Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombastic
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-06 15:10
Ineens kan ik mijn Galaxy s23 niet meer connecten met Android auto. Ik heb het in meerdere auto's geprobeerd met verschillende usb kabels, maar het lukt nog steeda niet. Andere android telefoons kan ik met dezelfde usb kabels wel connecten, dus het ligt aan mijj telefoon.

Ik heb de cache al verwijderd van Android auto. Ik heb de telefoon al opnieuw gestart. Ik heb alle autos verwijderd uit eerder verbonden auto's. Hebben jullie nog ideeën hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik heb dit ook af en toe, en ik heb gemerkt dat het aanzetten/uitzetten van wifi & bluetooth op een onnavolgbare manier effect lijkt te hebben. Dat lijkt nog sterker te zijn dan het opnieuw opstarten van de telefoon. Maar ik kan de vinger er niet precies op leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is je telefoon up-to-date met de juli update (instellingen - Softwareupdate), inclusief de Play system updates (onder Instellingen - Info Telefoon - Software gegevens - Google Play-systeemupdate - Controleren op updates)? Daar was gisteren nog weer een extra update voor (nog steeds 1 juni, als er een is, telefoon herstarten na update en nogmaals checken, some zijn er een paar na elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniels
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:58
Yucon schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 06:17:
Ik heb dit ook af en toe, en ik heb gemerkt dat het aanzetten/uitzetten van wifi & bluetooth op een onnavolgbare manier effect lijkt te hebben. Dat lijkt nog sterker te zijn dan het opnieuw opstarten van de telefoon. Maar ik kan de vinger er niet precies op leggen.
Dit heeft bij mij ook al vaak een half gecrashte Android Auto weer wakker geschud (alhoewel ik wireless verbind). Of het sterker is dan een herstart van je telefoon... dat heb ik nooit hoeven doen, dus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombastic
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-06 15:10
Mijn telefoon is up to date. Ik heb wifi en Bluetooth opnieuw uit en aangezet. Ik heb de Bluetooth koppeling opnieuw ingesteld, maar niks lijkt te werken. De melding in de auto is nu wel veranderd. Er staat nu dat ik op het scherm van mijn telefoon moet kijken, maar daar krijg ik geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 21:12
Hmm hebben jullie ooit uitgevonden wat dit is? Ik heb eenzelfde issue met mijn s24. Ik kwam per toeval erachter dat mijn auto android auto heeft. Ik kwam hierachter doordat ik mijn werktelefoon, a34, connect toen vroeg hij autotisch of ik android auto wil gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Wat voor kabel gebruik je, ik had dit probleem ook met een Poco F5 telefoon, mijn originele kabel van mijn lader wilde wel connectie maken maar dat was iedere keer voor korte duur.
Daarna een gecertificeerd (Android auto) gekocht en nu werkt alles zonder problemen.
Dit soort gecertificeerde kabels (Android auto) zijn meestal maar max 50 cm lang.

Ik heb de SUNGUY USB C Kabel 0,5m,USB A naar USB C Oplaad Kabel 3A gekocht. Hierna nooit geen probelemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb dit ook met mijn nieuwe auto (volkswagen). Deze koppelt via BT en oude auto (peugeout) ging via de kabel. Via de kabel werd ik op mijn telefoon gevraagd of ik data overdracht wilt activeren en dan ging het goed. Nu wordt ik niet eens grvraagd en connectie werd geweigerd. Android auto op de Samsung telefoon van mijn vrouw werkt probleemloos.

Edit : Zelf opgelost door : Android Auto alle updates verwijderen op mijn telefoon. Vervolgens updates weer installeren. Vervolgens op het scherm van de auto 2x op Bevestigen klikken op moment dat er gevraagd wordt. Daarna werkt het probleemloos elke keer.

[ Voor 27% gewijzigd door Harbo op 03-12-2024 12:39 ]

Pagina: 1