HarryDeCowboy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:16:
Volgens mij is TS in de veronderstelling dat deze COAX grondkabel een oude kabel is.
Dit is de Ziggo-aansluiting, welke vanaf de wijkcentrale komt. Ziggo heeft geen glasvezel liggen bij particulieren, dit is dé hoofdkabel van Ziggo.
De enige optie die je huis nu heeft is glasvezel via KPN, Ziggo diensten ga je niet meer krijgen zodra de kabel is afgeknipt en begraven.
Ik wil ook helemaal geen diensten van Ziggo, dus opgelost.
Zou ik die wel willen, dan graven we hem op bij de voorkant van het huis en gaat ie daar het huis in. Dus ook geen probleem.
De kabel komt in huis ergens uit in de spouwmuur.
HarryDeCowboy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:16:
Neem nou gewoon de adviezen aan, deze kabel is geen eigendom van TS, je kunt het uiteraard afknippen en wegstopppen maar dit vrijwaart je niet van gevolgen.
Stel nou dat iemand Ziggo Zakelijk heeft op dit moment inlc. vaste IP's en overige diensten, deze persoon koopt je huis. Volgens de Ziggo database ligt er een COAX inpandig, bij oplevering blijkt dat deze is afgeknipt en onder de grond gestopt, dan is dat een verborgen gebrek en ligt de verantwoording zeker bij TS.
Best kans dat je er nog gezeur mee gaat krijgen. Neem dat nou gewoon aan van iedereen hier.
Nee, is geen verborgen gebrek. Verborgen gebreken behelzen zoiets niet.
En de kabel kan nog steeds naar binnen bij de voorkant van het huis.
Ik ga daar nooit gezeur mee krijgen. Bovendien is niet iedereen hier het me je eens. @
devriesjande bijvoorbeeld.
Spijkers op laag water zoeken.