Hue Outdoor lightstrip functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Niek04
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09-2024
Hallo beste mensen.

Sinds een jaar heb in een hue outdoor lightstrip onder mijn Vlonder buiten. Deze is rechtstreeks aangesloten op een buitenstopcontact.

Nu functioneert hij sinds een week of twee niet goed meer. Ik kan de lamp wel gewoon bereiken via de Hue app, maar als ik hem aanzet dan gaat hij niet aan, terwijl hij in de app wel aanstaat en dus ook te bereiken is.

Als ik de stekker uit het stopcontact haal en weer erin dan doet hij het (soms) meteen weer even. Meestal is dit van korte duur, want vaak na een uur of wat dan heb ik weer hetzelfde probleem.
Ik heb al geprobeerd de lamp te verwijderen en opnieuw toe te voegen in de app. Ook heb ik geprobeerd hem een ruim een minuut uit het stopcontact te halen maar dit alles zonder resultaat.

Heeft iemand nog ideeën?? Bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via Septillion op 06-08-2024 21:07)

• yoda-ict
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03:34
Vervang de voeding van je strip. 100% gegarandeerd de oplossing. Ik heb een nieuwe strip aangeschaft, aangesloten op de oude voeding die ik weggewerkt had en zelfde probleem. Voeding vervangen en het werkt weer.

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:51
Waarschijnlijk moeizame communicatie tussen de lichtstrip en de bridge.
De strip ligt buiten.
Waar is je bridge?
Heb je nog andere Hue spullen buiten?
Uit welk bouwjaar komt je huis?
Hoe goed is je isolatie van je huis?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Niek04
Zou hij dan niet in de app moeten zeggen dat de strip niet bereikbaar is? Ik heb ook twee sokkels van Hue en een wandlamp in de tuin, die doen het namelijk zonder problemen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
Je kan het makkelijk uitsluiten of het aan de (slechte) verbinding met je bridge ligt, door de lichtstrip een tijdje binnen te halen en te kijken of 'ie dan wel goed blijft werken.

Zelf zat ik meer richting kortsluiting of iets dergelijks te denken, ondanks dat 'ie bedoeld is voor buiten, maar dat is slechts een wilde gok.

The devil is in the details.

• Niek04
Ik neig ook meer naar dat laatste, Ik heb hem een jaar zonder problemen gebruikt namelijk.. Helaas is de garantie al verlopen.

Acties:
  • Beste antwoord

• yoda-ict
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03:34
Vervang de voeding van je strip. 100% gegarandeerd de oplossing. Ik heb een nieuwe strip aangeschaft, aangesloten op de oude voeding die ik weggewerkt had en zelfde probleem. Voeding vervangen en het werkt weer.

• Niek04
yoda-ict schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:35:
Vandaag de voeding vervangen en inderdaad, hij werkt weer! Dank voor je tip bij deze!
Pagina: 1