SCSI-2 HDD spinned niet meer up...

Pagina: 1
Acties:

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 09:18

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Na jaren trouwe dienst, en tegenwordig als media dienend voor mijn FreeBSD servertje ging na een dag of 2 ratelen opeens mn leuke 1gb Scsi2 hdd spontaan vreemd doen..

hij spinnde down, en weer up en down en up en down enz..
tot ie stopte en nix deed.. vervolgens gaf mn BSD een error dat ie niet meer kon lezen/schrijven op het medium (gek hè :)). Eerst dacht ik dat ding staat te lang aan, maar dat verworp ik meteen omdat ie maar 3 daagjes aan stond terwijl ie et wel maanden aaneengesloten heeft volgehouden.

Na een uurtje of 2 uit te hebben gestaan zette ik em weer aan waarna hij het weer deed.. voor eventjes :'(

Inderdaad het zelfde probleem... en hij kapte er weer mee...

Hierna heeft ie nooit meer upgespinned. PC aan gebeurt nix, scsibios detecteerd em wel! het lampje op de hdd brand, maar upspinnen homaar...

Opzich geen problemen mee dat die hdd gaar is, nieuwe is wel te regelen! Maar er staan nou net wat config scriptjes op en dergelijke die ik niet 1 2 3 ergens anders vandaan kan toveren!

Heeft er iemand enige hints/tips op dit onderwerp?
(en ja ik heb de FS ge U-ed, er is niets dat ruikt naar verbrande zooi, niets ziet er uit alsof et door gebrand is e.d. )

Wel werd me verteld dat et motortje mol kan zijn/niet goed contact meer maakt.. Maar zeker ben ik daar niet van, hoe kan ik dit soort dingen testen? Of het beste aanpakken?

Thnx

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...