We hebben een hoekwoning uit het jaar 2000. Uit een hoek met erker van de woonkamer was een vieze en zurige lucht te ruiken. De stank werd erger bij harde wind. Na veel onderzoek en uitsluiten van oorzaken lijkt het probleem in de spouwmuur te zitten. Door de naden rondom het kozijn beter af te dichten, zijn de stank klachten enorm verminderd.
Ik heb met een endoscoop camera foto's gemaakt in de spouw. Daar zie ik zwarte spikkels op de stenen en een soort plak zitten. Bij andere gedeeltes van de spouwmuur van het huis is dit niet zichtbaar. Nu zijn mijn vragen: is dit zelf te bestrijden en met welk middel (Embalit NTK?) of moet dit door een expert worden gedaan?
Voor alle duidelijkheid, er zijn geen vocht of schimmelplekken zichtbaar in de woonkamer. Eveneens zijn CO2, luchtvochtigheid en temperatuur ook in orde. Het is echt stank die uit de spouwmuur lekt.
:strip_exif()/f/image/ZSEdCiYush50KdjEMR7LEAdN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9vQKTD6C0iFXkHcl7AkwVaVo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb met een endoscoop camera foto's gemaakt in de spouw. Daar zie ik zwarte spikkels op de stenen en een soort plak zitten. Bij andere gedeeltes van de spouwmuur van het huis is dit niet zichtbaar. Nu zijn mijn vragen: is dit zelf te bestrijden en met welk middel (Embalit NTK?) of moet dit door een expert worden gedaan?
Voor alle duidelijkheid, er zijn geen vocht of schimmelplekken zichtbaar in de woonkamer. Eveneens zijn CO2, luchtvochtigheid en temperatuur ook in orde. Het is echt stank die uit de spouwmuur lekt.
:strip_exif()/f/image/ZSEdCiYush50KdjEMR7LEAdN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9vQKTD6C0iFXkHcl7AkwVaVo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xgxUygJca8GJcIL47k4Qp6j7.jpg?f=fotoalbum_large)