En in zekere zin jouw probleem, wanneer je de woning al betrokken hebt is het lastig omdat je dan meteen in een verbouwing zit. Aan de andere kant is het het probleem van de aannemer. Die heeft een tegelplakker ingehuurd die geweigerd heeft een level-systeem te hanteren, zoals hierboven ook al eens vermeld is.
In het verleden bij mij ook een persoon gehad die de badkamer gedaan heeft. Naast allerlei andere gebreken (met een niet-betaalde factuur als gevolg) moesten bijna alle tegels er weer af en moest alles opnieuw gelijmd worden. Nu met een level-systeem.
Je gaat je er aan blijven storen. Daarbij zijn dat soort randjes een mooie bron voor ophoping van viezigheid en zeepresten. Bovendien is er gewoon een reden geweest waarom je vlakke gerectificeerde tegels hebt gekozen. Dat zou kunnen resulteren in een strakke afwerking, niet dit werk.
Vraagje: zijn de voegen wel netjes haaks en overal gelijk?
EDIT: ik zie nu je laatste bericht over de raambekleding... Dit is niet gezaagd. Dit is gesneden en door midden getikt. Dergelijke snijrandjes doe je in een hoek waar een kitrand overheen komt, niet in zicht. Ook hieraan ga je je blijven storen, het ziet er niet uit.
En dan het kitwerk rondom het raam, zeker rechtsonder, en langs de tegeltjes naar binnen toe. Dat ziet er ook niet al te best uit.
Ik moet zeggen dat dit wel aardig overeenkomt met wat we hier gehad hebben... Toch niet iemand afkomstig uit de buurt van IJsselmuiden?
[
Voor 20% gewijzigd door
sypie op 19-07-2024 09:35
]