Badkamer tegels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07 21:12
In onze nieuwe woning zijn de wc en badkamer betegeld met gerectificeerde tegels. Dit zag er in eerste instantie aardig goed uit (zonder raambekleding en natuurlijk licht). Inmiddels heb ik de inbouwspots geïnstalleerd (ook afgenomen bij de aannemer) en valt het op dat de tegels niet vlak zijn. Zie ook de foto’s. Ik heb zelf enkele normen opgezocht en volgens mij is dit niet acceptabel. Wat vinden jullie hiervan?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:24
Je test met de waterpas zegt niks, de wand hoeft op die manier bij renovatie niet vlak te zijn. Maar de tegels onderling moeten gewoon vlak liggen, daar mag vind ik niet eens een mm in zitten. Ik kan alleen niet goed inschatten van de foto of t aan de tegels ligt of aan de tegelzetter... Sommige tegels willen naar de hoeken nog wel eens krom weg lopen.

Maar dan had de tegelzetter dit in ieder geval moeten opmerken en melden tijdens het werk

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Makrolon schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:42:
Je test met de waterpas zegt niks, de wand hoeft op die manier bij renovatie niet vlak te zijn. Maar de tegels onderling moeten gewoon vlak liggen, daar mag vind ik niet eens een mm in zitten. Ik kan alleen niet goed inschatten van de foto of t aan de tegels ligt of aan de tegelzetter... Sommige tegels willen naar de hoeken nog wel eens krom weg lopen.

Maar dan had de tegelzetter dit in ieder geval moeten opmerken en melden tijdens het werk
Aanvulling: betreft hier een nieuwbouwwoning. Dat de wand niet waterpas is zou voor mij geen probleem zijn, mits de tegels niet zouden steken ten opzichte van elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Fastclaimer schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:42:
[...]

Aanvulling: betreft hier een nieuwbouwwoning. Dat de wand niet waterpas is zou voor mij geen probleem zijn, mits de tegels niet zouden steken ten opzichte van elkaar.
Check dit document. Pagina 18. Daar vind je de eisen die je mag stellen aan gereed tegelwerk, en onder welke omstandigheden (strijklicht is niet toegestaan, net als bij bijvoorbeeld het beoordelen van stucwerk). https://www.noa.nl/media/...iere-binnentoepassing.pdf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 13:42

RvP

Ik ben van mening dat er ook niet heel netjes gevoegd is. Vooral op foto 1 naast het trekkertje.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:32
Doet me een beetje denken aan mijn badkamer tegels. 30x60 cm, waren prima vlak, maar na verlijmen een beetje krom getrokken. Tegels zijn waarschijnlijk wat zacht.
De 120x60 die 1 wand en vloer hebben zijn wel geheel vlak (en zo hard dat een wc rol ophangen met een half uur boren kostte).

Ik heb besloten er me niet aan te storen, maar dat kan niet iedereen.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:29
Deze tegels kan je eigenlijk niet plakken zonder tegel level systeem. De tegelplakker die dat zonder die dingen probeerd te doen komt er bij mij nooit in!

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 17-07-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:16
Zijn dit standaard vlakke tegels?
Het lijken wel authentiek rustieke tegels.

In geval van het eerste, niet accepteren dit broddelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Draakje5 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:12:
Zijn dit standaard vlakke tegels?
Het lijken wel authentiek rustieke tegels.

In geval van het eerste, niet accepteren dit broddelwerk.
Ja zijn standaard vlakke tegels. Andere wanden (120x60) en vloertegels (60x60) zijn wel strak gelegd met een levelingsysteem. Heb de aannemer bericht, ben benieuwd naar zijn reactie en oplossing. Alle tegels eruit is een aardig klus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:16
Fastclaimer schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:42:
[...]

Ja zijn standaard vlakke tegels. Andere wanden (120x60) en vloertegels (60x60) zijn wel strak gelegd met een levelingsysteem. Heb de aannemer bericht, ben benieuwd naar zijn reactie en oplossing. Alle tegels eruit is een aardig klus..
Valt wel mee.. in 1 dagje is zo'n badkamer betegeld.
Bij ons hebben ze ook de hele vloer er uit gehaald en opnieuw gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-07 20:24
Als aannemer en ervaren tegelzetter kan ik je vertellen dat dit echt helemaal nergens op slaat.

Het kan voorkomen, zeker bij de wat grotere formaat tegels, dat er een kromme in het pakket zit. Dit komt door het bakproces. De tegelzetter moet dit opmerken.

In jouw geval is er geen sprake van kromme tegels/lippage. Dit is gewoon slecht geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Vandaag is de raambekleding geplaatst, waardoor ik het tijdelijke douchegordijn voor het raam heb weg gehaald. Hierdoor nog meer opvallend heden ondekt. Ik ben ben er wel over uit dat ik me hieraan stoor en hier geen 15 jaar naar wil kijken. Nu nog zien of het opgelost gaat worden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:05
Sorry, maar dit ziet eruit alsof ik het zelf zou kunnen hebben gedaan (en dan zou ik er nog van balen) Ik zou zeggen (net als de rest) prutswerk en terug naar de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fastclaimer schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:42:
Alle tegels eruit is een aardig klus..
En in zekere zin jouw probleem, wanneer je de woning al betrokken hebt is het lastig omdat je dan meteen in een verbouwing zit. Aan de andere kant is het het probleem van de aannemer. Die heeft een tegelplakker ingehuurd die geweigerd heeft een level-systeem te hanteren, zoals hierboven ook al eens vermeld is.

In het verleden bij mij ook een persoon gehad die de badkamer gedaan heeft. Naast allerlei andere gebreken (met een niet-betaalde factuur als gevolg) moesten bijna alle tegels er weer af en moest alles opnieuw gelijmd worden. Nu met een level-systeem.

Je gaat je er aan blijven storen. Daarbij zijn dat soort randjes een mooie bron voor ophoping van viezigheid en zeepresten. Bovendien is er gewoon een reden geweest waarom je vlakke gerectificeerde tegels hebt gekozen. Dat zou kunnen resulteren in een strakke afwerking, niet dit werk.

Vraagje: zijn de voegen wel netjes haaks en overal gelijk?

EDIT: ik zie nu je laatste bericht over de raambekleding... Dit is niet gezaagd. Dit is gesneden en door midden getikt. Dergelijke snijrandjes doe je in een hoek waar een kitrand overheen komt, niet in zicht. Ook hieraan ga je je blijven storen, het ziet er niet uit.

En dan het kitwerk rondom het raam, zeker rechtsonder, en langs de tegeltjes naar binnen toe. Dat ziet er ook niet al te best uit.

Ik moet zeggen dat dit wel aardig overeenkomt met wat we hier gehad hebben... Toch niet iemand afkomstig uit de buurt van IJsselmuiden?

[ Voor 20% gewijzigd door sypie op 19-07-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theta-1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-07 16:03
Wat een beschamend knoeiwerk. Dat doe ik als amateur beter. Zoals hiervoor meermaals gezegd: terug naar aannemer en laten vervangen. Hier ga je je aan ergeren.

Echt, dit soort lui: als ik een fout van deze omvang maak op mijn werk dan kan ik wsl mijn koffer pakken. Dit soort lui komt er nog mee weg ook.
Pagina: 1