Op zoek naar PC speakers (Max. 20 cm hoog) + Sub best value

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traiectum030
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik zoek
Twee PC speakertjes en een sub. Op dit moment gebruik ik altijd mijn koptelefoon, maar die is eigenlijk alleen bedoeld om te gamen en staat niet bekend om zijn goede geluid. Om de speakers onder mijn scherm kwijt te kunnen mogen ze max. 20 cm hoog zijn, dit is denk ik de moeilijkste eis.. ALTERNATIEF zou kunnen zijn dat ik ze ophang boven mijn scherm aan de muur (holle wand, zie foto: https://ibb.co/2gB1j4W )

Wat is je budget?
Ik zou graag speakers willen die bekend staan om de geleuidskwaliteit tov de prijs. Kan het onder de 125? Perfect! Maximum is 200 euro, maar dan moet er wel echt een reden zijn om desbetreffende speakers te willen. :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen & muziek luisteren tijdens werk. Ik kijk geen films op mijn computer.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een vriend adviseert gewoon via marktplaats oude logitechs te kopen (die gebruikt hij zelf ook). Zelf ga ik liever voor iets duurders waarvan ik weet dat ze lang meegaan. Ik sta open voor ieder merk! Ik zoek all-black boxen, of eventueel met een klein kleurdetail. Verder is de afmeting en het geluid belangrijker dan het uiterlijk :)

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie foto: Als ik game met vrienden moet ik mijn pc draaien en naast me zetten om de aux te kunnen bereiken. Verlengsnoer doet het qua geluid, maar mijn microfoon doet dan niets meer. Mijn vraag:
1) Zijn er mogelijkheden om speakers aan te sluiten op een kleine controller waar ik ook mijn koptelefoon in plug zodat ik mijn PC helemaal rechts kan laten staan? Zo ja, zou dit (veel) meer kosten of past het binnen budget?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nou je pc een kwartslag draait en je monitor evt op een verhoging zet, haal je voor jezelf twee beperkingen weg :)

Gebruik je er zoiets bij: https://www.amazon.nl/Min...ofdtelefoon/dp/B0B2Q53ZDC
Heb je aansluitmogelijkheden zat. Past vast wel in budget.

En als je dan je pc dwars hebt gezet, kun je met relatief smalle speakers ook de hoogte in.

Zou zelf eigenlijk de Harman Kardon Soundsticks 3 willen adviseren. Maar die zijn niet zwart maar doorzichtig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 09:42
Je verlengsnoer zal wel stereo 3,5mm2 zijn. Voor microfoon zit er nog een 4e ring op het het stekkertje.

Je wil waarschijnlijk even kijken bij studio monitoren bij Bax, bijvoorbeeld zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1M7wKCuhWOuJPp7iKr1sh4WTT4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CpBCcTEGTv7ymkmPM7udarKA.webp?f=user_large
https://www.bax-shop.nl/s...e-studiomonitor-tweedelig

Dat is niet het beste van het beste maar als voorbeeld zit daar handig volumeknopje op de voorkant en kan je er twee koptelefoons in pluggen (zonder mic functie)

Je kan een klein mixertje kopen, die heb je al met schuifjes of draaiknoppen voor €50-60 schat ik.

Kleine speakertjes zie je ook vaak bij kringlopen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traiectum030
inderdaad, mijn pc ga ik een kwartslag draaien. Mogelijk kan ik een verstelbare arm aanschaffen zodat het scherm hoger komt. Daarnaast hoeft het geen nieuw product te zijn, tweedehands is ook goed!

Over de mixer: Hoe weet ik of deze ook mic ondersteunt (via 1 mini jack), of is dat in principe nooit het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
@Traiectum030 er is zoveel te koop tegenwoordig en ik ben zelf geen gamer dus misschien missen we een hele collectie, maar bij mixers/mengtafeltjes heb je doorgaans 3-8 (of 1024 ;) ingangen en daar zitten altijd wel 1 of 2 microfooningangen bij. Het gemixte geluid komt er op twee plekken uit "master/mix" dat gaat dan bij jou naar de speakers en phones, dat gaat naar je koptelefoon.

Met zoiets kan je volgens mij ook je microfoon signaal ook weer terugleiden naar je PC:
https://www.bax-shop.nl/a...-met-usb-port#information
https://www.bax-shop.nl/e...ition-2x2-audio-interface

Dat zijn eigenlijk externe geluidskaarten waardoor je wat meer controle hebt met knopjes e.d. nadeel is wel dat het vaak professionele aansluitingen zijn en geen tulpjes.

Simpel mixertje zonder die geluidskaart functie:
https://www.bax-shop.nl/a...essionele-5-kanaals-mixer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt voor je headset ook van die splitters, dan heb je losse mic en koptelefoon plug.

Niet moeilijker maken dan het is.

De uitdaging is er met name als jij een USB headset hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
Bax zou ik niet doen met alle slechte reviews van de laatste paar jaar. Zelf helaas ook ervaring mee.

Heb overigens niet direct suggesties binnen het budget, dichtstbijzijnde goed-geteste speakers die ik ken zijn de iLoud Micro en Genelec 8010A maar die zitten er beide boven... Ik volg het topic ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traiectum030
Dank jullie enorm voor de snelle reacties. Dat dit een top site is blijkt telkens weer! :)

@jnr24 Over de mixer: Ik denk dat ik dit wel graag zou willen, maar begrijp niet precies wat de meerwaarde is van een ingebouwde geluidskaart. Begrijp ik goed dat de geluidskaart-functie een voorwaarde is om mijn koptelefoon (master sound + microfoon) te kunnen gebruiken via de mixer?

@The Eagle Indd, ik heb géén usb koptelefoon, dus dat moet goedkomen, dank voor de tip!

@XpanD Ik zal jouw voorbeelden bekijken. Klopt het dat ik dus beter kan kijken naar studio monitors ipv een 2.1 speaker set? Mijn gevoel zegt dat ik met een 2.1 set de grootte van boxen op mijn bureau kan verkleinen, dat is op zich fijn omdat mijn ruimte beperkt is.

[ Voor 10% gewijzigd door Traiectum030 op 16-07-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
Even kijken:

Je hebt altijd geluid uit je PC (games/muziek) noemen we even LIJN3.
Je hebt je microfoon: MIC1 (mixers hebben microfoons meestal op 1 en 2)

Dan heb je de nieuwe speakertjes, die zitten op MAIN
Koptelefoongedeelte kan op: PHONES

Je koptelefoon kan je splitsen naar PHONES en MIC1.

Je kan nu koptelefoon en speakers tegelijk beluisteren en via het mixertje allebei van het juiste volume voorzien.

Alleen nu moet je microfoon signaal nog terug naar de PC. Als je die USB varianten neemt dan is dat geregeld en kan ook het LIJN3 kabeltje vervallen. (even simpel uitgelegd het enkele USB kabeltje kan dan op digitale kwaliteit het zelfde wat 5-6 losse kabeltje op analoge kwaliteit doen)

Als je dat op een analoge mixer gebruikt zonder USB dan moet je bijvoorbeeld MIC nog een keer splitsen of het geluid van MIC 1 aftakken op bijvoorbeeld de TAPE out. Dat is allemaal kabeltjes en splitters en mogelijk lastiger.

Je kan ook de MIC helemaal niet naar mixer brengen maar alleen naar de PC. Het voordeel van je MIC in de mixer is dat je jezelf terug kan horen, dan praat fijner, je schreeuwt minder snel en je hoort vervorming of jezelf te zacht praten.

Als je voor speakertjes gaat die al een koptelefoonaansluiting in gebouwd hebben en die kiest gewoon om daar het volume in te stellen en eventueel de koptelefoon in te pluggen dan heb je helemaal geen mixer nodig. Maar wel nog een splitter om je MIC naar je PC te brengen.

[ Voor 8% gewijzigd door jnr24 op 16-07-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Traiectum030 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:58:
@XpanD Ik zal jouw voorbeelden bekijken. Klopt het dat ik dus beter kan kijken naar studio monitors ipv een 2.1 speaker set? Mijn gevoel zegt dat ik met een 2.1 set de grootte van boxen op mijn bureau kan verkleinen, dat is op zich fijn omdat mijn ruimte beperkt is.
Ik denk ook dat een 2.1-set voor dit budget verstandiger is, de goedkopere studiospeakers zijn vaak ook niet heel super. Speakers van dit formaat gaan inderdaad niet heel laag, dus een subwoofer die een beetje ondersteuning toevoegt maakt de ervaring vaak wel een stuk beter.

(al kan de uitvoering nog wel eens wisselen, vroeger haalden sommige subs in deze sets de 50Hz nog niet eens of bleven ze te hoog doorspelen waardoor het geluid naar de sub toe getrokken werd -- hopelijk is dat ondertussen verbeterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traiectum030
@jnr24 Kijk, dank voor de uitgebreide uitleg! Ik ga dan zeker voor een USB variant mét mic ondersteuning, ga zoeken naar een zo klein mogelijk apparaat.
https://www.soundimports....id=297527390&gad_source=1 deze lijkt een microfoon, 2.1 setje én headphone te ondersteunen, right?

@XpanD Mee eens, daar ga ik dan naar zoeken. Heb ik dan ook een pre-AMP nodig, of hangt dat weer van de 2.1 set af? Dat zou namdlijk weer een reden zijn om alsnog af te zien van de 2.1 route.. Bijvoorbeeld: sound sticks III of Bose companions: Zou ik die in de DAC kunnen pluggen?

Wat zouden jullie suggesties zijn (nieuw of 2e hands) als ik een usb DAC zou hebben met headphone/mic support?

[ Voor 61% gewijzigd door Traiectum030 op 16-07-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Die 2.1 setjes zijn vaak voorzien van 3,5mm aansluiting voor in de PC. Die mixertjes meestal 2 tulpjes of zelfs 2 grote 6,3mm pluggen (L en R eigen plug). Daar zijn wel verloopjes voor.

Heb je zo'n monitor soundbar overwogen? Dat staat helemaal strak en ruimte besparend. Ik weet niet of die er zijn (universeel) zijn voor je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Computerspeakers hebben over het algemeen hun eigen versterking en volumeregeling, dat zou prima moeten werken met de onboard geluidschip. (zonder extra apparatuur -- kan dat altijd later nog doen, mocht je bijvoorbeeld last krijgen van ruis)

Heb zelf weinig ervaring met mixers, dus over het microfoonprobleem kan ik helaas niet heel veel zeggen.
Pagina: 1