigenaar van die email en de eigenaar van het ontvangende Ziggo aansluiting/Ziggo account. Dat kostte simpelweg te veel moeite, dus aldus diverse forumpost doen ze dat simpelweg niet meer sinds ~2022.

Deze starre houding zorgt er overigens alleen maar voor dit ik binnen mijn kring natuurlijk iedereen aanraad NOOIT de mail van je provider te gebruiken. Je zit dan immers vast aan je provider.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:58
Kun je als tijdelijke oplossing de mailbox niet vol spammen met grote bijlagen? Dan zou er theoretisch een melding terugkomen dat de mail niet geleverd kan worden omdat de de box vol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:41
Ik heb even getest met een 8 jaar geleden verlopen @home email adres en mail wordt inderdaad niet gebounced (rubbish@home.nl wel)

Irritant maar ook raar dat ze dit niet opruimen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:53
Een tip die ik kan geven.
Stuur een hoop rotzooi met grote bijlage,s naar het Ziggo mailadres zodat de mailbox vol zit.
Dan zal iedereen die nog wat stuurt een melding terug krijgen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
Groentjuh schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:06:
Ik geloof juist dat Ziggo nog 6 maanden een mailadres aanhoud. Mogelijk dat als ze 6 tot 9 maanden wacht, dat je dan wel ineens weer die mailadressen kunt registeren.
Als ik de TS goed lees speelt dit sinds 2019/2020, dus die 6 tot 9 maanden zijn wel voorbij nu.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

RemcoDelft schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:19:
[...]

Ja, waarschijnlijk wel.

Ik had mijn abonnement beëindigd omdat ik naar KPN ging. Een jaar later had Ziggo een (veel) betere deal, plus dat ik via cashback nog eens 90 euro kon krijgen. Maar een nieuw abonnement afsluiten ging niet bij Ziggo, want “er bestaat al een abonnement op uw e-mail-adres”.
Praten als Brugmans, diverse keren de helpdesk gebeld, uiteindelijk maar een ander mailadres gebruikt maar dit voelt natuurlijk niet goed. Dus klacht ingediend, ook omdat ik met al het geneuzel de cashback misgelopen was. Dan komt de tweede/derde lijn in actie: die zorgen er in ieder geval voor dat de cashback in mindering werd gebracht op mijn factuur.

Maar lessons learned: bij de volgende opzegging gaat er ook een AVG verzoek uit om al mijn gegevens verwijderd te krijgen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
Andere invalshoek; kun je niet meer op de mailbox inloggen en een out of office of iets dergelijks instellen?

Laat maar. Lees dat je geen toegang meer hebt tot de mailbox. In eerste instantie overheen gelezen.

[ Voor 32% gewijzigd door morritz34 op 18-07-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb diverse klanten die al jaren geen abonnee meer zijn bij Ziggo en toch werkt hun @home.nl/@ziggo.nl-mailadres nog gewoon. Vorig jaar hebben een aantal mensen een mail gehad dat ze geen klant meer zijn van Ziggo en daarom hun mailadres wordt opgeheven. Bij een paar daarvan is dat ook daadwerkelijk gedaan, bij andere werkt het nog steeds.

In het verleden was het ook mogelijk om een mailadres van het ene klantnummer naar een ander over te laten zetten. Toen ik dat begin dit jaar wilde laten toen was het niet meer mogelijk (man/vrouw, vrouw zit in verzorgingstehuis met een Ziggo-abo, man woonde nog in hun huis maar kreeg van KPN een goed aanbod en stapte over waardoor dus ook het mailadres dat de vrouw altijd had gebruikt zou vervallen).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denaike
Bedankt voor alle reacties!

Ik zal mijn ouders eerst adviseren om met de AVG-insteek en het recht om vergeten te worden te schermen.
Als dat geen soelaas biedt, is stap 2 om een meer zichtbaar kanaal als X in te zetten om te zien of de 'hulp' dan beter wordt en werkt.
Stap 3, mits nodig, is de AVG-melding zelf.

Het vol spammen van de box is een mooie workaround en zal ik hen ook adviseren. Volgens mij speelt ook het principe een grote rol en zou het ondanks de praktische uitkomst alsnog verwijderd horen te worden.

De diverse vragen zijn volgens mij al beantwoord door andere tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:00
Mijn advies zou zijn om eens iets te posten op het Ziggo community, zoals eerder aangegeven hebben ze daar vaker van dit soort zaken kunnen oppakken die vaak bij een individu aan de telefoon wel eens niet bekend mee zijn.

Misschien kunnen ze het e-mailadres zelfs plaatsen onder je huidige e-mail account.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@Denaike dit is inderdaad wel heel gek en of het onwil is of niet, die discussie is hier al flink gevoerd. Feit blijft: het e-mailadres uit 2019 is nog actief/geregistreerd en aan ons om dit dan te fiksen. iets wat normaliter 6 maanden is na opzegging

Je hebt al verschillende oplossingen hier gezien zoals via onze social media kanalen X, Facebook of Instagram, ook Ziggo Community kwam al voorbij en zijn wij (hoewel verlaat, excuses hiervoor) in deze reactie ook gementioned. Je mag ons een privébericht sturen met alle informatie (klantnummer, e-mailadres, het betreffende adres + naam en geboortedatum contracthouder) dan gaan wij voor je aan de slag.

Het recht om vergeten te worden kun je ook zeker nog inzetten. Hiervoor moet je inloggen op de oude Mijn Ziggo omgeving.en vind je op de overzichtspagina "snel naar" --> je privacy instellingen.

Is er al iets gelukt of heb je al op een andere manier contact? Laat het me weten, je weet ons hier nu ook te vinden.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denaike
VodafoneZiggo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:42:
@Denaike dit is inderdaad wel heel gek en of het onwil is of niet, die discussie is hier al flink gevoerd. Feit blijft: het e-mailadres uit 2019 is nog actief/geregistreerd en aan ons om dit dan te fiksen. iets wat normaliter 6 maanden is na opzegging

Je hebt al verschillende oplossingen hier gezien zoals via onze social media kanalen X, Facebook of Instagram, ook Ziggo Community kwam al voorbij en zijn wij (hoewel verlaat, excuses hiervoor) in deze reactie ook gementioned. Je mag ons een privébericht sturen met alle informatie (klantnummer, e-mailadres, het betreffende adres + naam en geboortedatum contracthouder) dan gaan wij voor je aan de slag.

Het recht om vergeten te worden kun je ook zeker nog inzetten. Hiervoor moet je inloggen op de oude Mijn Ziggo omgeving.en vind je op de overzichtspagina "snel naar" --> je privacy instellingen.

Is er al iets gelukt of heb je al op een andere manier contact? Laat het me weten, je weet ons hier nu ook te vinden.
Dank voor de reactie. Zodra ik de info heb vergaard zal ik een privebericht sturen.

Inloggen op het oude account is echter niet meer mogelijk, dus de oplossing zal moeten lopen via jullie / dit kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 11:47
Denaike schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:56:

Ik zal mijn ouders eerst adviseren om met de AVG-insteek en het recht om vergeten te worden te schermen.
Als dat geen soelaas biedt, is stap 2 om een meer zichtbaar kanaal als X in te zetten om te zien of de 'hulp' dan beter wordt en werkt.

Het vol spammen van de box is een mooie workaround en zal ik hen ook adviseren. Volgens mij speelt ook het principe een grote rol en zou het ondanks de praktische uitkomst alsnog verwijderd horen te worden.

Ik zie hier wel nog een ander risico: het zou kunnen dat.Ziggo ook het nieuwe email adres en account gaat blokkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:03
Kan het zijn dat het adres wel is vervallen, maar later door een andere klant is aangemaakt? Zo ja, dan lijkt het me niet handig dat je dat adres gaat vol spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:22
Denaike schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:56:

Op Linkedin melden helpt ook nog weel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
In de jaren erna hebben mijn ouders meermaals toch ernstige problemen ondervonden omdat er toch partijen bleken te zijn die het Ziggo adres nog gebruikte. Deze partijen (bijvoorbeeld een notaris na het overlijden van een familielid die contact met mijn vader zocht als executeur testamentair) ontvingen geen melding dat het emailadres onjuist/gesloten was.
Het is met e-mail natuurlijk ook gewoon een beetje hetzelfde als met een andere verhuizing.

Daar breken ze je oude woonadres ook niet af en komt reguliere post ook nog gewoon zonder enige melding aan als je zelf geen verhuisbericht stuurt.

Natuurlijk zou het leuk en handig zijn als ze je oude adres opheffen (en wellicht een bepaalde termijn blokkeren voor heruitgifte zoals met telnrs weleens gebeurt) maar het is primair gewoon je eigen verantwoordelijkheid. Het is immers niet je eigen bezit maar gewoon van de provider. En na je vertrek kan iedereen die daar klant is dezelfde "naam" gewoon claimen en gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaker_BE op 26-07-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denaike
Tweaker_BE schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:56:
[...]

Het is met e-mail natuurlijk ook gewoon een beetje hetzelfde als met een andere verhuizing.

Daar breken ze je oude woonadres ook niet af en komt reguliere post ook nog gewoon zonder enige melding aan als je zelf geen verhuisbericht stuurt.

Natuurlijk zou het leuk en handig zijn als ze je oude adres opheffen (en wellicht een bepaalde termijn blokkeren voor heruitgifte zoals met telnrs weleens gebeurt) maar het is primair gewoon je eigen verantwoordelijkheid. Het is immers niet je eigen bezit maar gewoon van de provider. En na je vertrek kan iedereen die daar klant is dezelfde "naam" gewoon claimen en gebruiken.
Deels mee eens, maar vooral krom geredeneerd.

Als ik hier krom in mee ga, dan is de parallel dat de niet geïnformeerde partij (notaris van een dementerende vrouw op hospice) een belangrijk stuk naar het oude postadres stuurt en de post onbestelbaar retour krijgt met effect dat de notaris weet dat er geen reactie zal komen en een ander kanaal moet gaan zoeken.

Hier is het niet anders: de eigen verantwoordelijkheid is meer dan genomen door a) alle bekende partijen het nieuwe emailadres te geven en b) keer op keer het oude adres geprobeerd op te heffen.

Nu ik dit zo heb geschreven, ben ik tot de conclusie gekomen dat je bericht een trollen-post was

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Denaike
VodafoneZiggo heeft via PB zich uitgesproken dat dit niet zo had mogen gaan en gesteld dat het nu wel bij de juiste persoon (Jos) in handen was.

Hij heeft woord gehouden en heeft niet losgelaten tot het opgelost was!

Dat, inclusief een verontschuldigende houding vind ik de moeite waard om hier te melden

Chapeau Jos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
Denaike schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:49:
[...]
dan is de parallel dat de niet geïnformeerde partij (notaris van een dementerende vrouw op hospice) een belangrijk stuk naar het oude postadres stuurt en de post onbestelbaar retour krijgt met effect dat de notaris weet dat er geen reactie zal komen en een ander kanaal moet gaan zoeken.

Nu ik dit zo heb geschreven, ben ik tot de conclusie gekomen dat je bericht een trollen-post was
Beetje onzin natuurlijk...... de meeste nieuwe bewoners gooien na zoveel jaar alle post gewoon weg.

Het is toch echt de eigen verantwoording om te zorgen voor een adreswijziging. En aangezien niemand zomaar een e-mail adres gebruikt als ze dat niet eerder hebben gedaan heb je die zelf doorgegeven.

En elke notaris stuurt bij geen reactie gewoon een (papieren) bericht naar het bekende adres in de GBA.

In mijn optiek dus wel vooral eigen verantwoording aangezien ook Ziggo gewoon standaard een periode gebruikt om e-mail door te sturen. Enige dat erop aan te merken is dat het fraaier is als ze wellicht mail gedurende een bepaalde periode laten bouncen en niet opnieuw adressen uitgeven. Maar zo werkt het blijkbaar niet.

Maar goed om te horen dat het inmiddels is opgelost..... wat ik dan wel weer bijzonder vindt is dat je pas na flink wat jaren hiermee aan de slag gaat als het echt zo'n groot probleem is?

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaker_BE op 26-07-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denaike
Tweaker_BE schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Beetje onzin natuurlijk...... de meeste nieuwe bewoners gooien na zoveel jaar alle post gewoon weg.

Het is toch echt de eigen verantwoording om te zorgen voor een adreswijziging. En aangezien niemand zomaar een e-mail adres gebruikt als ze dat niet eerder hebben gedaan heb je die zelf doorgegeven.

En elke notaris stuurt bij geen reactie gewoon een (papieren) bericht naar het bekende adres in de GBA.

In mijn optiek dus wel vooral eigen verantwoording aangezien ook Ziggo gewoon standaard een periode gebruikt om e-mail door te sturen. Enige dat erop aan te merken is dat het fraaier is als ze wellicht mail gedurende een bepaalde periode laten bouncen en niet opnieuw adressen uitgeven. Maar zo werkt het blijkbaar niet.

Maar goed om te horen dat het inmiddels is opgelost..... wat ik dan wel weer bijzonder vindt is dat je pas na flink wat jaren hiermee aan de slag gaat als het echt zo'n groot probleem is?
Je laatste vraag is net als je eerdere bericht uit op confrontatie. Je hebt de eerdere posts duidelijk niet goed gelezen/begrepen: ik laat je mening verder voor wat ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
Ik ben het gewoon niet met je eens..... maar hij kan toch gewoon op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@Denaike heel graag gedaan en dank voor het compliment. Dat dit een voorbeeld mag zijn van wat je van ons als Vodafone & Ziggo Webcare team verwachten mag!

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Denaike schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:49:
[...]

Deels mee eens, maar vooral krom geredeneerd.

Als ik hier krom in mee ga, dan is de parallel dat de niet geïnformeerde partij (notaris van een dementerende vrouw op hospice) een belangrijk stuk naar het oude postadres stuurt en de post onbestelbaar retour krijgt met effect dat de notaris weet dat er geen reactie zal komen en een ander kanaal moet gaan zoeken.
Onbestelbaar retour...? Sorry, maar na een jaar of 3 gaat post van de oude bewoner toch echt naar het oud papier. Niet terug naar de verzender.
Hier is het niet anders: de eigen verantwoordelijkheid is meer dan genomen door a) alle bekende partijen het nieuwe emailadres te geven en b) keer op keer het oude adres geprobeerd op te heffen.
Nou ja, niet naar alle partijen blijkbaar. Anders had de notaris bijvoorbeeld niet naar het oude adres gestuurd
Iemand die ergens anders tegen aan kijkt is niet meteen een troll he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electro Wim
  • Laatst online: 30-09-2024

Electro Wim

Wim de Electroman

CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:46:
Echt heel irritant dat Ziggo die mailbox associeert met een klantnr. Waarom niet aanbieden om voor 5 euro per maand enkel toegang tot je mailbox te houden als je klant-af bent? Of een doorstuurservice aanbieden voor bepaalde tijd?
Je kan onmogelijk weten wie jouw email had als je overstapt naar een nieuw adres.

En dit is natuurlijk helemaal kwalijk, dat de box nog open is gebleven waardoor afzenders alle reden hebben dat het adres nog in gebruik is..

Die AVG-route acht ik nog wel het meest kansrijk, daar staan gigantische boetes op als ze geen gehoor geven aan jouw verzoek.
Die dienst had (heeft) Ziggo wel.

Iedereen heeft een Fase in zijn leven waarbij hij/zij niet of just wel het vermogen heeft om meer Spanning te creëren zonder weerstand te ervaren en mooi met de stroom mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:39

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Beste mede-Tweakers dit gaat een welles/nietes topic worden. Ik ben bijzonder blij om te zien dat TS via het VodafoneZiggo account is geholpen. Gezien het probleem is opgelost, het topic een beetje dreigt te ontsporen en gebruikers hebben aangegeven dat er een slotje op mag doen we dat bij deze ook.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.