Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevig
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-09 18:06
Hallo,
Ik heb een samsung s20 met een duitse en een nederlandse simkaart.
de bedoeling is dat ik de duitse in duitsland gebruik en de nederlandse in nederland.
Maar alleen voor de data
Dit omdat bij het "teveel" gebruik van data in het andere land er een boete heffing geheven word
(jaja fair use, roaming kosten, geen boete en nog meer onzin, maar daar gaat het hier nu niet om)
het is eenvoudig in te stellen bij de settings welke simkaart je gebruikt.
tot zover niets aan de hand, maar....
ik woon op de grens, hetgeen betekend dat ik veelvuldig over de grens ga en het is lastig om elke keer bij de grens even te stoppen om de andere simkaart te selecteren.
En dan heb ik het nog niet eens over het risico van het vergeten te wisselen, het zou zomaar kunnen dat ik dan regelmatig de verkeerde sim gebruik.
mijn vraag:

wie weet een app, die zelf de juiste simkaart voor het land selecteert.
Bij voorkeur een die onderscheid maakt tussen data en telefoneren

bij voorbaat dank

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:52
Gewoon roaming uitzetten. Je denkt te moeilijk.

[ Voor 4% gewijzigd door saharoen op 16-07-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
saharoen schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:35:
Gewoon roaming uitzetten. Je denkt te moeilijk.
Ik kan maar één SIM selecteren voor data. Zonder roaming heb je maar in één land internet dan als je niet handmatig wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:16
Je kunt op beide sim kaarten roaming uitzetten en dan met gegevens wisseling zou automatisch de juiste sim kaart gepakt moeten worden. Althans dat is de theorie, ik heb het nooit getest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/id3OfMWZjFSRA5zwxrlv-3LBNMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmQCcYaxIDQjp7NPGNaOjoLt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevig
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-09 18:06
bedankt voor de reacties.
roaming uitzetten kan wel maar werkt niet, je krijgt gewoon geen verbinding als je de sim niet veranderd.
tevens word ook de telefoon niet verbonden zodra je in het gebied van de "foute" sim zit

die gegevenswisseling lijkt veelbelovend, ik ga dat morgen proberen.

ik houdt jullie op de hoogte