Asus X370-pro icm 5700X3D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smrtphoneuser
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-03 19:32
Een paar jaar geleden heb ik met behulp van jullie _/-\o_ een setup kunnen samenstellen waarvoor dank. Na 6 jaar en de komst van AM5 vraag ik wederom om hulp.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag mijn systeem willen upgraden voor sim-racen op 1080p ultra of eventueel 1440p high. . Aangezien er bij nieuwe games steeds meer verwacht wordt wat begrijpelijk is.
Zo komt ook Asetto Corsa dit jaar ook met een nieuwe variant en Beam NG.drive vraagt ook nogal wat. De PC mag dus weer wat toekomst bestendiger worden. Ik heb niet super hoge eigen eraan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen specifieke prijsklasse. De vraag is vooral wat is redelijk om nog een 6 jaar oude pc te upgraden met een nieuwe processor en/of GPU of misschien toch helemaal vervangen.
Ongeveer 800,- maximaal voor CPU,GPU en koeling zou toch wel moeten lukken denk ik.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaand de huidige setup. In de toekomst wil ik rekening houden met een ander scherm ook.

Ik zit eraan te denken om misschien onderstaande processor erin te zetten aangezien het ook een AM4 is:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X3D Boxed€ 211,99€ 211,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 211,99

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus Prime X370-Pro€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenXFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB€ 192,95€ 192,95
1BehuizingenNZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 0,-€ 0,-
1MonitorsLG 29WK500 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 46,90€ 46,90
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 0,-€ 0,-
1SSD'sCrucial MX500 2,5" 500GB€ 47,40€ 47,40
1SSD'sSamsung 980 Pro (met heatsink) 1TB€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 387,15

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik wat adviezen en/of tips willen of dit mogelijk/handig is in de huidige setup om dit voor elkaar te krijgen met hetgeen wat ik in gedachten heb. Of dat dit misschien niet rendabel is. Een leuke upgrade zou fijn zijn maar ik zie eerlijk gezegd door alle bomen het bos niet meer zo goed.

Alvast vriendelijk bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 21:36

db87

Mach 2 GT modded

Bios eerst updaten met je huidige processor. Daarna kun je de nieuwe 5700X3D processor plaatsen.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-09 12:32
Ik zou ook even een aftermarket cooler kopen, weet niet of die stock koeler het anders leuk gaat vinden: uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:59
Die cpu zal een flinke upgrade zijn maar voor goeie performance ga je de videokaart ook moeten vervangen denk ik.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smrtphoneuser
Mooie tips. En zoals ik begrijp zal het moederbord goed kunnen samenwerken na de bios update. Bedankt voor de link.

Ik had inderdaad al gelezen dat ook de processor wat meer koeling nodig zal hebben zo te zien een goeie koeling voor een nette prijs.

Videokaarten ben ik inderdaad nog aan het inlezen wat daar handig voor is. Gelukkig zijn daar ook goede best buy guides voor te vinden.

Ik vraag me alleen af of het vervangen van het ram geheugen nog echt voordelen gaat opleveren hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Stock-koeler is inderdaad wat licht, maar deze CPU verbruikt erg weinig energie en produceert dan ook weinig warmte. Dus je hebt geen heel dure koeler nodig. Al kan een beetje marge natuurlijk geen kwaad, als de koeling overkill is kan je het toerental gewoon wat omlaag gooien voor stillere koeling.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:59
smrtphoneuser schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:14:
Mooie tips. En zoals ik begrijp zal het moederbord goed kunnen samenwerken na de bios update. Bedankt voor de link.

Ik had inderdaad al gelezen dat ook de processor wat meer koeling nodig zal hebben zo te zien een goeie koeling voor een nette prijs.

Videokaarten ben ik inderdaad nog aan het inlezen wat daar handig voor is. Gelukkig zijn daar ook goede best buy guides voor te vinden.

Ik vraag me alleen af of het vervangen van het ram geheugen nog echt voordelen gaat opleveren hiervoor
Ram vervangen heeft bij de x3d's minder zin, veel cache geheugen compenseert voor langzaam geheugen en dat is waar de x3d's hun winst halen. Je moet ook niet te veel gaan vervangen anders kan je beter naar am5 upgraden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-09 16:52

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Ik ben het met @haarbal eens dat ook de videokaart vervangen moet worden.
Daarmee zou ik nog verder willen gaan dat de videokaart eigenlijk de belangrijkste upgrade is.

Met het upgrade plan van de cpu voor +/- 250 euro met de onnodige third party cooler kan je heel veel meer Game prestaties kopen door alleen een nieuwe videokaart te kopen.

De RX580 is ook nog geld waard bij verkoop dus kan je meer besteden dan met de restwaarde vd cpu.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smrtphoneuser
keuringsdienst schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 02:06:
Ik ben het met @haarbal eens dat ook de videokaart vervangen moet worden.
Daarmee zou ik nog verder willen gaan dat de videokaart eigenlijk de belangrijkste upgrade is.

Met het upgrade plan van de cpu voor +/- 250 euro met de onnodige third party cooler kan je heel veel meer Game prestaties kopen door alleen een nieuwe videokaart te kopen.

De RX580 is ook nog geld waard bij verkoop dus kan je meer besteden dan met de restwaarde vd cpu.
Ook nog een optie inderdaad om dat eerst te doen en dan daarna te testen hoe dat verschil is.

Ik kan het thuis makkelijker verkopen door eerst een grote aanschaf (GPU) te doen en dan eventueel een kleinere aanschaf (CPU) ipv andersom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 12:01
uitvoering: XFX Speedster SWFT 319 AMD Radeon RX 6800 is wellicht een leuke optie om erbij te doen voor GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41
Hier een tijdje terug upgrade gedaan van Ryzen 5 1600 naar Ryzen 7 5700X (non 3D) in dit exacte moederbord. Heel mooie drop-in upgrade, wel even bios updaten vantevoren zoals gezegd. Performance jump was goed merkbaar voor mijn gebruik, fotografie en incidenteel gamen. Maar als gamen je prio is ben ik het eens met de rest, zit meer ’fps per euro’ in een GPU upgrade.
Pagina: 1