Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avs2000
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik heb de Lenovo P34W-20 voor een goed prijsje op de kop kunnen tikken. Helaas om True Split te kunnen gebruiken moet ik de DisplayPort of USB in op de monitor gebruiken. Mijn videokaart ondersteund alleen HDMI of DVI-D Dual Link uit.

Kan ik dit werkende krijgen met een HDMI or DVI to DisplayPort kabel, heb ik een converter nodig of is dit gewoon niet mogelijk met mijn huidige videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:14
Klinkt als een oud videokaartje die de resolutie van de monitor zelfs niet aan kan. Welke videokaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
https://download.lenovo.c...03p0_user_guide_dutch.pdf
De PBP-functie (Picture-by-Picture) laat de monitor twee verschillende videobronnen tegelijkertijd weergeven Gebruikers kunnen een van de 3 ingangen (DP, HDMI, USB-C) voor het linker scherm selecteren en een andere ingang voor het rechter scherm kiezen Het linker scherm PC1 kan bijvoorbeeld de ingang DisplayPort, HDMI of USB-C-notebook
gebruiken, terwijl het rechter scherm PC2 een andere bron laat zien De lay-out van PBP is altijd 5:5, wat een optimale ervaring en de hoogste bedrijfsefficiëntie biedt De beste resolutie voor elk subscherm is 1720 x 1440 @ 60hz
Het hoeft dus niet perse DP in combinatie met USB-C te zijn. Dat is alleen als je true split wilt, dan kun je de kvm-switch op de monitor gebruiken voor 2 verschillende systemen. En aangezien alleen USB-C en Displayport een USB-signaal kunnen versturen, zijn dat dan de enige mogelijkheden.

Puur picture by picture (PBP) kan dus wel met de andere poorten.

Echter, de resolutie per deel is 3440/2=1720 horizontaal en 1440 verticaal.

Dat zijn 2.476.800 pixels.

DVI kan maximaal 1920x1200 uitsturen, dat zijn 2.304.000 pixels. En dat is al met reduced blanking.

Het is dus de vraag of je de volledige resolutie kunt halen. Waarschijnlijk niet, maar je zou wel kunnen kijken of je een custom refreshrate kunt aanmaken, zodat je de bandbreedte iets kunt drukken en daardoor toch binnen de DVI-specs komen.

(2.304.600/2.476.800)*60= 55,8 hz. Dus als je 55 hz als resolutie zou kunnen instellen, dan zit je binnen de bandbreedte van DVI.

Maar ja, als je het scherm met het volledige kleurenpalet wilt kunnen aansturen (10 bit), dan zit je nog hoger in bandbreedte.

Een nieuwe gpu is dus wel aangeraden.

[ Voor 9% gewijzigd door White Feather op 15-07-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01

nelizmastr

Goed wies kapot

White Feather schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:06:

DVI kan maximaal 1920x1200 uitsturen, dat zijn 2.304.000 pixels. En dat is al met reduced blanking.
Tenzij je DVI dual link hebt, dan heb je 2560x1600 tot je beschikking als ruimte.
Je kunt alleen DVI alleen in single link converteren naar HDMI, maar naar DP kan wel op volle resolutie.

Maar goed, een kaart zonder DP moet wel een decennium oud zijn, dan wordt het tijd voor een nieuwe.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
nelizmastr schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:46:
[...]

Tenzij je DVI dual link hebt, dan heb je 2560x1600 tot je beschikking als ruimte.
Je kunt alleen DVI alleen in single link converteren naar HDMI, maar naar DP kan wel op volle resolutie.

Maar goed, een kaart zonder DP moet wel een decennium oud zijn, dan wordt het tijd voor een nieuwe.
Klopt, ik had moeten zeggen deze DVI naar HDMI. Dat is de meest logische, dat is gewoon een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avs2000
  • Niet online
De kaart is een Asus Phoenix Fan OC GeForce GT 1030 2 GB Video Card, en zoals ik in de OP meldde heeft deze inderdaad dvi-d en ook hdmi 2b, beiden kunnen de resolutie van de monitor prima aan. Dus als ik het goed begrijp zou dit wat betreft bandbreedte geen probleem zijn.

Maar mijn vraag staat, kan ik de True Vision (en dus niet de pbp) functionaliteit gebruiken door middel van een adapter of convertor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avs2000
  • Niet online
White Feather schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:08:
[...]

Klopt, ik had moeten zeggen deze DVI naar HDMI. Dat is de meest logische, dat is gewoon een kabel.
TrueVision werkt helaas alleen met DisplayPort of USB C in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
avs2000 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:51:
Maar mijn vraag staat, kan ik de True Vision (en dus niet de pbp) functionaliteit gebruiken door middel van een adapter of convertor?
Nee, zoals al aangegeven krijg je nooit een signaal met USB er in, waardoor dit dus niet gaat werken.
Pagina: 1