Waar was/is deze groene draad?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.326 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Aan de buitenmuur van mijn huis komt een buis naar buiten.
Verdwijnt uiteindelijk de grond in.
Geen idee wat er aan weerszijden verbonden is.
Het is harde plastic buis, met daarin een groene kabel. Doorsnede van de kabel 6.5 mm.
De kern is van koper.
Er staat geen spanning op.

Wat zou dit geweest kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kr4HQVIUcBY6olRl0IfOE32sSs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRdRM50NVO5MYZudSBTltJVF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DAQdQR2lSpCJMhQlsjXcnS8OLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpEheqj5iOCsdyD9mbcMPhLN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48

BCC

Aarde pen ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Coax.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat zit er achter de muur?

Bij groen denk ik aan coax, aanvoer van Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13
Dat is een coax kabel inderdaad, kom je hem nergens anders tegen in huis ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Galaxis schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:46:
Dat is een coax kabel inderdaad, kom je hem nergens anders tegen in huis ?
Nee, nergens gezien.
Wel zat er ooit aan de andere kant van de muur een deel van de meterkast. Daar zaten de zekeringen en de meter zelf zat aan de voorkant bij de hal.

Maar als ik naar deze oude foto van die verwijderde meterkast kijk, zie ik ook allemaal andere groene kabels.
Dan zal het daar wel vandaan gekomen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMZraUz7DislN9iNfd6EXDmo2TQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KuHE83ShRpYSFNHysEFAM2Fp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je die groene kabels volgt kom je idd bij je coax verdeeldozen uit.

Hoop dat je nooit terug wilt naar Ziggo of een andere kabelaar, want dit kan zo uiteraard niet. Dan moet er nieuwe groene kabel getrokken worden. Wat is er ooit met die mantel gebeurd btw? Lijkt wel alsof iemand hem heeft weg willen smelten :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:59:

Hoop dat je nooit terug wilt naar Ziggo of een andere kabelaar, want dit kan zo uiteraard niet. Dan moet er nieuwe groene kabel getrokken worden. Wat is er ooit met die mantel gebeurd btw? Lijkt wel alsof iemand hem heeft weg willen smelten :X
Als ik moet gokken is er iemand los gegaan met een slijptol..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 22:48

BCC

Ik gok bbq deksel net iets te ver open gezet

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Coax, kabel tv aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:35

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

BCC schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:15:
Ik gok bbq deksel net iets te ver open gezet
Ziet er wel eerder geschaafd uit dan gesmolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:59:

Die kabel is al lang niet meer in gebruik (nu ik weet dat het de Coax is)
Voor in het huis komt glasvezel binnen.

Ik heb die kabel blootgelegd om te kijken of er spanning op stond.
Wist voor 95 % zeker van niet, maar wilde toch even meten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:11
Rzaan schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:41:
[...]

Die kabel is al lang niet meer in gebruik (nu ik weet dat het de Coax is)
Voor in het huis komt glasvezel binnen.

Jij gebruikt de kabel niet, maar is deze kabel jouw eigendom of van de kabel maatschappij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
President schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:48:
[...]

Jij gebruikt de kabel niet, maar is deze kabel jouw eigendom of van de kabel maatschappij?
Geen idee van wie die is. Boeit me ook niet. Ik haal hem weg.
Dit huis heeft al jaren geen coaxkabel meer nodig. We hebben glasvezel.
Zit ook hinderlijk in de weg op mijn huis.

[ Voor 5% gewijzigd door Rzaan op 17-07-2024 00:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 19:15
Kabel is eigendom van Ziggo!!! Of van de lokale kabelboer, mocht dat een andere zijn. Dus die kun je niet zomaar weghalen.Verder zul je voor de kosten van reparatie opdraaien, mochten ze erachter komen dat jij hem gemold hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door Masimo op 17-07-2024 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

Yucon

*broem*

Masimo schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 00:45:
Kabel is eigendom van Ziggo!!! Of van de lokale kabelboer, mocht dat een andere zijn. Dus die kun je niet zomaar weghalen.Verder zul je voor de kosten van reparatie opdraaien, mochten ze erachter komen dat jij hem gemold hebt.
Hij is al kapot, dus dan is er geen reden meer om hem niet alsnog weg te halen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 21:55
Koper netwerken gaan er toch uit. Wordt overhaast op glas omgezet.
Ultiem kleine kans dat er gedoe van komt als je de kabel weghaalt. Let erop dat het label einde ietwat netjes wordt afgewerkt. Veroorzaakt het weghalen van de coax een storing in de wijk, dan komen ze snel genoeg bij jou aankloppen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 09:14

Managelorian

“This is the workflow.”

[...]
En het feit dat je nog op Tweakers kunt typen is het bewijs dat er geen spanning op stond 8)7

Voor de volgende keer: onderzoeken of ergens spanning op staat zonder de boel kapot te maken (en mogelijk jezelf in het proces te elektrocuteren) doe je door middel van een contactloze spanningszoeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:02
|:(
Any mantelkabel, zoals vaak gebruikt buiten en onder de grond, zal geen spanning voeren op de mantel zelf. Er kan wel spanning staan op de kern(en). Die kun je hier nog niet zien.
In dit geval heb je de mantel beschadigd, deze kabel is nu lek voor RF. Mocht er nog signaal op staan dan hebben andere gebruikers van deze kabel hier last van. Jij zou ook last kunnen hebben van weglekkend signaal uit de kabel.

Als je deze wil afknippen onder de stoep dan moet je hem wel eerst netjes RF afsluiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:21

M14

Maak het eens niet zo groot :O.

Daar kraait geen haan naar.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
De hele buurt zit hier op glasvezel.
Als Ziggo graag hun kabel had gewild, dan hadden ze hem maar moeten komen halen toen glasvezel werd aangelegd.
Daarnaast, alsof nog iemand weet dat die kabel er zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:16
Het kan prima, of het mag is een tweede vraag.
Maar als je dat afknipt net onder het maaiveld, netjes afdopt met iets waterdichts dan kan Ziggo het ten alle tijde toch gewoon nog komen weghalen of wat ze er ook mee zouden gaan willen doen in de toekomst?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
jeroen3 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:06:
Als je deze wil afknippen onder de stoep dan moet je hem wel eerst netjes RF afsluiten.
Wat houdt dat in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 11:43

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zou hem ook weghalen, maar dan niet afknippen maar in een zak oprollen en ingraven als dat ff kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
superduper schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:45:
Ik zou hem ook weghalen, maar dan niet afknippen maar in een zak oprollen en ingraven als dat ff kan.
Met welke reden?
Als er glasvezel ligt, heeft deze kabel toch geen enkele functie meer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:42

ViezeVis

Sample Text

Rzaan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:46:
[...]

Met welke reden?
Jawel, want er zouden theoretisch nog steeds coax-diensten (ziggo) overheen geleverd kunnen worden. Voor jou heeft de kabel dan geen functie meer.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-05 08:56
[...]

Met welke reden?
Zijn verschillende redenen, misschien willen de nieuwe eigenaren van dat huis een COAX aansluiting; handig als een back-up mocht er iets gebeuren b.v.

Misschien komt er in de toekomst meer COAX providers omdat ze dit open stellen en krijgt KPN degelijke concurrenten (dus goedkoper)

Maar goed, die kabel staat daar wel heel erg lelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

[...]

Met welke reden?
Wettelijk gezien ben jij geen eigenaar van deze kabel en dien je toestemming te vragen aan de eigenaar van het netwerk. Je kan aansprakelijk worden gesteld.

De kans dat dit gebeurd is echter klein. Doe er mee wat je wilt, ik heb toestemming gevraagd aan de kabelaar mijn aansluiting te verwijderen. Daar gingen ze mee akkoord. In mijn geval heb ik hem gewoon weggeknipt en niet RF afgesloten ofzo omdat de kabelaar weigerde op eigen kosten de kabel te verwijderen (terwijl hij in de weg zat voor een verbouwing, en ze dit dus wettelijk verplicht zijn kosteloos te doen!).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilaurensnl
Volgens mij moet je dit ook aangeven bij verkoop van een huis, als je het afknipt en niet aangeeft aan de eigenaar van de kabel.

Dat kan volgens mij ook gezien worden als een 'verborgen gebrek', ze kunnen immers via Ziggo gewoon een aanvraag indienen en verwachten dat het werkt.

Dus het moet sowieso via officiele kanalen.

[ Voor 7% gewijzigd door ilaurensnl op 17-07-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ilaurensnl schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:16:
Volgens mij moet je dit ook aangeven bij verkoop van een huis, als je het afknipt en niet aangeeft aan de eigenaar van de kabel.

Dat kan volgens mij ook gezien worden als een 'verborgen gebrek', ze kunnen immers via Ziggo gewoon een aanvraag indienen en verwachten dat het werkt.

Dus het moet sowieso via officiele kanalen.
Iets wat je met het open oog kan zien of controleren, kan per definitie geen verborgen gebrek zijn. Een eventuele koper kan gewoon controleren of een coax aansluiting aanwezig is.

Oftewel het is andersom: de koper moet vragen of er een Coax aansluiting aanwezig is.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Denk dat de discussie over wel of geen verborgen gebrek niet toedoet in deze vraag.

Antwoord op zijn vraag is: het is de coax kabel van Ziggo.

De kabel is eigendom van Ziggo. Dus daar moet je toestemming van hebben om ook maar iets met die kabel te doen. Dat je hem nu al beschadigd hebt kan dus ook al consicueties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:39
Glashelder schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:29:
[...]

Iets wat je met het open oog kan zien of controleren, kan per definitie geen verborgen gebrek zijn. Een eventuele koper kan gewoon controleren of een coax aansluiting aanwezig is.

Oftewel het is andersom: de koper moet vragen of er een Coax aansluiting aanwezig is.
De aansluiting (coax wandcontactdoos) zou ook nog steeds aanwezig kunnen zijn. Echter is deze dan niet meer functioneel, maar dat kan een koper niet met het blote oog zien.

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 17-07-2024 10:48 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Managelorian schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:38:
[...]

En het feit dat je nog op Tweakers kunt typen is het bewijs dat er geen spanning op stond 8)7

Voor de volgende keer: onderzoeken of ergens spanning op staat zonder de boel kapot te maken (en mogelijk jezelf in het proces te elektrocuteren) doe je door middel van een contactloze spanningszoeker.
Dat gaat echt niet werken met een afgeschermde coax kabel.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Soms vraag ik me echt af of mensen niet in een parallel universum leven. Zien overal hindernissen en problemen. Bijvoorbeeld dat 'eigendomsverhaal'.
Zit gewoon een hinderlijke kabel tegen mijn huis. Niemand weet dat die kabel er zit. Ook Ziggo of KPN niet.
Ik haal die kabel gewoon weg en ga over tot de orde van de dag.
Komt nooit iemand naar vragen, want ze hebben echt geen idee, geen tijd, geen zin, geen sjoege.
Toekomstige kopers die een coax-kabel willen, doen hun best maar.

De spannings-opmerkingen neem ik wel serieus want daar heb ik klaarblijkelijk toch echt te weinig kaas van gegeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:43
Rzaan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:56:
Soms vraag ik me echt af of mensen niet in een parallel universum leven. Zien overal hindernissen en problemen. Bijvoorbeeld dat 'eigendomsverhaal'.
Zit gewoon een hinderlijke kabel tegen mijn huis. Niemand weet dat die kabel er zit. Ook Ziggo of KPN niet.
Komt nooit iemand naar vragen, want ze hebben echt geen idee, geen tijd, geen zin, geen sjoege.

De spannings-opmerkingen neem ik wel serieus want daar heb ik klaarblijkelijk toch echt te weinig kaas van gegeten.
Mijn kabel is beschadigd geraakt bij een brand.
En tijdens de renovatie is er een schep doorheen gegaan omdat we de fundering vrij groeven.

Ziggo is nooit komen kijken de kabel ligt gewoon open in de grond.
Ziggo erover gemaild, en ze maken de aansluiting in orde als ik een abonnement neem.
Volgens hun hoefde er nu niks mee gedaan te worden.

Dus gewoon oprollen en onder de tuintegel leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 23:02
Ik zie 2 aansluitdozen in de meterkast zitten, die dingen zijn sterk verouderd (Ziggo doet al jaren geen dozen met dubbele aansluiting meer). Grote kans dat die kabel in de wijkverdeler ook allang is afgesloten, want er is geen actief abonnement meer.

Zou de kabel afknippen waar je 'm gesloopt hebt, uiteinde goed in waterdichte tape zetten, oprollen en onder de bestrating werken. Geen hond die ooit nog naar die kabel gaat vragen.

Vervolgens ook al die coax meuk uit je meterkast slopen, want heeft geen functie. Heb je ook net iets meer ruimte om een moderne groepenkast te plaatsen in de toekomst ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-05 20:59

Sharky

Skamn Dippy!

Al die mensen proberen je te helpen he? Jij stelt een vraag, je krijgt een serie kloppende antwoorden en je reageert verwijtend. Om het jezelf makkelijk te maken schuif je de problemen door naar toekomstige kopers. Lekker makkelijk allemaal.

This too shall pass

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online

Dit heeft niks met een parallel universum te maken, aardig voor de mensen die je willen helpen zo te bestempelen.
Dit heeft te maken dat mensen aangeven dat de kabel wetterlijk niet jouw eigendom is. Dat jij eigenwijs bent en doet wat je wil is een ander verhaal. Ga alleen niet klagen als je een keer de geld moet betalen aan iemand omdat jij iemand anders eigendom hebt beschadigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:02

DexterDee

I doubt, therefore I might be

_JGC_ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:04:
Ik zie 2 aansluitdozen in de meterkast zitten, die dingen zijn sterk verouderd (Ziggo doet al jaren geen dozen met dubbele aansluiting meer). Grote kans dat die kabel in de wijkverdeler ook allang is afgesloten, want er is geen actief abonnement meer.

[...]

Vervolgens ook al die coax meuk uit je meterkast slopen, want heeft geen functie. Heb je ook net iets meer ruimte om een moderne groepenkast te plaatsen in de toekomst ;)
Euhhh... TS heeft een nieuwe meterkast waar de coax helemaal niet meer is afgemonteerd. Er valt dus niks te verwijderen. De foto was van de oude situatie.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 00:25

Dat is jouw gevoel en wat dat betreft geef ik je gelijk, maar het is wel zo en een beheerder kan verdraaid lastig worden mocht het zover komen en dan krijg je ineens de rekening gepresenteerd. En ziggo weet echt wel dat die kabel er ligt aangezien vrijwel ieder huis standaard van een aansluiting wordt voorzien, of je er nou gebruik van maakt of niet. Is die kans groot? Nee, dat niet... maar zo gaat het nou eenmaal in Nederland met bepaalde zaken... jij denkt het is mijn huis dus ik bepaal, helaas bepaal je dus niet alles. Haal maar eens een boom weg uit je tuin of schilder je kozijnen in een afwijkende kleur die volgens de buurt en de gemeente 'het aangezicht van de buurt bepaald'... ga je niet blij van worden... om maar een voorbeeld in eenzelfde soort strekking te noemen.

https://www.consuwijzer.n...atsen-telefoonaansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 06:32
Volgende keer eerst even checken waar die voor is ipv direct weghalen. Nu heb je idd geen COAX meer (wat niet erg is, want je hebt glasvezel). Echter, als jij gezeur krijgt met glasvezel of ontevreden bent, kan je niet makkelijk meer terug naar COAX. Stel dat je verhuist en anderen willen wel COAX, dan kan dat niet meer.

Kortom: het is beter om deze ergens neer te leggen (of laten leggen) dan weg te halen (even los van het feit dat het nieteens mag idd). An sich geen groot probleem op het moment, wel vervelend (zelf ook moeten opdraaien voor deze kosten a 300 euro destijds dus toch zonde geld)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
geforce5_guy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Dit heeft niks met een parallel universum te maken, aardig voor de mensen die je willen helpen zo te bestempelen.
Dit heeft te maken dat mensen aangeven dat de kabel wetterlijk niet jouw eigendom is. Dat jij eigenwijs bent en doet wat je wil is een ander verhaal. Ga alleen niet klagen als je een keer de geld moet betalen aan iemand omdat jij iemand anders eigendom hebt beschadigd.
Ik waardeer het dat mensen willen helpen, maar op een gegeven moment verdwijnt de realiteitszin een beetje. Dit is een kabel uit het jaar kruik. De hele wijk zit hier op glasvezel. Zelfs Ziggo belt me om de haverklap op of ik wel weet dat er glasvezel ligt en dat overstappen van KPN naar Ziggo de hemel op aarde zal bewerkstelligen.
Dus die kabel ligt er voor noppes, niemand. Dat hij officieel gezien van hun is, zou wellicht ook voor hen de verplichting meebrengen om hem te komen weghalen.
Zoals dat ongeveer met gas gebeurt is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:18
Rzaan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Ik waardeer het dat mensen willen helpen, maar op een gegeven moment verdwijnt de realiteitszin een beetje. Dit is een kabel uit het jaar kruik. De hele wijk zit hier op glasvezel. Zelfs Ziggo belt me om de haverklap op of ik wel weet dat er glasvezel ligt en dat overstappen van KPN naar Ziggo de hemel op aarde zal bewerkstelligen.
Dus die kabel ligt er voor noppes, niemand. Dat hij officieel gezien van hun is, zou wellicht ook voor hen de verplichting meebrengen om hem te komen weghalen.
Zoals dat ongeveer met gas gebeurt is.
Enige wat ziggo er niet bij verteld is dat het glasvezel tot de wijkcentrale ligt en the last mile gewoon nog coax is. _/-\o_ Bijt ze dit eens lekker in de kont mocht je over willen stappen :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Sharky schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Al die mensen proberen je te helpen he? Jij stelt een vraag, je krijgt een serie kloppende antwoorden en je reageert verwijtend. Om het jezelf makkelijk te maken schuif je de problemen door naar toekomstige kopers. Lekker makkelijk allemaal.
Er komen geen problemen.
Het is niet zo dat ik het huis loskoppel van het riool, elektra of glasvezel.
Maar zelfs dan: Als ik dat zou doen, zeg je tegen de kopers 'er ligt geen riool'. Mijn probleem dan, want dat zal ik terugzien in de verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
ID-College schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:17:
Volgende keer eerst even checken waar die voor is ipv direct weghalen. Nu heb je idd geen COAX meer (wat niet erg is, want je hebt glasvezel). Echter, als jij gezeur krijgt met glasvezel of ontevreden bent, kan je niet makkelijk meer terug naar COAX. Stel dat je verhuist en anderen willen wel COAX, dan kan dat niet meer.
Als iemand weer Coax wil, dan maken ze oprit open en vinden ze de kabel die helemaal van de straat naar het achterkant van het huis gaat.
Terwijl de aansluitingen voor de internet en stroom en water allemaal aan de voorzijde zitten.
Dus ze hebben nog genoeg kabel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:57
Wat je kan doen is een mailtje naar Ziggo sturen met de vraag of ze die kabel willen verwijderen en, als ze dat niet willen doen, hoe je hem dan zelf het beste kan verwijderen.

Storingen naar je buren toe enzo? Dan gaan je buren klagen en koppelen ze je wel fysiek af in de wijkkast, daar zou ik me niet druk om maken.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 17:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Rzaan schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:54:
[...]

Nee, nergens gezien.
Wel zat er ooit aan de andere kant van de muur een deel van de meterkast. Daar zaten de zekeringen en de meter zelf zat aan de voorkant bij de hal.

Maar als ik naar deze oude foto van die verwijderde meterkast kijk, zie ik ook allemaal andere groene kabels.
Dan zal het daar wel vandaan gekomen zijn.

[Afbeelding]
Die kabel buiten heb je al gesloopt.. bijzondere actie om maar zo te doen.

Maar ik zou me eerder druk maken om dat ouderwetse stekkerverdeelblokje in de meterkast. Dat is vragen om brand.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 06:32
Rzaan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:30:
[...]

Als iemand weer Coax wil, dan maken ze oprit open en vinden ze de kabel die helemaal van de straat naar het achterkant van het huis gaat.
Terwijl de aansluitingen voor de internet en stroom en water allemaal aan de voorzijde zitten.
Dus ze hebben nog genoeg kabel over.
Als dat zo is had je jezelf en toekomstige bewoners een plezier gedaan deze meteen naar de MK te trekken/leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:18
tweakduke schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:32:
Maar ik zou me eerder druk maken om dat ouderwetse stekkerverdeelblokje in de meterkast. Dat is vragen om brand.
Je bedoelt die meterkast die TS al vervangen heeft?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

LordSinclair schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:37:
[...]

Je bedoelt die meterkast die TS al vervangen heeft?
Ah ja overheen gelezen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
ID-College schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:33:
[...]

Als dat zo is had je jezelf en toekomstige bewoners een plezier gedaan deze meteen naar de MK te trekken/leggen ;)
Hoe doe je jezelf daar een plezier mee? Er wordt glas gebruikt, waarom verouderde technieken speciaal gaan aanleggen als je er niets mee gaat doen? Daarnaast verbouw je niet voor toekomstige bewoners. Dat is leuk als je een huis flipt, maar niet als je voor jezelf een mooie woning maakt. Daar hou je dan geen rekening mee. Verder, als @Rzaan hier nog 20 jaar gaat wonen, dan vraagt een toekomstige bewoner niet eens meer naar de coax aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl

Natuurlijk doen ze dat, terecht om jouw te waarschuwen van mogelijke problemen als je dit zelf doet.

Maar goed, je weet inmiddels dat dit een COAX kabel is; dus zou deze topic gesloten kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:02
Meestal dat aop wat ziggo monteert. Of een rf weerstand. Als de kabel dood is maakt het niet uit natuurlijk. Kabel was ooit een gedeeld medium, of dat nog is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 11:50
Rzaan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:26:
[...]

De hele buurt zit hier op glasvezel.
Als Ziggo graag hun kabel had gewild, dan hadden ze hem maar moeten komen halen toen glasvezel werd aangelegd.
Daarnaast, alsof nog iemand weet dat die kabel er zat.
Welke buurt woon je? Zit veel koper in die kabels... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 04-05 19:15
Soms vraag ik me echt af of mensen niet in een parallel universum leven. Zien overal hindernissen en problemen.
....
Wie leeft er nu in een parallel universum? Fijn als iedereen zo asociaal redeneert als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Masimo schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:29:
[...]

Wie leeft er nu in een parallel universum? Fijn als iedereen zo asociaal redeneert als jij.
Is helemaal niet asociaal. Zit gewoon een kabel in de weg. Sommigen hier zeggen dat ie van Ziggo is of een andere club. De kabel is reeds lang niet meer in gebruik en komt ie ook niet meer. Ik weet niet eens of ie wel van zo'n club is, want misschien hebben de bewoners ooit zelf wel iets aangelegd omdat ze vanuit de oude meterkast makkelijker naar de bovenverdieping konden.
Ik doe er niemand kwaad of tekort mee als ik hem verwijder. Ergo, niet asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Nu online
Iedereen gaat er zomaar vanuit dat dit een kabel van Ziggo is.
Bij mij in de wijk heeft iedere woning nog een aansluiting van het oude centraal antenne systeem.
Dat is al 40 jaar buiten gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:51:
[...]

Wettelijk gezien ben jij geen eigenaar van deze kabel en dien je toestemming te vragen aan de eigenaar van het netwerk. Je kan aansprakelijk worden gesteld.

De kans dat dit gebeurd is echter klein. Doe er mee wat je wilt, ik heb toestemming gevraagd aan de kabelaar mijn aansluiting te verwijderen. Daar gingen ze mee akkoord. In mijn geval heb ik hem gewoon weggeknipt en niet RF afgesloten ofzo omdat de kabelaar weigerde op eigen kosten de kabel te verwijderen (terwijl hij in de weg zat voor een verbouwing, en ze dit dus wettelijk verplicht zijn kosteloos te doen!).
Bij mij hetzelfde verhaal. Goedkeuring gekregen om kabel te verwijderen, en zit nu ergens achter het stucwerk.
Kwam op een domme plek het huis in, en ik wil helemaal niets met Ziggo te maken hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

devriesjande schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:50:
Iedereen gaat er zomaar vanuit dat dit een kabel van Ziggo is.
Bij mij in de wijk heeft iedere woning nog een aansluiting van het oude centraal antenne systeem.
Dat is al 40 jaar buiten gebruik.
Dat is de CAI-kabel. Oftewel, Ziggo :P

edit:
Blijkbaar onjuist.

[ Voor 3% gewijzigd door Sharky op 17-07-2024 14:22 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Nu online
Sharky schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:06:
[...]

Dat is de CAI-kabel. Oftewel, Ziggo :P
Neen. De CAI was van de woningstichting en niet meer in gebruik,
De voorganger van Ziggo heeft 40 jaar geleden nieuwe kabels gelegd en ook nieuwe huisaansluitingen gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door devriesjande op 17-07-2024 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 17:09
Volgens mij is TS in de veronderstelling dat deze COAX grondkabel een oude kabel is.
Dit is de Ziggo-aansluiting, welke vanaf de wijkcentrale komt. Ziggo heeft geen glasvezel liggen bij particulieren, dit is dé hoofdkabel van Ziggo.
De enige optie die je huis nu heeft is glasvezel via KPN, Ziggo diensten ga je niet meer krijgen zodra de kabel is afgeknipt en begraven.

Neem nou gewoon de adviezen aan, deze kabel is geen eigendom van TS, je kunt het uiteraard afknippen en wegstopppen maar dit vrijwaart je niet van gevolgen.
Stel nou dat iemand Ziggo Zakelijk heeft op dit moment inlc. vaste IP's en overige diensten, deze persoon koopt je huis. Volgens de Ziggo database ligt er een COAX inpandig, bij oplevering blijkt dat deze is afgeknipt en onder de grond gestopt, dan is dat een verborgen gebrek en ligt de verantwoording zeker bij TS.
Best kans dat je er nog gezeur mee gaat krijgen. Neem dat nou gewoon aan van iedereen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

devriesjande schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:15:
[...]

Neen. De CAI was van de woningstichting en niet meer in gebruik,
De voorganger van Ziggo heeft 40 jaar geleden nieuwe kabels gelegd en ook nieuwe huisaansluitingen gemaakt.
Weer wat geleerd. Verwarring zal wel komen omdat (veel) mensen de COAX van Ziggo nog steeds CAI-kabel noemen.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
HarryDeCowboy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:16:
Volgens mij is TS in de veronderstelling dat deze COAX grondkabel een oude kabel is.
Dit is de Ziggo-aansluiting, welke vanaf de wijkcentrale komt. Ziggo heeft geen glasvezel liggen bij particulieren, dit is dé hoofdkabel van Ziggo.
De enige optie die je huis nu heeft is glasvezel via KPN, Ziggo diensten ga je niet meer krijgen zodra de kabel is afgeknipt en begraven.
Ik wil ook helemaal geen diensten van Ziggo, dus opgelost.
Zou ik die wel willen, dan graven we hem op bij de voorkant van het huis en gaat ie daar het huis in. Dus ook geen probleem.
De kabel komt in huis ergens uit in de spouwmuur.
HarryDeCowboy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:16:

Neem nou gewoon de adviezen aan, deze kabel is geen eigendom van TS, je kunt het uiteraard afknippen en wegstopppen maar dit vrijwaart je niet van gevolgen.
Stel nou dat iemand Ziggo Zakelijk heeft op dit moment inlc. vaste IP's en overige diensten, deze persoon koopt je huis. Volgens de Ziggo database ligt er een COAX inpandig, bij oplevering blijkt dat deze is afgeknipt en onder de grond gestopt, dan is dat een verborgen gebrek en ligt de verantwoording zeker bij TS.
Best kans dat je er nog gezeur mee gaat krijgen. Neem dat nou gewoon aan van iedereen hier.
Nee, is geen verborgen gebrek. Verborgen gebreken behelzen zoiets niet.
En de kabel kan nog steeds naar binnen bij de voorkant van het huis.
Ik ga daar nooit gezeur mee krijgen. Bovendien is niet iedereen hier het me je eens. @devriesjande bijvoorbeeld.
Spijkers op laag water zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Gewoon afknippen waar hij beschadigd is.
Uiteinde zo goed mogelijk aftapen.
De spanning die er op staat mits hij nog aangesloten is in de straat verdeler is ongevaarlijk.

Ding even netjes oprollen en onder de grond stoppen.

Mocht je ooit verhuizen heb je geen idee van hoe of wat je hebt immers nooit coax gebruikt.

En door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Nu online
Sharky schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:22:
[...]

Weer wat geleerd. Verwarring zal wel komen omdat (veel) mensen de COAX van Ziggo nog steeds CAI-kabel noemen.
Volgens mij was Gemeenschappelijke Antenne Inrichting (GAI) de officiële benaming. Sorry voor de spraakverwarring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
[...]Met welke reden?
Check je postcode op Ziggo.
Wanneer die aangeeft dat er diensten beschikbaar zijn op jouw adres dan mag je de kabel (en AOP) in principe niet verwijderen omdat deze van Ziggo zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
@Ronald.42
Precies dat.
Mensen gaan er ook zomaar vanuit dat Ziggo/KPN/gemeente/noem maar op, hun zaken op orde hebben.
Is in 99% van de gevallen helemaal niet.
Die weten ook maar half hoe iets ziet en zijn allang blij als niemand aan hun kop komt zeiken met 'mag die kabel weg?'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:04
Rzaan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Is helemaal niet asociaal. Zit gewoon een kabel in de weg. Sommigen hier zeggen dat ie van Ziggo is of een andere club. De kabel is reeds lang niet meer in gebruik en komt ie ook niet meer. Ik weet niet eens of ie wel van zo'n club is, want misschien hebben de bewoners ooit zelf wel iets aangelegd omdat ze vanuit de oude meterkast makkelijker naar de bovenverdieping konden.
Ik doe er niemand kwaad of tekort mee als ik hem verwijder. Ergo, niet asociaal.
Het gaat hier om nutsvoorzieningen. Daar ben jij geen eigenaar van, net zo min dat je zelfstandig de gasleiding mag weghalen.

In dit geval is duidelijk gemaakt dat Ziggo eigenaar is, het verzoek tot verwijderen van de kabel hoort bij hun.

Wie weet wat voor verstoringen jij veroorzaakt voor de kabelverbinding voor bvb je buren?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Devian schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:28:
[...]

Het gaat hier om nutsvoorzieningen. Daar ben jij geen eigenaar van, net zo min dat je zelfstandig de gasleiding mag weghalen.

In dit geval is duidelijk gemaakt dat Ziggo eigenaar is, het verzoek tot verwijderen van de kabel hoort bij hun.

Wie weet wat voor verstoringen jij veroorzaakt voor de kabelverbinding voor bvb je buren?
Geen, anders waren ze anderhalf jaar geleden wel gekomen toen die hele meterkast aan de binnenkant met alles wat erin zit verwijderd is.
Het is helemaal niet duidelijk dat Ziggo de eigenaar is. Dat is een aanname omdat mensen een groene kabel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Nu online
[...]

Als dit al een Ziggo kabel is, en Ziggo heeft zijn zaken op orde, dan is deze kabel in de wijkkast losgekoppeld. Anders gratis TV voor @Rzaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
[...]

Geen, elk huis heeft vanaf de straatkast een eigen kabel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Yaksa schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Check je postcode op Ziggo.
Wanneer die aangeeft dat er diensten beschikbaar zijn op jouw adres dan mag je de kabel (en AOP) in principe niet verwijderen omdat deze van Ziggo zijn.
Ik verwijder de kabel ook niet echt. Ik kort hem alleen in. Ligt nog genoeg onder de grond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-05 22:43
Bijzonder dat er zo stellig 'Ziggo' wordt geroepen. In een groot deel van Nederland is het van Ziggo, maar het kan ook van Caiway, Kabel Noord en Zeelandnet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 23:02
Saint2Saint schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:31:
[...]

Geen, elk huis heeft vanaf de straatkast een eigen kabel lopen.
En in de straatkast zit dat op een multitap waarbij storingen van buurman 1 invloed hebben op het signaal van buurman 2.

Maar als er al jaren geen actief abonnement meer is zal die kabel gewoon los liggen in de straatkast en is er geen haan die er naar kraait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJF771
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-04 20:43
Conclusie: Kabel is niet van jou. Maar je trekt hem toch los, niemand gaat hier waarschijnlijk ooit over vallen. Mocht dat wel zo zijn kan je eens terug denken aan dit topic XD

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Het is duidelijk dat TS vind dat hij mag doen wat hij wil. ook al is hij niet de wetterlijke eigenaar. Dat de wet zegt dat je andermans eigendom niet mag beschadigen dan wel verwijderen vind hij niet belangrijk, en er is een kans dat hij ooit daarop aansprakkelijk gesteld wordt. De kans is niet groot, maar aanwezig. Dat is hem nu wel duidelijk geworden.

De kans kans dat die kabel niet van iemand anders is en ooit door een bewoner zelf gelegt is is aanwezig. Hoewel je bij de meeste winkel niet deze kleur coax koopt en dat ziggo of consorten vaak dit type kabel en kleur gebruikt acht ik dit niet groot.

TS vind het een oude techniek die niemand meer gaat gebruken, want hij gebruikt hem niet. Dat er nog steeds volop door bedrijven op geinvesteerd gebeurd blijkbaar niet.

Met andere woorden, hij heeft zijn antwoord. Verder luisterd hij niet. Dus ook geen zin meer om verder op te reageren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Rzaan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Dit is wel asociaal. Deze kabel is waarschijnlijk niet van jou. Dat jij internet hebt via glasvezel betekent niet dat je zomaar de coax van Ziggo kunt slopen.

“Ze komen er toch niet achter” is natuurlijk geen argument. Je hebt geen idee of je hiermee een storing in de buurt veroorzaakt. En misschien niet nu, maar pas als de kabel gaat oxideren.

Zoek nou gewoon even de officiële kanalen op om uit te zoeken hoe deze kabel op de juiste manier verwijderd of afgesloten kan worden. Begin eens met een klic-melding. Als de kabel daarop staat, dan zie je ook wie de eigenaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 17:09
Bovenstaande reacties lijken me inderdaad genoeg antwoord.
TS vind dat hij niets fout doet, maar snapt ondertussen niet wat het is, wat hij doet, laat staan wat voor regelgeving erbij hoort.

Mochten er nog vragen zijn zijn hier altijd ervaren mensen die willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
HarryDeCowboy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:27:
Bovenstaande reacties lijken me inderdaad genoeg antwoord.
TS vind dat hij niets fout doet, maar snapt ondertussen niet wat het is, wat hij doet, laat staan wat voor regelgeving erbij hoort.

Mochten er nog vragen zijn zijn hier altijd ervaren mensen die willen helpen.
Hij snapt het zeker wel. Hij wil het alleen niet horen. Vandaar zijn wat kleurrijk taalgebruik op bepaalde momenten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 08:28
Toch nog even een 10 van mij voor de oplossingsgerichtheid. Ik heb hier echt smakelijk liggen lachen om het feit dat de kabeltester een slijptol was. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34
jeroenkb schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Hij snapt het zeker wel. Hij wil het alleen niet horen. Vandaar zijn wat kleurrijk taalgebruik op bepaalde momenten
Doet mij terug denken aan het satirische comedy programma "Verona" (Opa vertelt) waarbij Harry Vermeegen allerlei vragen stelden aan Henk Spaan waarbij de antwoorden toch geen zin hadden. Hij deed toch wat hij zelf al bedacht had.

Het programma steevast eindigde met de uitroep:

"Vraag het mij dan ook niet!" ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 17-07-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
@tweakduke denk dat het wel mooi is geweest, voordat we een ander kant op gaan een slotje? :-)

[ Voor 25% gewijzigd door ilaurensnl op 17-07-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Onderhand is het wel mooi geweest inderdaad. Ik doe hem op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.