Ons tuinhek is toe aan een nieuwe laag verf, maar heeft op enkele plekken wat roest. Deze roest haal ik zo veel mogelijk weg, maar een direct-over-roest verf is dus fijn. Nu zie ik twee merken die dit veel aanbieden, namelijk Hammerite en Rust-oleum. Heeft iemand ervaring met (één van) deze merken? Zo ja, welke zou je aanraden?
Vraag
Alle reacties
Beetje ervaring met hammerite. Werkt prima. Wel prijzig. En hek verven best gedoe.
Geen idee hoe groot je hek is en hoe strak je t wilt: laten poedercoaten kan ook uitstekend werken.
Geen idee hoe groot je hek is en hoe strak je t wilt: laten poedercoaten kan ook uitstekend werken.
Het is maar een klein hekje en gelukkig een simpele vorm.kjiratsiekoedel schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:07:
Beetje ervaring met hammerite. Werkt prima. Wel prijzig. En hek verven best gedoe.
Ik heb even snel op Google gekeken, Hammerite vs Rust-oleum, en daar lijkt Rust-oleum als favoriet uit te komen.
Verder zelf geen ervaring mee.
Verder zelf geen ervaring mee.
Hammerite ken ik. Dat werkt echt prima.
Als Rust-oleum er dan als favoriet uitkomt, zoals hierboven wordt aangegeven, dan zal dat al helemaal goed moeten zijn. Mocht er veel prijsverschil zijn, dan zou ik de goedkoopste nemen.
Als Rust-oleum er dan als favoriet uitkomt, zoals hierboven wordt aangegeven, dan zal dat al helemaal goed moeten zijn. Mocht er veel prijsverschil zijn, dan zou ik de goedkoopste nemen.
Ik heb mijn hek 15 jaar geleden met Hamerrite gelakt. Afgezien van een paar plekjes waar de laf eraf is gestoten ziet het er nog steeds goed uit. Hek was destijds ook verroest. Redelijk goed schoongemaakt en twee lagen Hammerite aangebracht.
Hammerite werkt prima, wel even de losse roest verwijderen (gaat prima met een getordeerde staalborstel op een haakse slijper, zoiets als deze), en daarna goed ontvetten met thinner.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Pagina: 1