Sinds november 2023 heb ik nieuwe buren. Zij hebben een huis gekocht met bestaande lekkages, deze is door bouwkundige keuring die zij hebben laten uitvoeren ook benoemd. De vorige eigenaar heeft het huis gekocht van een woningbouwcorporatie, er was veel achterstallig onderhoud. Deze meneer heeft het huis geflipt (is een stucadoor). Nu is het geval dat zij alles zelf hebben gedaan. Zij hebben dus ook zelf de dakkapel gemaakt. De dakkapel is volgens mij andere buurman “gebeund”. Deze heeft maanden lang onbeschermd open gestaan, niks is met mij besproken over de loodslabben van mijn schoorsteen etc. Zij hebben lopen prutsen. Nu heeft mijn nieuwe buurman deze woning dus met lekkage gekocht, heeft er nog over zitten opscheppen dat hij 10k minder heeft betaald door deze lekkages. Komt er vanavond een bericht dat hij nog steeds lekkage heeft door mijn schoorsteen. Ik heb mijn schoorsteen door een dakdekker laten voegen, impregneren en aan mijn kant is het lood vervangen. Ik heb zelf pas sinds circa maart lekkage. Nu schuift mijn buurman zijn lekkage, die al sinds lang bekend is op mij af. De loodslabben zijn bij montage van dakkapel niet goed “gemonteerd” door vorige eigenaar. Dat is dan toch niet mijn probleem?
Ik heb de dakdekker die mijn schoorsteen ed heeft gefixt gevraagd om te komen kijken. Hij stuurde mij een foto van het slechte werk dat is geleverd door die vorige buurman. Hij komt vrijdag even poolshoogte nemen.
Er moet natuurlijk iets met dat lood gebeuren, maar dit is toch gewoon een punt voor mijn buurman? Uit coulance laat ik de dakdekker maar komen, maar vind het onterecht als de rekening van oplossing bij mij terecht komt. Hoe moet ik dit zien? Ik heb de “erfgrens” even met roze aangegeven in de foto van het dak. Links is zijn woning.
:strip_exif()/f/image/4Pch3O9NiXqWZAm65GlRehy4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tr1X5GU12ZMHmTvmmfGtskD6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de dakdekker die mijn schoorsteen ed heeft gefixt gevraagd om te komen kijken. Hij stuurde mij een foto van het slechte werk dat is geleverd door die vorige buurman. Hij komt vrijdag even poolshoogte nemen.
Er moet natuurlijk iets met dat lood gebeuren, maar dit is toch gewoon een punt voor mijn buurman? Uit coulance laat ik de dakdekker maar komen, maar vind het onterecht als de rekening van oplossing bij mij terecht komt. Hoe moet ik dit zien? Ik heb de “erfgrens” even met roze aangegeven in de foto van het dak. Links is zijn woning.
:strip_exif()/f/image/4Pch3O9NiXqWZAm65GlRehy4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tr1X5GU12ZMHmTvmmfGtskD6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4COA8vzTx81Cb1SbI64JiWi0.jpg?f=fotoalbum_large)