hallo tweakers.
wij hebben een huis gekocht in 2017.
door de jaren hebben we zelf al veel veranderd.
zelf ben ik vrij handig en kan ik het een en ander wel zelf.
op de boven verdieping waren geen verwarmingen, ik heb zelf een collector bijgezet en hier leidingen van naar boven getrokken.
de leidingen zijn weggewerkt in een vals plafond.
nu is mijn plafondhoogte op de benedenverdieping nog maar 238cm.
we willen de volledige benedenverdieping nu ook laten renoveren, en hadden het idee om vloerverwarming te plaatsen.
zo konden we dieper uitgraven en het verschil in hoogte terug naar onder uitgraven om oorspronkelijk terug tot 250cm hoogte uit te komen.
verschillende aannemers over de vloer gehad en met dit idee verwachten ze een hele grote kost met zich mee te brengen alsook met de nodige risicos omdat dan de vloerplaat eruit zou moeten.
de architect was hierover ook niet overtuigd door het grote kostenplaatje en de risico's tov het "gewonnen wooncomfort"
nu ben ik op zoek naar andere mogelijkheden om toch terug mijn plafondhoogte te kunnen winnen op een andere manier.
momenteel idee waar ik zelf mee loop te denken
mijn vriendin stoort zich hier niet zo aan, maar mij valt het wel op iedere keer.
of gewoon alles laten zoals het is en er mee leren leven
benieuwd naar jullie oplossingen
wij hebben een huis gekocht in 2017.
door de jaren hebben we zelf al veel veranderd.
zelf ben ik vrij handig en kan ik het een en ander wel zelf.
op de boven verdieping waren geen verwarmingen, ik heb zelf een collector bijgezet en hier leidingen van naar boven getrokken.
de leidingen zijn weggewerkt in een vals plafond.
nu is mijn plafondhoogte op de benedenverdieping nog maar 238cm.
we willen de volledige benedenverdieping nu ook laten renoveren, en hadden het idee om vloerverwarming te plaatsen.
zo konden we dieper uitgraven en het verschil in hoogte terug naar onder uitgraven om oorspronkelijk terug tot 250cm hoogte uit te komen.
verschillende aannemers over de vloer gehad en met dit idee verwachten ze een hele grote kost met zich mee te brengen alsook met de nodige risicos omdat dan de vloerplaat eruit zou moeten.
de architect was hierover ook niet overtuigd door het grote kostenplaatje en de risico's tov het "gewonnen wooncomfort"
nu ben ik op zoek naar andere mogelijkheden om toch terug mijn plafondhoogte te kunnen winnen op een andere manier.
momenteel idee waar ik zelf mee loop te denken
- de huidige leidingen via een schouw naar boven laten lopen, deze inslijpen in de chape en dan naar de kamers toe laten lopen.
mijn vriendin stoort zich hier niet zo aan, maar mij valt het wel op iedere keer.

of gewoon alles laten zoals het is en er mee leren leven
benieuwd naar jullie oplossingen
:strip_exif()/f/image/RNCg4wyMU4Vim6U3yPRgQhkK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Philtjens op 16-07-2024 12:07 ]