Pentium 4 1,4 GHz @ Paradigit

Pagina: 1
Acties:

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Vrolijk zit ik te kijken in de pricewatch omdat ik toch binnenkort een nieuw systeem (mobo+cpu) wil aanschaffen, zie ik dat de Pentium 4 1,4 GHz fl. 299,- kost bij Paradagit :?

Bij de anderen in dezelfde pricewatch is dezelfde cpu aanzienlijk duurder
(meer dan fl. 150,- = >50% verschil), dus ik denk dat moet een foutje zijn!

Dus ik maar ff kijken op de site van Paradigit bij de processors en tot mijn stomme verbazing staat daar inderdaad dat de prijs fl. 299,- is. :)

Weet iemand waardoor dit prijsverschil komt en is het aan te raden deze cpu nu te kopen of te wachten op de HCC-dagen?

De laatste jaren zijn de HCC-dagen helaas ook niet meer goedkoper dan de 'goedkopere' bedrijven uit de pricewatch! :(

Wat is wijsheid? Nu kopen of wachten op de HCC-dagen, die nog tweeënhalve maand op zich laat wachten. |:(

Verwijderd

Dat komt ook omdat ze die dingen aan de straatstenen niet kwijt kunnen, zo een nieuwe Celly 1100 is sneller .. ;)

Verwijderd

Als je dat ding wil hebben, koop je hem nu toch en anders moet je niet zo zeuren.

Verwijderd

nou ja, ik krijg morgen m`n Pentium 4 1.5 Ghz met de nieuwe socket (478), en die was rete snel (gezien bij een vriend)

Maar de P4 1.4 zit nog met de oude socket, dus als je die koopt kan je niet meer upgraden, omdat alle P4`s vanaf 1.5 ghz met die nieuwe socket is.

En ik denk dat ze er daarom vanaf willen.

Ik denk dat het weinig heeft te maken dat een celly 1100 sneller is, dat kan ik me eigenlijk ook niet echt voorstellen.

maar mijn proc was 419 en m`n mobo 480, dus das ook niet echt veel bij elkaar, en ik hoef geen nieuwe voeding te kopen want die aardige mensen van Asus hebben een aansluiting gemaakt zodat een normale atx-voeding erop past.

Dus mijn tip is kijk op de HCC dagen naar een Asus P4B mobo, lekker plankje en je kan je gewone geheugen gebruiken inplaats van dat achtelijke RIMM

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op dinsdag 11 september 2001 01:01 schreef tva_goku het volgende:
nou ja, ik krijg morgen m`n Pentium 4 1.5 Ghz met de nieuwe socket (478), en die was rete snel (gezien bij een vriend)

Maar de P4 1.4 zit nog met de oude socket, dus als je die koopt kan je niet meer upgraden, omdat alle P4`s vanaf 1.5 ghz met die nieuwe socket is.

En ik denk dat ze er daarom vanaf willen.

Ik denk dat het weinig heeft te maken dat een celly 1100 sneller is, dat kan ik me eigenlijk ook niet echt voorstellen.

maar mijn proc was 419 en m`n mobo 480, dus das ook niet echt veel bij elkaar, en ik hoef geen nieuwe voeding te kopen want die aardige mensen van Asus hebben een aansluiting gemaakt zodat een normale atx-voeding erop past.

Dus mijn tip is kijk op de HCC dagen naar een Asus P4B mobo, lekker plankje en je kan je gewone geheugen gebruiken inplaats van dat achtelijke RIMM
Ik vind naast prijs, performance als tweede zeer belang. Heb alleen last van mijn budged, maar die volgens jouw achterlijke RIMMS |:( zorgen wel voor de performance van de P4 daar komt DDR met P4 niet in de buurt laat staan SDR en i845 dat is voor sukkels die menen snel te zijn. De i845 met SDR is voor OEM system bouwers die GigaHz shopppers willen vangen met een aantrekkelijke prijs.

I845& P4-2.0 is zo snel als 'n I850 P4 1,7

P4 1,4 met i845 is zo snel als 'n PIII 900/1000

Je zet toch niet je northwood later ook op SDRam |:(

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

sorry, was al laat, ik bedoelde achterlijk dure RIMM.

Rimm is zonder meer sneller, maar daar heb ik niet zo veeel geld voor over.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah.. ik zou eerder voor amd gaan.. ik heb ff berekent

ook rpijs performance.. als je een beetje pc in elkaar kan zetten, ben ej beter af met amd athlon

betere performance (in de meeste gevallen) en veel lagere prijs

kan ej voor je bespaarde geld nog een extra reepje 256 mb ram kopen of ipv geforce2 een 3 :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1