Monitor voor Lightroom & Gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesses
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:49
Ik zoek een?
Monitor die op de 1e plaats geschikt is voor Lightroom. Hierbij is belangrijk het kleurbereik en de accuraatheid. Mijn vrouw krijgt steeds meer aanvragen voor haar fotografie waarbij foto's ook afgedrukt worden. Ook regelmatig een productshoot waarbij de foto's worden gebruikt in een tijdschrift. Momenteel heeft ze een OLED, 60 Hz, DCI-P3 100%. Een prachtig scherm, maar het is een laptop van 15,6 inch. Een OLED heeft wel de voorkeur.

Daarnaast speel ik af en toe een spelletje, denk aan Battlefield 2042, Farmingsimulator, GTA-Online. Voorkeur gaat uit naar een 4K scherm voor de scherpte van het bewerken van de foto's. Voor gamen heb ik dat niet nodig. Daarnaast heeft mijn voorkeur weer 144Hz voor het gamen, heeft mijn vrouw weer niet nodig.

Wat is je budget?
Ongeveer €600,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken. Zelf heb ik wat schermen gevonden die in de buurt komen van de wensen, maar nog niet één die alle hokjes kan afvinken.
  • LG UltraGear 27GR93U-B IPS paneel, 4K, 144 Hz, DCI-P3 95,6% SRGB 98,4%
  • ASUS ProArt PA278CGV IPS paneel, 1440P, 144 Hz, DCI-P3 95,1%, SRGB 99,9% kleurnauwkeurigheid ΔE < 2 & Calman gecertificeerd voor wat het waard is.
  • LGUltraGear OLED 27GR95QE-B OLED, 1440p, 240 Hz, DCI-p3 97%, SRGB 100%
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Er wordt een nieuwe computer aangeschaft. Specs: 7950X3d, RX7900 GRE & 64GB RAM. Ik ben mij bewust van het feit dat Intel de voorkeur heeft bij Lightroom.

Ik hoop dat jullie nog eventuele adviezen hebben. Voor nu lijkt LG UltraGear 27GR93U-B de winnaar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27
Voor het professioneel printen is Adobe RGB color gamut belangrijk. sRGB bevat minder kleurruimte en DCI-p3 is voor video. Adobe RGB bevat de mooiste kleurruimte om te concerteren van RGB naar CMYK.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTe7b4GENYwXWk_VPfrtUfzrO2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0IAKtOymFcT3sHIB57ZU3xpo.webp?f=fotoalbum_large
Wesses schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:56:
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Er wordt een nieuwe computer aangeschaft. Specs: 7950X3d, RX7900 GRE & 64GB RAM. Ik ben mij bewust van het feit dat Intel de voorkeur heeft bij Lightroom.
Goed dat je beseft dat Intel de voorkeur heeft. Besef je tevens ook dat de X3D’s niet significant sneller zijn dan de X’s en dat Lightroom en Photoshop het best schaalt met 8 cores. Met meer cores is alleen het exporteren wat sneller. Upgraden van een 7700x naar een 8700x / 9700x biedt veel meer snelheid winst dan nu meteen een 7950x3d aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-02 21:24
Het licht er natuurlijk ook aan wat voor een aansluitingen achter op de monitor je graag wilt hebben althans daar zou je ook rekening met moeten houden.