If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Vraag
Beste antwoord (via Mad-Matt op 17-07-2024 13:40)
Dat alle fans aan gaan is een goed teken. Je hebt een semi-passieve voeding, dus ik kan me best voorstellen dat 'ie even draait en dan weer uit gaat. Qua RAM: Als de 16GB variant op de QVL staat, kun je er donder op zeggen dat de 32GB variant ook werkt.
En anders gewoon weer alles loshalen en met zo min mogelijk onderdelen beginnen. CPU, 1 lat RAM, geen opslag als beginpunt en als dat werkt, dan meer dingen aansluiten zoals SSDs, de rest van het RAM, GPU etc.
Ook nog gelevant, zie pagina 40 van je Manuèl (https://download.asrock.c...0I%20Lightning%20WiFi.pdf), is de manier waaorp je PLED brandt. Ik zie zo niet welke kast je hebt, maar ik mag toch aannemen dat je een Power LED hebt. Hoe knippert die?
Speaking of kast, wel je moederbord standoffs gebruikt toch?
[ Voor 0% gewijzigd door Zalmanman op 17-07-2024 10:13 . Reden: nor => nog ]
and thanks for all the fish.
Alle reacties
Dat alle fans aan gaan is een goed teken. Je hebt een semi-passieve voeding, dus ik kan me best voorstellen dat 'ie even draait en dan weer uit gaat. Qua RAM: Als de 16GB variant op de QVL staat, kun je er donder op zeggen dat de 32GB variant ook werkt.
En anders gewoon weer alles loshalen en met zo min mogelijk onderdelen beginnen. CPU, 1 lat RAM, geen opslag als beginpunt en als dat werkt, dan meer dingen aansluiten zoals SSDs, de rest van het RAM, GPU etc.
Ook nog gelevant, zie pagina 40 van je Manuèl (https://download.asrock.c...0I%20Lightning%20WiFi.pdf), is de manier waaorp je PLED brandt. Ik zie zo niet welke kast je hebt, maar ik mag toch aannemen dat je een Power LED hebt. Hoe knippert die?
Speaking of kast, wel je moederbord standoffs gebruikt toch?
[ Voor 0% gewijzigd door Zalmanman op 17-07-2024 10:13 . Reden: nor => nog ]
Fijn dat het geheugen het zou moeten doen, dan ga ik met 1 stuks beginnen.
Het zit allemaal in een Fractal Terra en ik kom er zojuist achter dat die geen powerled heeft
standoffs neem ik aan dat je de kleine risertjes bedoeld waar je schroefjes ingaan zodat de contactpunten niet tegen de kast zelf aan zitten. Zo ja, dan ja, die zitten erin.
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
haal je videokaart eruit, steek monitor in moederbord. Werkt hij dan? dan kan je daarna kijken of je videokaart aan de praat krijgt.
Zo eens tobben hoe ik hem overzet naar de videokaart ipv de gpu op het moederbord.
Ik ben zo blij met deze community, binnen no-time hulp met het juiste advies
Nice, goed om te horen! Die instelling staat ergens in je UEFI, meestal iets van primary graphics device of zo. Ik weet trouwens niet welk UEFI je draait, maar het kan nog wel raadzaam zijn om die eerst een update te geven voordat je alles instelt.Mad-Matt schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:22:
Ik heb beeld, HDMI in het moederbord gestoken en er is leven in de pc.
Zo eens tobben hoe ik hem overzet naar de videokaart ipv de gpu op het moederbord.
Ik ben zo blij met deze community, binnen no-time hulp met het juiste advies
Alle meuk en drivers updaten/installeren en dan maar eens kijken hoe mooi de games zijn
Geniet er van! PC gamen is een prachtige hobbyMad-Matt schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:47:
Hij loopt inmiddels als een zonnetje, geen issues meer, videokaart pakt hij nu ook goed op, ook in de bios gaat het goed.
Alle meuk en drivers updaten/installeren en dan maar eens kijken hoe mooi de games zijn