Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
HI,

Ik heb recent een android auto unit geinstalleerd in mijn BMW en dat lijkt prima te werken. Maar dat gaat slechts één keer goed. Als je daarna klaar bent met een rit en je wil de volgende keer verbinden lukt dat niet meer (zowel wireless of via USB). De unit app zegt 'connecting' en de mobiel zegt 'verbonden'.

Ik heb nu uitgevonden dat de enige oplossing lijkt om op je mobiel de Android auto cache en data weg te gooien. Dan verbindt hij meteen en weer prima (maar je bent wel alle customizaties, zoals APP volgorde kwijt).

Dit werkt natuurlijk niet lekker. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

- de head unit heeft Android 13, en heeft het over een zlink app.
- mijn samsung s24+ heeft Android 14 en daar is de zlink app niet beschikbaar, dus werk ik met de standaard Android-auto app van google.

Ik zal even kijken welke versie van ZLink op de headunit staat en of ik die evt kan updaten, maar lijkt me ook merkwaardig aangezien het wel kan werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:20
De eerst hit op google die ik kreeg is https://help.autoradiopla...-zlink-applicatie-updaten.

Lijkt erop dat de applicatie op de radio een update nodig heeft ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik loop slecht één versie achter (2 weken ertussen), en de reviews van de laatste update roepen allemaal dat er geen activatie code te krijgen is, dus die update ga ik (nog) niet wagen.

Het is ook zo dat het wel prima kán werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:49
Het klinkt alsof bij het opnieuw verbinden de handshake tussen apparaat en telefoon niet goed verloopt.
De eerste keer verbinden is traag, met handelingen ertussen, maar de tweede keer gaat het snel want ze kennen elkaar al.

Je zou op het apparaat eens kunnen gaan rommelen met bluetooth instellingen.
En een support ticket openen bij de verkoper/fabrikant.

Overigens ik zou de update wel installeren, je hebt nu ook al problemen. Beetje mazzel lost dat het op. Zo niet, het is toch al kapot, volgende update beter.