50'' 4k advies gevraagd - Neo QLED, QNED, QLED...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewanos
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 20:18
Hi allen,

Laatste weken verdiept in de televisies, niet bepaald mijn ding. Ik ben op zoek naar een knappe 50'' televisie voor in de woonkamer. De ruimte is relatief licht vanwege een erker aan de voorkant van het huis, op het noorden gericht dus nauwelijks direct zonlicht op het scherm. Kijkafstand ongeveer 2,5 meter.

Uit mijn eigen onderzoek kwam ik uit op Neo Qled van Samsung i.v.m. de lichte ruimte t.o.v. OLED. Deze TV gekocht bij TVOutlet, maar de levering wordt telkens uitgesteld...

https://tvoutlet.tv/produ...smart-tv-50qn93b-50-2022/
Prijs met kortingen: 760 eu.

We kijken een beetje Netflix, weinig films en vooral veel sport. Mijn voorkeur gaat uit naar een 100+Hz scherm.

Aangezien de levering telkens wordt uitgesteld ben ik opzoek naar goede alternatieven. Het liefst voor rond de 700-800 euro.

Wat zouden jullie adviseren? Is TCL een waardig alternatief?

Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 10:18

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De QN93B behoort tot de topreeks van Samsung, maar het is wel een 2022-model, daarom is de prijs laag. Hij heeft een VA-paneel met diffusiefilter. Normaal heeft een VA-paneel slechte kijkhoeken en is dus minder geschikt om met de famillie omheen te zitten, maar het diffusiefilter lost dat op. Dat heeft evenwel ook weer nadelen en dat is dat het scherm grijzig kleurt van omgevingslicht.

Ik denk dan ook dat je afweging om vanwege het omgevingslicht voor LCD te gaan niet helemaal juist is, de zon valt niet op het scherm, dus OLED is dan gewoon een goede optie in een lichte kamer.Wel gaat het je nooit lukken om voor minder dan €800 een OLED te kopen.

Stel je zou geen ouder model willen kopen, dan kan je geen top-LCD voor €800 kopen, die kosten simpelweg meer. Je zou dan bij Samsung omlaag moeten naar een lagere reeks, en op dat moment komt TCL om de hoek kijken: TCL levert dan gewoon meer televisie voor je geld dan je bij Samsung krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door dmantione op 17-07-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewanos
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 20:18
dmantione schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:58:
De QN93B behoort tot de topreeks van Samsung, maar het is wel een 2022-model, daarom is de prijs laag. Hij heeft een VA-paneel met diffusiefilter. Normaal heeft een VA-paneel slechte kijkhoeken en is dus minder geschikt om met de famillie omheen te zitten, maar het diffusiefilter lost dat op. Dat heeft evenwel ook weer nadelen en dat is dat het scherm grijzig kleurt van omgevingslicht.

Ik denk dan ook dat je afweging om vanwege het omgevingslicht voor LCD te gaan niet helemaal juist is, de zon valt niet op het scherm, dus OLED is dan gewoon een goede optie in een lichte kamer.Wel gaat het je nooit lukken om voor minder dan €800 een OLED te kopen.

Stel je zou geen ouder model willen kopen, dan kan je geen top-LCD voor €800 kopen, die kosten simpelweg meer. Je zou dan bij Samsung omlaag moeten naar een lagere reeks, en op dat moment komt TCL om de hoek kijken: TCL levert dan gewoon meer televisie voor je geld dan je bij Samsung krijgt.
Helder, bedankt voor je toelichting!

Ik denk dat ik het verschil tussen de modellen jaarlijks onderschat. Als ik je goed begrijp adviseer je een OLED (als ik bereid ben meer uit te geven) of een TCL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 10:18

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat een OLED het mooiste beeld geeft staat buiten kijf, beste contract, beste kijkhoeken, snelste reactietijd en ga zo verder. Een lichte ruimte is inderdaad echt geen probleem, zo lang de zon niet op het scherm schijnt.

Ze zitten evenwel gewoon in een andere prijsklasse. Als je voor onder de €800 een model uit de jaren 2023 of 2024 moet kopen, dan krijg je bij TCL een apparaat met betere techniek erin dan bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:32
Los gezien van de discutabele winkel die de QN93B aanbiedt, is dit model een slechte keuze door de slechte accuraatheid en aantal ander issues. Samsung heeft deze zaken sinds vorig jaar met de introductie van de QN9xC grotendeels opgelost. Ook is de ter spraken gekomen diffusiefilter pas beschikbaar vanaf 55''.

Koop ontbinden en imo voor een LG 48C3 kiezen. Wanneer je binnen het budget wilt blijven biedt de TCL C803 momenteel de meeste bang for the buck.

*Enige nadeel aan de C3 is dat wanneer je vaak overdag vanuit een hoek TV kijkt bij relatief veel lichtinval er veel weerspiegeling kan zijn. De mate hiervan is afhankelijk van de kamerindeling.