Kwaliteit besteklade Siemens vaatwasser

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Onze Miele is defect na 23 jaar. Deze heeft een besteklade met een sproeiarm boven de besteklade. Siemens heeft dat niet, daar zit er 1 sproeiarm minder in en komt er alleen water van onder de besteklade.

Mijn vraag is of het bestek in een Siemens met besteklade ook goed schoon wordt.

Hoor graag jullie ervaringeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:09

Barrycade

Through the...

Ben je een spoeler of kwak je het er nu gewoon in met de chocopasta nog aan de messen?

23 jaar oud is een water en energievreter dus ik vermoed dat alles gaat tegen vallen. Beetje wasbeurt duurt tegenwoordig 3,5 uur tenzij je m op snel zet. Maar dan raadt je het wellicht: dan kan je nog wel eens mindere was resultaten krijgen.

Maar veel is afhankelijk ook van het blokje /poeder dat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wat ik merk is dat wij een glazen/kommetjes rek onder de bestekla hebben, als we daar een ovenschaal horizontaal in zetten dan is bestek erboven nog vies omdat water dan niet naar bestek spuit (die zit onder het glazen/kommetjes rek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Nee, ik spoel nu niets voor. Met chocopasta de besteklade in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
99ruud99 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:52:
Wat ik merk is dat wij een glazen/kommetjes rek onder de bestekla hebben, als we daar een ovenschaal horizontaal in zetten dan is bestek erboven nog vies omdat water dan niet naar bestek spuit (die zit onder het glazen/kommetjes rek).
Dus bij een Siemens moet je rekening houden met wat je onder de besteklade plaatst.
Als je daar rekening mee houd, wordt het dan wel goed schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:09

Barrycade

Through the...

Wij hebben een bestek mandje dus geen ervaring met een lade. Maar als je gaat stapelen en geen rekening houdt met mogelijkheden om water door naar boven te krijgen zal het niet schoon worden.

Tenminste dat zijn mijn ervaringen met een moderne vaatwasser.

Dus denk dat je dan echt op zoek moet naar een ander exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Dan wordt het waarschijnlijk toch weer een Miele.
Ik lees ook wisselende verhalen over het droogsysteem van Siemens (zeoliet) lijkt storingsgevoelig te zijn. Lijkt erop dat ik beter wat meer kan uitgeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Loewe op 16-07-2024 00:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:46
Ik heb een Siemens (SN65ZX49CN) met besteklade.
Wij spoelen bestek niet af, en alles komt er brandschoon en kurkdroog uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Loewe schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:53:
Nee, ik spoel nu niets voor. Met chocopasta de besteklade in.
Wij hebben de: SX63E800BE ik gooi het zonder spoelen bovenin de bestekla die wij er bij gekocht hebben (dit model heeft een mandje en mogelijkheid voor een lade). Het komt er schoon uit, incidenteel is een mes of iets niet schoon. Maar dat heb je ook incidenteel met een mandje.

Ik vind het een absolute aanrader, we draaien altijd ECO in de nacht om een uur of 12 à 1 en 's ochtends staat de VW geopend te wachten met droog servies, glazen en bestek (m.u.v. plastic en hout).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:29
hier ook prima ervaringen met de besteklade, schoon/droog en de mand eronder staat geregeld vol, geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:30

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Hier ook prima ervaring, zeoliet werkt perfect!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 20:12

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

geen siemens, maar een AEG met een zelfde concept besteklade, werkt prima. ook met bakjes in de 2e la

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:51
Bestek in de lade wordt prima schoon. Zelfs met choco pasta of honing.
Ik heb wel een XL model (iets hoger dan normaal). Misschien heeft dat invloed omdat er meer ruimte tussen de rekken zit.
Storing/problemen met Zeolith heb ik nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 14:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier een high-end siemens. Alles wordt brandschoon. We doen fifty/fifty ecostand icm extra nawarmen (ivm veel servies van kids). En 70 graden om af te wisselen.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Weet je zeker dat er geen sproeier bovenin zit? Ik heb een Bosch met een besteklade bovenin, en daar zit een niet beweegbare sproeier bovenin. Een soort sprinkler. Dat verklaart ook waarom het bestek schoon kan worden...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Motrax schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:57:
Weet je zeker dat er geen sproeier bovenin zit? Ik heb een Bosch met een besteklade bovenin, en daar zit een niet beweegbare sproeier bovenin. Een soort sprinkler. Dat verklaart ook waarom het bestek schoon kan worden...
Dat kan ik bevestigen. Ik heb ook een Bosch, maar er bestaat een gelijkaardig Siemens model met enkel een ander frontje en die heeft een soort sproerier boven de besteklade. Ik spoel niets voor en mijn zoon laat veel choco aan zijn messen hangen en toch komen ze er proper uit. Er is maar één uitzondering en dat is wanneer er velletjes prei aanhangen maar dat deed mijn Miele ook niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:09
Hier ook een Siemens, met besteklade. Niks voorspoelen en meestal komt het er erg goed uit! Eerder wat dingen op de glazen ipv het bestek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:10
Wij hebben de Siemens SN65ZX49CE met besteklade. Alles komt er in principe brandschoon uit en wij spoelen nauwelijks voor. Sommige groenten zoals prei of zetmeelproducten willen nog weleens blijven plakken aan lepeltjes of pollepels, maar dat heb je bij een mandje ook. Daarom spoel ik dat soort dingen er nu vaak wel even vanaf.

Wij hebben deze vaatwasser nu alweer 3 jaar en deze werkt nog zoals nieuw. Wij zijn ook enorm tevreden over de vaatwaskwaliteit. Ook vinden we het enorm fijn dat de korven kunnen verplaatsen en dat er voldoende ruimte is om de vaatwasser in te delen. Wijnglazen kun je bijvoorbeeld erg mooi kwijt in de onderste en bovenste korf. Ook grote dingen zoals ovenrekjes passen in de vaatwasser. Dat vinden we enorm prettig.

De luxe functies zoals wifi en resttijd project vinden we enorm fijn. Toen de impeller bijvoorbeeld een keer verstopt zat kregen we daar een notificatie van met daarin een link naar een stappenplan en video hoe we dit op konden lossen. Dat was wel even andere koek dan een onduidelijke foutcode op de machine en een boekje met vaak schematische afbeeldingen.

Maar even terug te komen op jouw vraag. Ja, alles in de besteklade wordt goed schoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschaap
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-04 19:27
Voorheen hadden wij een Miele vaatwasser met bestek lade en twee sproei armen, altijd schone vaat, zelfs verzilverd bestek kwam er altijd schoon uit. De huidige Bosch identiek aan Siemens heeft ook een bestek lade met één sproei arm. Vaat komt er altijd schoon uit, zonder voor spoelen of iets dergelijks. Alleen het zilverbestek wordt grauw/geel en wassen we op de hand, jammer. Het drogen dmv een silicacelbed is duidelijk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 19:01
dschaap schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:44:
[...]
Het drogen dmv een silicacelbed is duidelijk beter
Ten opzichte van Zeoliet?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijssel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05 12:50
Bij ons een Siemens met besteklade (ook iets met Zeoliet). Ik weet het type niet. Maar niet de goedkoopste. Met Wifi. Nu een paar jaar oud.

Er zit wel een sproeikop boven de besteklade. Daarvoor ongeacht wat in middelste lade is het bestek gewoon schoon. Wel opletten dat de lepels niet veraf en met bolle kant naar sproeikop liggen en de middelste la heeeel vol.

I-pace, Eve-Twin XL, 3x50Amp aansluiting, PLC system architect, 22xPV SE+Batt, Eenmans BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Bedankt allemaal, goed om te weten dat er een niet bewegende sproeikop zit waardoor er ook van bovenaf water op het bestek komt. Een grote ovenschaal is waarschijnlijk beter in de onderste lade te plaatsen en borden dan in de middelste. In de Miele maakte dit niet uit.

Als je zoekt vind je alleen problemen op het internet, fijn om te horen dat het wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 20:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hier ook een nieuwe Siemens die vuil bestek prima schoonkrijgt.. Dreft Platinum Plus blokje erbij en maandelijks een machinereiniger. Nog nooit vuile vaat/bestek gehad met het 65-programma.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 14:31
Hier de SN69M092NL en ben erg positief over alle aspecten. We wassen altijd op het standaard eco programma ('s nachts) en in de ochtend is de vaat perfect schoon en droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 13:34

Shuriken

Life is all about priorities

Hier ook een SIemens met besteklade boven. Maakt alles prima schoon. We draaien altijd op eco programma. Spoelen bestek niet af van te voren.

Boven de besteklade zit een vast sproei molentje. Dus is niet afhankelijk van de sproei arm beneden.

[ Voor 26% gewijzigd door Shuriken op 16-07-2024 14:36 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Loewe schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:13:

Als je zoekt vind je alleen problemen op het internet, fijn om te horen dat het wel goed werkt.
Mensen gaan pas posten als het mis gaat. Ik ga niet posten dat m'n vaatwasser het goed doet :)

Een sproeiarm kost ruimte, de meeste moderne vaatwassers hebben gewoon zo'n sproeiertje bovenin.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 16-07-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:15
Wij hier ook een siemens met zeoliet en besteklade.

Ik kom van een mandjes vaatwasser, en de lade is echt oneindig veel beter.
Alles komt er brandschoon uit, terwijl het met klodders mayo of spinazie erin gaat.
Ik leg de bestek wel los van elkaar erin, dus het water kan overal goed bij.

De zeoliet droogfunctie werkt ook, alles behalve plastic is droog.

Wij gebruiken W5 lidl blokjes

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 16-07-2024 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XperiaMark
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 14:34
Hmm kwam hier via Google door te zoeken op Siemens die matig de bestek lade wast. Heb een Siemens SN23EI01ME en is al vanaf dat hij nieuw is dat ik soms gewoon 20% van het bestek kan laten liggen voor een tweede ronde.

Toch nog maar wat meer experimenteren dan met indeling en wasmiddel. Ik heb de middelste la wel altijd helemaal vol misschien dat dat het is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:10
@XperiaMark Wij hebben de middelste la (of korf?) ook regelmatig vol. Maar wat ik merk is dat sommige etensresten niet goed van servies of bestek afgaat. Bijvoorbeeld zetmeel of vet. Die spoel ik dus altijd eerst even af.

Wij doen eigenlijk al ons bestek rechts in de la en wat grotere dingen zoals tangen, pollepels of opscheplepels links, maar dan haaks op de richting lade. Dat gaat eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loewe
Wel goed om te melden wat ik uiteindelijk heb gekozen. Lang getwijfeld tussen Siemens en Miele. Maar de indeling gaf de doorslag. Met ons servies leek de Miele praktischer.

In de praktijk gaat het wassen zeer goed, maar het drogen valt tegen. Vooral kunststof blijft vochtig.

Dat ging bij de vorige Miele beter maar die was minder zuinig.
Pagina: 1