TV + Home cinema/audio set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennenbakje
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11:08
Ik zoek een?
65 inch televisie + audio set/home cinema set

Wat is je budget?
1500 euro voor de TV en ongeveer 1000 euro max voor alles betreffende de audio.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...
TV voor series/films (Netflix/Disney/HBO etc.), gaming (PS5), YouTube, af en toe sport maar is niet per se iets dat in de afweging mee wordt genomen.

Op dit moment heb ik nog geen apparatuur, alles moet nog gekocht worden in de aankomende periode. Mijn partner en ik verhuizen ergens begin Augustus, dus als wij rond September wat hebben, komt qua timing i.r.t. verhuizen perfect uit.
De audioset moet ook de mogelijkheid hebben om muziek te streamen via Bluetooth of een ingebouwde chromecast. Een platenspeler (house of marley) zou ik ook op de boxen af willen spelen.

De mogelijkheid om in de toekomst nog uit te kunnen breiden zou erg fijn zijn, maar is absoluut geen must.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op dit moment heb ik een Samsung AU7100 75 inch televisie en een Samsung Cinematic Q-series HW-Q950A, deze zijn niet van mij, dus zal ik ook niet mee kunnen nemen.

Ik ben erg fan van de geluidskwaliteit van deze set, echter heb ik wel af en toe wat kuren met het streamen van Soundcloud of Spotify via mijn telefoon naar de boxen. Het gebruik van de set ben ik niet enorm fan van juist vanwege deze haperingen, maar dat kan ook aan mijzelf liggen.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan naar mogelijke TV's en ben bij de LG C3 65" uitgekomen, deze past mooi in het budget, is een upgrade qua beeldkwaliteit en helderheid ten opzichte van mijn huidige TV en heeft een standaard (ben niet van plan om de TV aan de muur te hangen, anders had ik wellicht voor een G2 of G3 gekozen).

Voor een home cinema/audio set heb ik Sonos overwogen, maar schrik hier toch van de prijs. Ook het feit dat alles binnen het Sonos ecosysteem zo afgekaderd is spreekt mij niet aan, maar wellicht dat mensen mij van gedachte kunnen veranderen :).

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het verstandig om nog even te wachten met het kopen van bovengenoemde producten? Black Friday komt er weer aan, maar of de kortingen dusdanig groot zullen zijn vraag ik mij af.

De TV zal tegen de muur komen te staan richting het noorden (kijkrichting naar het noorden dus), waarbij er zoninval einde middag/begin van de avond zal zijn vanaf die kant, maar niet direct op het scherm van de TV, is dit nog van belang voor de TV keuze? Is QD-OLED wellicht nog een optie? Ik ga wel gordijnen in de woonkamer hangen, maar deze zullen niet volledig verduisterend zijn.

Formaat van de TV heb ik nu geschat op 65 inch adhv verschillende plaatjes en posts, kijkafstand is ongeveer 3m, is dit voldoende formaat? De 75 inch TV van nu voelt toch wel als een zwart gat aan de muur.

Kan ik met een soundbar + subwoofer als front speaker een heel eind komen qua benadering van het geluid van de huidige opstelling? Of is aparte front speakers verstandiger i.r.t. geluidskwaliteit of prijs?

Mocht ik te hoge eisen hebben gesteld voor het budget, wat voor budget moet ik dan aan denken? Of wat voor geluidskwaliteit/beeldkwaliteit kan ik verwachten voor het gegeven budget ten opzichte van de huidige TV en audio opstelling?

[ Voor 3% gewijzigd door Pennenbakje op 17-07-2024 13:03 . Reden: Vraag over formaat toegevoegd. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04
de combinatie OLED en zonlicht wordt zo vaak verkeerd begrepen. Hier dus ook. Je hebt het over niet volledig kunnen verduisteren. Dat heeft echt helemaal niets met OLED te maken. OLED is organisch en kan slecht tegen direct opvallend zonlicht. OLED heeft minder lichtobrengst dan LED. Ik zit nu naar een oudere LG OLED te kijken die niet om zijn lichtopbrengst bekend staat, maar ik mis helemaal niets. Bij een scene met overwegend wit krijg ik alsnog lasogen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat een OLED scherm behoorlijk spiegelt.

Als je gaat voor optimale beeldkwaliteit en je kunt leven met minder lichtopbrengst t.o.v. QLED/LED dan is OLED de oplossing.

Wat betreft de geluidsbalk: ik vind het helemaal niets. Ik heb er nog nooit één gehoord waar ik van onder de indruk ben. Toch denk ik dat het uitstekend geschikt is voor jou. Voor 1000 Euro zal er vast wel wat te vinden zijn.

Voor 1000 euro zou ik zoiets kopen. Voor het geld is er denk ik niet heel veel beters te krijgen (denk ik :-) )
https://teufelaudio.nl/ul...ZR7UJ7p8X0E4aAk0FEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennenbakje
Aha! Ik ben sowieso nog van plan om een keer bij een winkel langs te gaan, even met eigen ogen het verschil in lichtopbrengst te zien. Hopelijk komt dit een beetje goed tot zijn recht in de winkel.

Overigens fijn om te horen dat een geluidsbalk voor mij voldoende is, maakt mijn zoektocht wellicht wat eenvoudiger.

Dank voor de suggestie van de boxen rond de 1000 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 23:48

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Koop een LG C3 in combinatie met een Samsung q990C ben je in 1 keer klaar en past binnen je budget.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:27
Ik vind soundbars slechte value.

Ik zou eerder kijken naar een product: Wiim Amp met passieve speakers eraan als je geen surround sound hoeft.
product: Dali Oberon 5 staat voor 600 euro per paar in de outlet van hifiklubben. Je kunt bij hen altijd wel even komen kijken of je de outlet modellen mooi genoeg vindt qua mogelijke krasjes. Dan heb je voor net iets minder dan 1000 euro een mooie stereo set met ARC voor de TV en wifi streaming compatibaliteit met volgensmij al je apparaten.
Tenzij je een grote kamer hebt, kunnen de Oberon 5's prima zonder sub

Als je wel surround wil, zou je bijvoorbeeld naar deze 5.1 set kunnen kijken https://www.hifiklubben.nl/forus-4-denon/

[ Voor 58% gewijzigd door youridv1 op 29-07-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennenbakje
Ik begin toch steeds meer van een soundbar af te gaan, waarbij een 5.1 setup met losse speakers wellicht nog wel een betere oplossing is. Zal de genoemde tips en alternatieven ook meenemen als ik een keer langs ga bij een HiFi zaak.

Overigens zag ik dat de LG G3 300 euro duurder is dan de C3, alleen weet ik niet of het verschil in kwaliteit ook de 300 euro waard is. Zeker omdat ik nog niet weet of ik de TV wil wallmounten. Mocht dit het geval zijn lijkt mij de G3 de betere keuze of blijft de C3 dan nog steeds de beste "bang-for-buck"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 17:21
Tv heb ik zelf ook in 55". Heel blij mee. Ook een nvidia shield, heerlijk apparaat! En de soundbar is in mijn optiek een noodzakelijk kwaad voor als je geen ruimte of audio wensen hebt. Heb hier een marantz sr-6013 (800 euro)staan met een Teufel Ultima 40 surround set(800 euro) en het klinkt geweldig voor dat geld.

uitvoering: Marantz SR6013 Zilver

uitvoering: Teufel Ultima 40 Surround "5.1-Set" (Wit, Zwart)

[ Voor 31% gewijzigd door Nachoman op 30-07-2024 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Pennenbakje schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:22:
Ik begin toch steeds meer van een soundbar af te gaan, waarbij een 5.1 setup met losse speakers wellicht nog wel een betere oplossing is. Zal de genoemde tips en alternatieven ook meenemen als ik een keer langs ga bij een HiFi zaak.

Overigens zag ik dat de LG G3 300 euro duurder is dan de C3, alleen weet ik niet of het verschil in kwaliteit ook de 300 euro waard is. Zeker omdat ik nog niet weet of ik de TV wil wallmounten. Mocht dit het geval zijn lijkt mij de G3 de betere keuze of blijft de C3 dan nog steeds de beste "bang-for-buck"?
De G3 is een betere tv dan de C3. Al is de C3 ook al een top tv. Je komt van een budget tv af, dus je weet echt niet wat je ziet als je een C3 in de huiskamer hebt staan. Als je de tv aan de muur gaat hangen dan zou ik voor dat prijsverschil voor de G3 gaan, anders voor de C3. De G3 komt namelijk zonder voet en die kost je ook een paar honderd euro.

Een losse 5.1 set van een beetje kwaliteit kun je voor € 1.000 vergeten, tenzij je bereid bent alles tweedehands bij elkaar te puzzelen op marktplaats, maar dan is je budget nog steeds zeer uitdagend. Een instap receiver (wat prima is) kost je ruim € 500 en een beetje knappe subwoofer ook. Dan moet je nog 5 speakers kopen.

Wat je zou kunnen doen is gaan voor een 2.0 of 2.1 set en dat gaandeweg uit breiden. Ook dan zul je eerder naar de € 2.000 moeten gaan om wat leuks te kopen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennenbakje
Hulleman schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:13:
[...]

De G3 is een betere tv dan de C3. Al is de C3 ook al een top tv. Je komt van een budget tv af, dus je weet echt niet wat je ziet als je een C3 in de huiskamer hebt staan. Als je de tv aan de muur gaat hangen dan zou ik voor dat prijsverschil voor de G3 gaan, anders voor de C3. De G3 komt namelijk zonder voet en die kost je ook een paar honderd euro.

Een losse 5.1 set van een beetje kwaliteit kun je voor € 1.000 vergeten, tenzij je bereid bent alles tweedehands bij elkaar te puzzelen op marktplaats, maar dan is je budget nog steeds zeer uitdagend. Een instap receiver (wat prima is) kost je ruim € 500 en een beetje knappe subwoofer ook. Dan moet je nog 5 speakers kopen.

Wat je zou kunnen doen is gaan voor een 2.0 of 2.1 set en dat gaandeweg uit breiden. Ook dan zul je eerder naar de € 2.000 moeten gaan om wat leuks te kopen.
Duidelijk, vooral het stukje audio en het maken van een 5.1 set oid is mijn totaal onbekend, in ieder geval qua richtprijs. Nu zijn we afgelopen weekend succesvol verhuist en heeft mijn schoonvader 2 Hepta Facet speakers aan ons gegeven. De exacte details en specificaties(of kwaliteit) van deze speakers zijn mij onbekend, maar het lijkt mij wel tof om deze te gebruiken als front speakers naast de TV. Zijn er voor het combineren van deze speakers met andere componenten nog aandachtspunten?

Ook hebben wij een (denk ik) receiver van Marantz er bij gekregen, die ook wat ouder lijkt. Hoe kan ik het beste controleren of deze geschikt is voor een potentiële 5.1 setup? Want mocht deze niet geschikt zijn, wil ik graag een uitstap maken naar een fysieke winkel om daar te vragen naar een geschikte receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
typenummer zoeken op de achterkant en even kijken wat de specs zijn.
- Zit er HDMI ARC op bijvoorbeeld of gewone HDMI. En anders een optische aansluiting die je tv ook heeft.
- Is hij 2.1, 3.1, 5.1, 7.1. Staat ergens in de specs wel.
2 Hepta Facet speakers aan ons gegeven
Hepta is geen goedkoop merk, dus lang geen slecht idee. De surrounds matchen is geen probleem. Als je marantz receiver nieuw genoeg is kunnen dat zelfs wireless denon speakers zijn.

Een goede center is iets complexer. Deze wordt in films heel veel gebruikt voor dialoog en natuurlijk geluid dat "in het midden" afspeelt. Misschien dat ze bij de audiozaak advies hebben of bijvoorbeeld ervaring met hoe een hepta ongeveer klinkt en wat voor center speaker daar goed bij past.
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met de Spektor lijn van DALI https://www.hifiklubben.n...reker/dalispektorvokalbk/

@Hulleman
Niet mee eens. https://www.hifiklubben.nl/forus-4-denon/ Biedt voor 1100 euro echt een prima 5.1 film ervaring. Werelden beter dan een soundbar gebaseerd surround systeem. Ik zou de argon audio speakers persoonlijk inruilen voor dali spektor omdat het even veel kost. De Sub en receiver zijn prima.

Maar @Pennenbakje heeft al twee speakers die ingezet kunnen worden als links en rechts. Dus dan valt er al minstens 2-300 euro weg van de totaalprijs van een degelijke instap 5.1 set

[ Voor 39% gewijzigd door youridv1 op 12-08-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Pennenbakje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:34:
[...]
Nu zijn we afgelopen weekend succesvol verhuist en heeft mijn schoonvader 2 Hepta Facet speakers aan ons gegeven. Zijn er voor het combineren van deze speakers met andere componenten nog aandachtspunten?

Ook hebben wij een (denk ik) receiver van Marantz er bij gekregen, die ook wat ouder lijkt. Hoe kan ik het beste controleren of deze geschikt is voor een potentiële 5.1 setup?
Ik ken die speakers niet, maar via google zie ik dat het om normale audio speakers gaat. Die kun je dus gewoon aansluiten op elke stereoversterker of receiver. Een aandachtspunt zou kunnen zijn dat de speakers een lage gevoeligheid hebben, wat betekent dat die speakers wat meer vermogen kunnen vragen. Maar dan moet je het exacte type wel weten. Her en der kan ik op google vinden dat Hepta Facet speakers een vrij hoge gevoeligheid hebben, dus lijkt niet iets om rekening mee te houden.

In feite is elke receiver geschikt voor een potentiële 5.1 setup, hoe oud die receiver ook is. Maar wel handig om te checken om welk type het gaat, dat staat wel ergens op de achter- of onderkant. Je wil anno 2024 wel een receiver hebben met minimaal HDMI 1.4 (dat is al oud). Als ie echt (stok)oud is dan zal er niet eens HDMI op zitten en dan zou ik het uitstapje naar de winkel maken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
youridv1 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:56:
@Hulleman

[...]

Niet mee eens. https://www.hifiklubben.nl/forus-4-denon/ Biedt voor 1100 euro echt een prima 5.1 film ervaring. Werelden beter dan een soundbar gebaseerd surround systeem. Ik zou de argon audio speakers persoonlijk inruilen voor dali spektor omdat het even veel kost. De Sub en receiver zijn prima.
De Argon Malmö 8 een prima subwoofer gaat me te ver, maar voor relatief weinig geld heb je dan inderdaad een betere oplossing dan een soundbar (maar dat is ook niet zo moeilijk). Moet nog wel wat euro's bij voor speaker- en subwooferkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:28
youridv1 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:56:

Mag ik vragen wat het voornaamste verschil is tussen jouw audioset en deze geopperd een paar reply's boven
https://teufelaudio.nl/ul...ZR7UJ7p8X0E4aAk0FEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
Als mensen hier goede ervaringen mee hebben, zeker de overweging waard. Voor de prijs is een yamaha receiver leuk tov een denon. Je krijgt geen denon heos multiroom, maar yamahas zijn algemeen wel prettiger in gebruik vind ik. Beide receivers hebben streaming opties waaronder spotify connect en airplay 2

teufel heb ik geen eerste hands ervaring mee, argon audio en dali wel. Vandaar dat ik die aanraad in dit prijs segment.

What HIFI is niet heel positief over de teufel mk2. Dat vind ik best bijzonder, want elke degelijke speaker krijgt 4-5 sterren van de niet al te kritische what hifi redactie. Goed, dit zijn mk3's. Nieuwe ronde nieuwe kansen?

de teufel set heeft wel 6.5 inch drivers tegenover de 4,5-5 inch driver van argon of dali in deze prijsklasse. Dat is opzich fijn, maar ik weet niet of je er veel van merkt icm de subwoofer.

https://www.alpha-audio.n...teufel-ultima-20-kombo/3/ Deze review is dan weer niet heel erg onder de indruk over de bas en de controle van de hoge noten. Mijn persoonlijke ervaring met DALI Spektor speakers is dat ze juist een heel neutraal en gecontroleerd geluid hebben. Maar die speakers zijn ook gewoon een kleine stap duurder.

Vooral de prijs maakt die teufel set interessant, vind ik.

[ Voor 60% gewijzigd door youridv1 op 13-08-2024 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennenbakje
Veel informatie, maar dat is juist de reden dat ik deze vragen hier heb gepost :).

Als ik het goed begrijp is het dus van belang dat (als ik de TV ook aan wil sluiten op de boxen) ik een receiver koop die beschikt over de juist HDMI aansluiting (2.1 in dit geval vanwege 4K beelden) en voldoende aansluitingen voor de Hepta Facet speakers plus andere nader te kopen speakers (Center en subwoofer met eventueel later 2 speakers voor achter). Het matchen van de Hepta Facet speakers is voor wat ik uit de toelichting(en) begrijp geen probleem.

Ik ga de door jullie gesuggereerde sets en onderdelen goed bekijken en maak waarschijnlijk ook nog een uitstapje naar een elektronica/HiFi zaak.

Overigens ook goed voor mijn portemonnee om te weten dat 1000 euro waarschijnlijk onvoldoende gaat zijn, helpt mij ook een beetje met de verwachtingen temperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Pennenbakje schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:32:
Als ik het goed begrijp is het dus van belang dat (als ik de TV ook aan wil sluiten op de boxen) ik een receiver koop die beschikt over de juist HDMI aansluiting (2.1 in dit geval vanwege 4K beelden) en voldoende aansluitingen voor de Hepta Facet speakers plus andere nader te kopen speakers (Center en subwoofer met eventueel later 2 speakers voor achter). Het matchen van de Hepta Facet speakers is voor wat ik uit de toelichting(en) begrijp geen probleem.
Nieuwe receivers hebben allemaal HDMI 2.1 aan boord. Dus als je nieuw gaat kopen hoef je daar niet op te letten. Receivers zijn minimaal 5.1, dus qua aansluitingen zit je ook goed.

HDMI 2.1 is niet perse nodig voor 4K beelden. 4K wordt al vanaf HDMI 1.4 ondersteunt. HDMI 2.1 is eigenlijk alleen relevant als je een PC, Playstation 5 of Xbox Series (S of X) aan je tv gaat hangen. Met HDMI 2.1 kun je namelijk 4K resolutie met 120 beelden per seconde versturen. Voor films en series is dat niet nodig (veelal 24 beelden per seconde) en kun je uit met lagere HDMI versies. Liever wel minimaal HDMI 2.0b (ook alweer 10 jaar oud) zodat je op je tv kunt genieten van HDR beelden.

Dus mocht je een PC, Playstation 5 of Xbox Series (S of X) aan je receiver willen hangen (of dat in de toekomst willen) en je gaat een 2e hands receiver kopen, dan is het goed om op de HDMI versie van de receiver te letten. Overigens, zijn er wel omwegen mogelijk met een HDMI audio extractor. Ik heb ook geen HDMI 2.1 receiver, maar mijn tv ontvangt toch 4K met 120 beelden per seconde en het geluid gaat via HDMI over mijn speakers.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 13-08-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennenbakje
Hulleman schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:02:
[...]

HDMI 2.1 is eigenlijk alleen relevant als je een PC, Playstation 5 of Xbox Series (S of X) aan je tv gaat hangen. Met HDMI 2.1 kun je namelijk 4K resolutie met 120 beelden per seconde versturen. Voor films en series is dat niet nodig (veelal 24 beelden per seconde) en kun je uit met lagere HDMI versies. Liever wel minimaal HDMI 2.0b (ook alweer 10 jaar oud) zodat je op je tv kunt genieten van HDR beelden.
Het is wel de bedoeling dat we een Playstation 5 er op aan gaan sluiten, dus een ondersteuning van HDMI 2.1 lijkt mij wel handig :). Dank voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:28
Pennenbakje schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Het is wel de bedoeling dat we een Playstation 5 er op aan gaan sluiten, dus een ondersteuning van HDMI 2.1 lijkt mij wel handig :). Dank voor je uitleg!
Misschien stomme vraag maar waarom hang je een playstation aan een receiver en niet aan de tv rechtstreeks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennenbakje
Yarisken schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:37:
[...]

Misschien stomme vraag maar waarom hang je een playstation aan een receiver en niet aan de tv rechtstreeks ?
Geen stomme vraag hoor, heb zowel de receiver, als playstation als TV nog niet, dus alles is nog mogelijk. Maar wellicht dat dit een eenvoudigere oplossing is inderdaad, had ik nog niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Als de receiver ARC support heeft zou ik alles op de TV aansluiten mits je daar genoeg aansluitingen voor hebt. Volgensmij is ARC standaard geworden in 2009-2010. Dan heb je ook direct geen receiver met hdmi 2.1 meer nodig, want er gaat geen beeld over de kabel.

[ Voor 24% gewijzigd door youridv1 op 14-08-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennenbakje
Nou, de C3 is gekocht, komt als het goed is op dinsdag binnen!

Versterker is nog een work in progress. Ben tot nu toe gekomen tot een Denon AVR-X1800H. Ben ook even bij Hepta zelf in Westzaan langsgegaan, waar mij werd aangeraden om wat dieper in de buidel te tasten en rond de 1000 euro te kijken voor een Marantz versterker.

Nu denk ik NIET dat ik als redelijke starter binnen de HiFi wereld het verschil zal merken, dus neig ik toch naar de Denon. Als hier duidelijke verschillen tussen zitten die ik als "newbie" op zal merken hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Pennenbakje schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:11:
Nu denk ik NIET dat ik als redelijke starter binnen de HiFi wereld het verschil zal merken, dus neig ik toch naar de Denon. Als hier duidelijke verschillen tussen zitten die ik als "newbie" op zal merken hoor ik het graag :)
Je vermoeden klopt. Die duurdere receiver is het voor een newbie echt niet waard. Koop lekker een denon of yamaha uit hun bang for buck range met de features die jij wilt en ga eerst maar eens aan de hobby beginnen. Of je echt verschil hoort tussen versterkers is een omstreden onderwerp. Mijn persoonlijke ervaring is dat hiet niet uitmaakt tenzij de versterker rommel is en dat is zo'n denon niet.

Ik snap dat ze dat advies geven omdat je van die dure speakers hebt. Die denken wat te kunnen winnen bij je, maar jij hebt die speakers niet nieuw gekocht en je budget is er ook niet naar.

[ Voor 11% gewijzigd door youridv1 op 02-09-2024 10:08 ]

Pagina: 1