Huh?Op dinsdag 11 september 2001 14:05 schreef Jaymz het volgende:
Ik zeg: Ontbrak!
En het ontbrakte
Naja, ontopic.
Als je fdisk start vraagt die "do you wish to enable support for large disks?/Wilt u ondersteuning voor grote schijven inschakelen?
Als je fat16 partities wilt maken moet je die vraag met "Nee" beantwoorden.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
dat is ook mijn vraag:
Hoe maak ik een fat16-partitie met fdisk?
Dit moet ik aanmaken om via dos win2000 te kunnen installeren.
Leg eens uit waarom je fat16 nodig hebt om win2k te installeren?Op woensdag 27 maart 2002 14:27 schreef Kemo het volgende:
dat is ook mijn vraag:
Als je win2k wilt installeren boot je toch gewoon vanaf je cd speler.
Verwijderd
een collega vertelde me dat...Op woensdag 27 maart 2002 14:32 schreef chicky het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom je fat16 nodig hebt om win2k te installeren?
Als je win2k wilt installeren boot je toch gewoon vanaf je cd speler.
maar ik wil nog steeds van mijn c schijf een fat16 maken.
Niet om jou voor schut te zetten maar je weet toch wel dat het gewoon ontbrak is en niet ontbrakte?Op dinsdag 11 september 2001 14:05 schreef Jaymz het volgende:
Ik zeg: Ontbrak!
En het ontbrakte
Waarom dat dan? Je weet toch wel dat FAT32/NTFS beter met de ruimte van een HD omgaat dan FAT16?Op woensdag 27 maart 2002 14:34 schreef Kemo het volgende:
[..]
een collega vertelde me dat...
maar ik wil nog steeds van mijn c schijf een fat16 maken.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
FAT 16 is meer voor kleine schijfjes voor onder de 2.1 gieg.. en voor windows 2000/xp zou het vreemd zijn om fat 16 te gebruiken omdat het gewoon niet goed met je data overweg gaat kwa opslag. NTFS is beter voor 2k/xp !
Verwijderd
Fat32 is wel beter met schrijfruimte, alleen Fat16 is sneller bij bijvoorbeeld scandisk (schijfcontrole), maar dat ik ook logisch. Dus als je een harddisk hebt van 1,5 gig dan kun je het beste twee partities van FAT 16 maken, want dat is sneller en scheelt weinig in ruimte met FAT32.
het bestands systeem maak je toch sowieso niet met Fdisk. Door te formatteren krijg je een bestandssysteem op je partitie.
Doe eens format/?, dan krijg je vast wel de info die je nodig hebt.
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
op een beetje snel systeem merk je echt geen h#l verschil tussen FAT16 en FAT32, op oudere bakken icm. Scandisk etc. soms wel (dan hebben we het over de oudste Pentium I bakken met langzame schijven).Op woensdag 27 maart 2002 14:42 schreef Tarantino het volgende:
Fat32 is wel beter met schrijfruimte, alleen Fat16 is sneller bij bijvoorbeeld scandisk (schijfcontrole), maar dat ik ook logisch. Dus als je een harddisk hebt van 1,5 gig dan kun je het beste twee partities van FAT 16 maken, want dat is sneller en scheelt weinig in ruimte met FAT32.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Windows 2000 verlangt in de blauwe dos-fase een FAT16 filesystem (setup opgestart vanuit dos of m.b.v. de opstartdiskettes), klopt helemaal.
Dat kun je maken door tijdens het opstarten van fdisk te kiezen voor geen ondersteuning van grote harde schijven (het eerste scherm dat je te zien krijgt).
De partitie die je dan maakt m.b.v. fdisk kan max 2048 MB groot zijn. Maar je hoeft de partitie niet te behouden, tijdens het partitie-kiezen van de setup kun je de gemaakte partitie verwijderen, een nieuwe aanmaken, kiezen voor NTFS5 of FAT32 etc etc.
Dat kun je maken door tijdens het opstarten van fdisk te kiezen voor geen ondersteuning van grote harde schijven (het eerste scherm dat je te zien krijgt).
De partitie die je dan maakt m.b.v. fdisk kan max 2048 MB groot zijn. Maar je hoeft de partitie niet te behouden, tijdens het partitie-kiezen van de setup kun je de gemaakte partitie verwijderen, een nieuwe aanmaken, kiezen voor NTFS5 of FAT32 etc etc.
Hier kon uw advertentie staan
FAT16/32 keuze is enkel te maken bij het aanmaken van de partitie, dan schrijf je in de MBR (ofzo) weg hoe groot de clusters zullen zijn.Op woensdag 27 maart 2002 14:47 schreef Luxx het volgende:
het bestands systeem maak je toch sowieso niet met Fdisk. Door te formatteren krijg je een bestandssysteem op je partitie.
Formatting doet niks anders dan het uitlezen van de mbr en vervolgens de partitie/HDD met het aangegeven formaat formateren. Met een parameter in format kun je dat niet wijzigen.
Ind e oude DOS-tijd had je wel een parameter waarmee je aan kon geven of je een 720 kb of 1,44 MB 3,5" schijfje had (ook voor de 5,25" )
Hier kon uw advertentie staan
Pagina: 1