Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-06 09:41
Ik weet niet of dit topic op de goede plek staat, want ik weet niet zo goed waar dit onder zou vallen. Maar hier lijkt mij de meeste kennis te zitten voor mijn vraag.

Ik heb een touchscreen monitor (21,45 inch) met andriod. Merk is onbekend. Helaas heb onder in het beeldscherm scherm 1 klein diepe en 1 klein ondiepe kras zitten. Het zit niet echt in de weg, maar je kunt het wel goed zien vanuit bepaalde hoeken. Deze wil ik graag weghalen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik had een set gevonden maar dan zou ik op een prijs rond de €40 uit komen en dan komt het uit Duitsland. Dat vindt ik wel iets te prijzig. Die setjes voor de auto zijn veel goedkoper, alleen zou dat niet zo goed werken? Iemand zo iets geprobeerd of een setje van Aliexpress gehaald wat hiervoor gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zit de kras in het scherm of de digitizer? (is het resistive of capacitive ?)

Vaak zit er ook een matte coating/laag op om vingerafdrukken tegen te gaan, je kan de kras wel wegkrijgen maar dan heb je grote kans dat dat gedeelte glossy wordt.

Zelf gebruik ik een oud (zacht geworden) sonicaire borsteltje met wat tandpasta, daar heb ik al heel wat krassen flink mee kunnen verminderen waardoor het niet meer direct opvalt als je er voor zit (en ook niet meer voelt). Wat ik ook wel eens doe is als alleen de toplaag beschadigd is van het scherm, deze losweken maar dan houdt je wel een glossy scherm over.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.