Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:23
Mijn vraag
mijn monitor vertoont flikkerend gedrag op de linkerzijde van het scherm, precies tot de helft.
het gaat om een widescreen (34" type AW3420dw).
is dit nog op te lossen?
[Video: https://gifyu.com/image/StUdj]

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- monitor staat op bureau en is vervolgens "ineens" gaan flikkeren. (m.a.w. er is niet mee gegooid)
- kabels en poorten gecheckt (zowel DP als HDMI geprobeerd)
- bronsysteem/GPU gecheckt (zowel pc als raspberry pi met slechts terminal)
- flikkeren tot precies de helft van het scherm, rechterkant is gewoon bruikbaar máár respons als muis wordt trager verwerkt
- flikkeren start vrijwel direct, en als ik mazzel heb vanaf 1 minuut (max) gebruikstijd
- natuurlijk net buiten de garantie en heb inmiddels begrepen dat Dell weinig aandacht besteed aan dit soort zaken (buiten garantie)
- pc zaak gebeld, maar die gaan niet in op monitoren

kort gezegd:
heeft het zin hier moeite in te steken om te (laten) fixen?
ik zou het echt heel zonde vinden na 4 jaar en dan ook zo'n dure monitor
wat zouden jullie doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Gaming
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-03 16:00
Het lijkt verdacht veel op een losse connectie in de monitor.
Als je scherm reageert op een klopje of wat druk op een bepaalde plek dan zou er intern iets los zitten.
Mijn ervaring is dat het soms wat lastig kan zijn om een monitor uit elkaar te halen maar wie weet...
Of er is schade op de printplaat in je scherm, dit zou in feite ook te herstellen moeten wezen door een techneut.

Maar het is inderdaad zonde van zo'n duur Alienware scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:53

rdejongjr

Gnome

Mocht je rechtsbijstand hebben, die erop zetten en niet zelf aanzitten. Iets met conform product..
@fopjurist kan je wellicht verder op weg helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hoe oud is de monitor precies? Hoe duur was de monitor? Heeft de monitor beschadigingen (gekromde schermen zijn enorm gevoelig)? Kun je verhalen vinden van precies hetzelfde probleem? Heb je hem als consument gekocht? Is de pc-zaak die je hebt gebeld de verkoper?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:23
Monitor is nu 4 jaar oud (waarbij je 3jaar Dell garantie had)
Destijds gekocht voor 850 euro ongeveer, zou ik moeten opzoeken.
Heeft altijd op bureau gestaan (muv een verhuizing), afgezien van viezigheid geen schade ergens.
Geen verhalen over precies hetzelfde probleem, dus dat maakt het erg lastig. Wel over slechte service buiten garantie, dat je dan beter een nieuwe kunt kopen.
Meerdere zaken gebeld of ze wilden kijken, maar die geven allemaal eerlijk aan dat ze niet meer doen of manuren/onderzoekskosten gewoon al te duur worden.

Het "slaan" geprobeerd en leek even te werken (zal dus echt losse connector oid zijn), maar helpt inmiddels niet meer.
Ben zelf niet handig genoeg (qua hardware) om aan dit soort dingen te klussen, dus ben beetje bang dat dit een duur pechgevalletje gaat worden.

Bedankt in ieder geval voor alle reacties tot dusver!