draadloos rolluik bedienen via Shelly

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebee7637
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-09 10:08
Beste medetweakers,

Ik heb nu 2 "domme" rolluiken die ik alleen met een afstandsbediening kan bedienen. Nu wil ik graag die rolluiken gaan bedienen via shelly Plus 2PM. Overal zie ik wel hoe dit in te stellen met fysieke die bedraad zijn aangesloten op de rolluiken. Ik kan helaas nergens vinden hoe dit met draadloze afstandsbedieningen te realiseren is. Iemand hier ervaring mee?

Welke motoren het zijn durf ik niet te zeggen. Wel weet ik dat ze via een stekker in het stopcontact worden voorzien van stroom. De afstandsbedieningen zijn van Somfy en werken via "io 868 MHz"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-h8HNoSnnXNOYwVJ_hrln8YIhM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zc5hlrp84hNTW5xAUr2Ptmiz.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:08
Zo'n shelly 2PM is voor het aansturen van rolluikmotoren die je met 2 drukknoppen aanstuurt.

Wat wil je er nu exact mee doen? De voordelen van shelly (aansturen op %, stroombeveiliging, ...) zal je enkel hebben als je de motor vervangt. Om aan domotica te koppelen ga je iets nodig hebben die 868MHz Somfy "spreekt".

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 15:04
Met een Shelly gaat het inderdaad niet lukken.
Out of the box kun je een Somfy Tahoma of Somfy Connectivity kit aanschaffen.
Of zelf iets knutselen die op 868MHz met Somfy kan commuiniceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebee7637
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-09 10:08
Thanks voor de reply's. Ik was er al een beetje bang voor maar dan wordt het mooi het Somfy connectivity kit aanschaffen