Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvanG
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb een nieuwe telefoon gekocht en daar blijken BL-5C batterijen in te kunnen. Dit type batterij is ooit door Nokia ontwikkeld, maar is tegenwoordig te vinden in telefoons van honderden merken en allerlei andere apparaten. De batterij die ik naast de originele batterij geprobeerd hebt, komt uit een draagbare Nintendo kloon die ik ooit voor 4 euro op Ali had besteld.

Ik was prettig verrast toen bleek dat in mijn nieuwe telefoon dit type batterij past, je bent dan immers niet afhankelijk van de grillen van een enkele fabrikant. Keerzijde is echter ook dat dit type batterijen op allerhande marktplaatsen onder een grote verschiedendheid van merken en capiciteiten wordt aangeboden. Daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer.

Waar ik het meeste zorgen bij stel is de werkelijke capiciteit die een dergelijke kan leveren en de veiligheid ervan. Ik wil namelijk niet een batterij kopen met een label dat een capiciteit aangeeft dat vele malen hoger ligt dan de werkelijkheid. Evenmin wil ik een batterij die ontploft.

Nou zou je misschien zeggen kijk op een gerenommeerde marktplaats. Het probleem is echter dat ook bijvoorbeeld Amazon overspoelt wordt door Chinezen verkopers en dat je ook bij de Europese verkopers er niet echt gerust op kunt zijn dat er een degelijke kwaliteitscontrole heeft plaatsgevonden.

Als laatste zou een zo laag mogelijke prijs mogelijk zijn, maar dat is wel ondergeschikt aan de werkelijke capiciteit en de veiligheid.

Wie heeft de gouden tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:59
Lees de reviews bij de artikelen en neem de gok, of koop hier in een fysieke winkel met garantie en betaal ietsje meer daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

gewoon lekker bij een NL webshop, als je dan op garantie moet terugvallen hoef je in elk geval niet eerst Mandarijns te leren ;-)
Het kan natuurlijk maar zo zijn dat dat exact dezelfde is als de 4 euro accu van Ali.

origineel
https://www.gsmbatterij.n...erij-origineel-bl-5c.html

namaak:
https://www.123accu.nl/Mo.../Nokia/BL-5C-p271374.html

Ik heb voor mijn Makita gereedschap een "nepper".....een 18volts LXT accu van Yanec en ik merk geen veschil met de echte accu's die ik inmiddels ook heb.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison