Geschil met Proximus - telefooncentrale

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
Beste

Bij ons op het bedrijf hebben wij een contract met Proximus (Belgische provider) voor huur telefooncentrale. Daarnaast hebben wij er ook een internetabbonement.

Wegens veel problemen met internet wensen wij over te gaan naar een andere provider en Voip telefonie van 3xc.

In maart heb ik ik naar de klantendienst van Proximus een email om ons een overzicht en looptijd van alle contracten te mailen. Contract is uit 2019 en duurt 5 jaar. In 2021 werd er een uitbreiding afgesloten ook voor 5 jaar.

Ik krijg op email te lezen dat ik een contract heb voor telefooncentrale tot 07/08/2024.

In Mei stuur ik nogmaals in opdracht van de baas : [b]Mijn baas wenst absolute zekerheid te hebben als er dan al of niet een
schadeloosheidsvergoeding moet worden betaald.[/b

Daarop antwoorden ze dit :
Zoals zojuist telefonisch overlopen is er enkel voor uw telefooncentrale en toebehoren nog een
contract tot en met 07/08/2024.
Zoals in voorgaande email overlopen is het voldoende om de opzeg één maand op voorhand door te
geven.
Voor uw andere producten is er geen lopend contract meer.
Bij deze hoop ik u voldoende geïnformeerd te hebben.
In juni stuur ik ruim op tijd dat contract mag opgezegd worden en antwoord men :
De eerder verstrekte info is onjuist en moet ik 8 000 euro opzeg betalen.

De opzeg vergoeding zal wel aangerekend worden en kan enkel gecrediteerd worden als er een
nieuwe centrale in de plaats komt.
De einddatum van de contracten (datum verbintenis) zijn verschillend omdat er meermaals een
uitbreiding is geweest, u heeft de contracten hiervan ook in uw bezit.
De einddatums van verbintenis zijn 26/11/2024 22/12/2026 25/01/2027 26/01/2027 26/01/2029 ( na
deze datum kan u kostenloos opzeggen)
[/quote]

Ik wens dit uiteraard niet te betalen en stuur dat ik zwart op wit heb staan dat ik kan opzeggen in augustus.

Nu overwegen wij klacht in te dienen. Wie heeft gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dus je hebt januari DIT jaar nog een uitbreiding aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
99ruud99 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:46:
Dus je hebt januari DIT jaar nog een uitbreiding aangeschaft?
1 van de collega's liet een telefoontoestel vallen en dan krijg je een nieuwe maar dan moet je deze 1 telefoon 5 jaar huren. Voor dat 1 toestel krijg je dan automatisch een nieuw contract.

[ Voor 31% gewijzigd door Thibaut1234 op 16-07-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Je zegt looptijd van 5 jaar.

Laatste datum loopt tot 26/01/2029

Als ik daar 5 jaar vanaf trek, is dat Jan dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thibaut1234
De klantendienst moet vooral geen foute info geven en indien wel er de gevolgen van dragen.

Als ik als autoverkoper 20 000 euro vraag aan een klant en dit op papier zet, kan ik niet plots 25 000 aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:12
Als je dat eerste antwoord zwart op wit hebt kunnen ze niet naderhand hun verhaal ineens gaan draaien. Het gaat hier wel over een hoop meer geld dan een standaard consumentenroutertje dus ik snap de verwarring. Mijn ervaring met een partij als Proximus is dat je betere communicatie en zekerheid kunt hebben als je ze in de winkel op zoekt, een (al dan niet extern callcenter) klantendienstmedewerker durft nogal eens te snel iets verkeerd te roepen. Mochten ze moeilijk blijven doen dan kun je juridisch advies in gaan winnen, hun eerste antwoord lijkt me dan leidend maar ik ben geen jurist :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:35
Ik neem aan dat het bedrijf een jurist kan inhuren voor dit soort gevallen? Dit wil je niet zelf uitzoeken. Dit is echt voer voor juristen.
Pagina: 1