Beste tweakers, op dit moment zit ik in de oriëntatiefase voor de aanschaf van zonnepanelen.
Om een zo goed mogelijk beslissing te maken, leg ik mijn situatie graag voor op de forum om zo wat input te krijgen over de juiste uitvoering
Er zijn 2 plaatsen op het dak (ZO en NW)
Dit is mét 2 airco's, maar zonder laadpaal of warmtepomp
Met de gegeven input over de hoeveelheid panelen, ligging, gebruik van omvormer(s)) enz., ga ik naar de prijzen kijken
Mijn dank is groot
Om een zo goed mogelijk beslissing te maken, leg ik mijn situatie graag voor op de forum om zo wat input te krijgen over de juiste uitvoering
- hoeveel panelen
- welke panelen
- welke ligging
- beste gebruik van omvormers
Foto's
Zie hier een aantal foto's van het dak + de situatie bij een aantal buren die al zonnepanelen hebben liggen.![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Beschikbare (dak)ruimte
De beschikbare dakruimte is aangegeven in de foto hierboven.Er zijn 2 plaatsen op het dak (ZO en NW)
Schaduw
GeenJaarverbruik
Ongeveer 3500kWh op dit moment.Dit is mét 2 airco's, maar zonder laadpaal of warmtepomp
Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase. Toekomstig eventueel 3-fase, maar dit zal niet op korte termijn zijnBudget en doel
Doel om met een zo laag mogelijk budget de huidige energievraag te ondervangen met eventueel wat ruimte voor de toekomst (warmtepomp)Wie gaat het project uitvoeren
Inclusief installatieBijhouden van data
Puur praktisch, dus geen 1001 grafiekjes nodigReeds verkregen offertes
Geen.Met de gegeven input over de hoeveelheid panelen, ligging, gebruik van omvormer(s)) enz., ga ik naar de prijzen kijken
Regio
Kust, Zuid-HollandMijn dank is groot
Buffalo77 | Pokemon Unite