Satellietspeakers icm soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
Hi medetweakers! Ik heb een Harman Kardon Citation Multibeam 700 soundbar en een Citation Sub S. De soundbar is aangesloten op mijn LG OLED tv via een optische kabel.

Nu staat sinds kort onze tv wat verder weg van het bankstel waardoor ik graag twee draadloze speakers links en rechts naast de bank zou willen plaatsen. Tot voor kort was de Citation Surround beschikbaar in dezelfde serie als de soundbar en subwoofer, maar deze speakers zijn helaas niet meer te koop.

Idealiter zou ik 2 draadloze speakers willen koppelen aan de tv, maar dit kan helaas niet als ik tegelijkertijd ook gebruik wil maken van de soundbar (optisch) en bluetooth. De enige optie die ik heb op de LG is simultaan optisch en de ingebouwde speakers.

Na wat speur en puzzelwerk heb ik de volgende mogelijke oplossing gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1eg9hHWpGrhqg-2HYdB7u9DeDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g4x10xXxguwzgNYQarDbKKCo.png?f=fotoalbum_large

Een optische splitter tussen de tv en soundbar zodat 1 kabeltje naar de soundbar kan en het andere kabeltje naar een optisch-to-bluetooth adapter zodat ik hieraan twee bluetooth boxen kan koppelen

Met mijn beperkte audio kennis lijkt dit een simpele oplossing, maar ik weet niet zeker hoe het dan zit met bijv.

- vertraging, gezien het signaal door twee tussenstations moet, ga ik dat dan ook merken in de lag tussen beeld en geluid?

- bediening van het volume, moet ik dan altijd twee afstandsbedieningen gebruiken (1 voor de soundbar en 1 voor de bluetooth speakers)

Ik ben een aardige leek op audio gebied, dus ik weet niet of er andere mogelijkheden zijn om satellietspeakers te koppelen aan je tv, dus mochten jullie een betere oplossing weten dan sta ik daar meer dan open voor.

Alvast bedankt!

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Ik zie dit niet werken.

Optische splitter is veelal vragen om problemen, gelijktijdig uitvoer lukt niet. Maar mogelijk ervaring uit het verleden aangezien de reviews positief zijn. In plaats van splitten zou ik eerder een eARC Audio Extractor nemen. Die zijn er ook die naast HDMI Out een optisch out signaal aanbieden. Ga je met HDMI verder naar de Sound Bar en via de andere uitgang naar je speakers. Mocht dat werken zit je in jouw idee daarna met delay van Bluetooth. Waarbij je in die stap de track ook nog om moet zetten van Dolby 5.1 (dat wil je immers je soundbar in hebben) naar 2.0 voor de extra front left en right.

Qua geluid twijfel ik ook of het een goed beeld geeft. Je hebt immers al een front left en - right in de Sound Bar. Die dupliceren en naast je hangen wordt vreemd. Let ook, al waren genoemde Harman Kardon Citation Surround speakers nog beschikbaar, instellen zoals jij wil had niet gekund. Genoemde speakers kunnen alleen voor surround in worden gesteld, niet front.

Wel een toffe optische splitter heb je gevonden.
Perfecte compatibiliteit voor ongecomprimeerde PCM-audio, gecomprimeerde 5.1 tot 7.1 surround sound-systemen inclusief Dolby Digital Plus, DTS-HD High Resolution, ADAT en LPCM.
7.1, Dolby Digital Plus en zelfs DTS HD over optisch!

[ Voor 255% gewijzigd door FeaR op 20-07-2024 13:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.