Hallo,
Ik heb een samsung s20 met een duitse en een nederlandse simkaart.
de bedoeling is dat ik de duitse in duitsland gebruik en de nederlandse in nederland.
Maar alleen voor de data
Dit omdat bij het "teveel" gebruik van data in het andere land er een boete heffing geheven word
(jaja fair use, roaming kosten, geen boete en nog meer onzin, maar daar gaat het hier nu niet om)
het is eenvoudig in te stellen bij de settings welke simkaart je gebruikt.
tot zover niets aan de hand, maar....
ik woon op de grens, hetgeen betekend dat ik veelvuldig over de grens ga en het is lastig om elke keer bij de grens even te stoppen om de andere simkaart te selecteren.
En dan heb ik het nog niet eens over het risico van het vergeten te wisselen, het zou zomaar kunnen dat ik dan regelmatig de verkeerde sim gebruik.
mijn vraag:
wie weet een app, die zelf de juiste simkaart voor het land selecteert.
Bij voorkeur een die onderscheid maakt tussen data en telefoneren
bij voorbaat dank
Ik heb een samsung s20 met een duitse en een nederlandse simkaart.
de bedoeling is dat ik de duitse in duitsland gebruik en de nederlandse in nederland.
Maar alleen voor de data
Dit omdat bij het "teveel" gebruik van data in het andere land er een boete heffing geheven word
(jaja fair use, roaming kosten, geen boete en nog meer onzin, maar daar gaat het hier nu niet om)
het is eenvoudig in te stellen bij de settings welke simkaart je gebruikt.
tot zover niets aan de hand, maar....
ik woon op de grens, hetgeen betekend dat ik veelvuldig over de grens ga en het is lastig om elke keer bij de grens even te stoppen om de andere simkaart te selecteren.
En dan heb ik het nog niet eens over het risico van het vergeten te wisselen, het zou zomaar kunnen dat ik dan regelmatig de verkeerde sim gebruik.
mijn vraag:
wie weet een app, die zelf de juiste simkaart voor het land selecteert.
Bij voorkeur een die onderscheid maakt tussen data en telefoneren
bij voorbaat dank