Chromebook voor kind 7 jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Meten de lastige vraag. Ik wil dat mijn kinderen jarenlang plezier kunnen hebben van de chromebook en niet dat die over een jaar niet meer in staat is om dingen te doen die ze willen doen. Zo merk ik dat sommige spelletjes moeite hebben met de chromebook die ze nu hebben (uitvoering: ASUS Chromebook Flip CM3200FVA-HW0027). Deze gaat nu naar de jongste voor o.a. Squla, de oudste krijgt dan een nieuwe
Schermgrootte: max 14 inch

Wat is je budget?
Meer dan 500 euro vind ik eigenlijk onnodig, hij hoeft geen ding van 1500 euro te hebben. Tegelijkertijd is 550 dan bijvoorbeeld wel oke als dat echt veel beter is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Kijk, en nu komt het. ik gooi de volgende eisen erin:
- 8gb werkgeheugen
- chrome OS
- touchscreen
- productie na 01-01-2023
- 12 tot 14 inch
Dan blijven er nog maar 44 mogelijkheden over:

Dan kom ik nog uit:
- opslag: ssd (m2) is beter dan flash of emmc, maar moet ik daarop selecteren? Dat verhoogt de prijs wel flink
- cpu: is de intel celeron echt ouderwets zoals ik hier en daar lees? Kan ik het beste voor een intel i3 kiezen? Want dat beperkt het nog meer?

Twijfel nu tussen
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1955974;2068294/
Ssd of emmc
Glans of mat scherm

[ Voor 40% gewijzigd door President op 16-07-2024 10:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
mijn kids hebben altijd een iPad gehad. M.i veel degelijker: geen schermscharnieren, geen toetsenborden die kunnen versmeren, geen poorten (op de laadpoort na). Via apps is alles mogelijk.

blijf je toch vasthouden aan een chromebook, ik denk dat je niet te veel op specs moet staren. Jarenlang plezier icm met een laptop en een 7 jarige gaat wat mij betreft niet echt samen. Dan zou ik gaan voor de goedkoopste versie en die over twee jaar inruilen voor dan de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
107mb schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:54:
mijn kids hebben altijd een iPad gehad. M.i veel degelijker: geen schermscharnieren, geen toetsenborden die kunnen versmeren, geen poorten (op de laadpoort na). Via apps is alles mogelijk.

blijf je toch vasthouden aan een chromebook, ik denk dat je niet te veel op specs moet staren. Jarenlang plezier icm met een laptop en een 7 jarige gaat wat mij betreft niet echt samen. Dan zou ik gaan voor de goedkoopste versie en die over twee jaar inruilen voor dan de goedkoopste.
Ik heb nagedacht over een tablet hoor, maar ik wil ook dat hij straks gewoon via Google documenten kan typen en zijn typediploma kan gaan halen (wordt 8 in de zomer en gaat naar groep 5, dus over een jaartje kan hij spelenderwijs beginnen). Al snap ik ook dat je een toetsenbord op de iPad kan aansluiten. Is ook de chromebook nu gewend en zelf houd ik niet zo van Apple os. Zou op een gegeven moment ook wel naar Windows device over willen gaan, maar daar wacht ik nog een jaar of 2-3 mee. In dat opzicht is een goedkopere dan misschien inderdaad verstandiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Performance komt wel goed. Wat je zelf al aangeeft is belangrijk, namelijk eentje die niet te lang op de markt is zodat je geen compleet outdated spec hebt. En wat mij betreft zou een jack aansluiting voor een headset niet mogen ontbreken. Het type opslag zou ik niet op focussen. Is voor een chromebook geen dealbreaker. Onze chromebook met 4 GB geheugen, mmc opslag en touchscreen is een groot plezier voor onze 8 jarige zoon. Ik zou voor de zekerheid wel 8 GB geheugen kiezen als ik een nieuwe zou kopen.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:35
Zelf heb ik al een aantal Chromebooks mogen gebruiken en testen.
Een favoriet is de Acer Chromebook Vero 514 CBV514-1H-32HZ https://tweakers.net/pric...14-1h-32hz/specificaties/.
Oerdegelijk gebouwd (van gerecycled materiaal), echte SSD, 8 GB DDR4 en een i3 van de 12de generatie en verreweg de hoogste helderheid van alle Chromebooks die ik heb mogen gebruiken.
Enige tijd geleden kreeg het apparaat de kwalificatie "Chromebook plus".
https://tweakers.net/revi...book-plus-wat-is-het.html.
Nadeel: geen touchscreen en zwaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Zatara op 18-07-2024 11:12 ]