Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 17:43
Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
Ergens in de 200-500 range.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet zal primair gebruikt worden door ons kind (9). Schoolwerk, maar vooral spelletjes. Denk Minecraft etc. Misschien eens een potje Civ oid, maar zeker geen FPS/grafisch zware spellen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mogelijke opties (longlist) zijn de Galaxy tab S8, Galaxy Tab A9+, iPad 2022, iPad Air 2022

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik loop nu vast op één specifieke vraag:
We merken dat er soms behoefte is aan gamen op groter scherm. Mijn eerste reflex: Prima. Er hangt hier een TV met Google TV, dus kan Google Cast en Airplay aan. Koop er een simpele BT game controller bij, start Minecraft op de tablet, cast/Airplay de hele zooi naar de TV en veel plezier.

Waar ik over aarzel en jullie advies zoek, is de vraag of dit goed genoeg werkt om voor games als minecraft, roblox etc. prettig te gamen. Ik begreep al dat zo'n constructie *ahum* misschien wat minder geschikt is om competitief online FPS te spelen. Geen probleem, want dat hoeft ook helemaal niet. Maar weet iemand of dit tenminste zodanig werkt dat het prettig/responsief aanvoelt, of geeft casten ook voor recreatieve spelletjes een te trage verbinding?
In dat geval moet ik op zoek naar een tablet met video out, maar die oplossing heeft twee nadelen: Tablets met video out zijn nogal schaars en iha. duurder én ik moet kindlief uitleggen hoe ze kabels aan een tablet koppelt zonder de hele zooi aan gort te wrikken (ik aarzel....)

N.B.: Mocht je denken dat ik oplossingen over het hoofd zie: Waarschijnlijk heb je gelijk, dus ik hoor het graag. :P

[ Voor 7% gewijzigd door onkl op 15-07-2024 17:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:39
Yups, werkt prima.
Als je echt shooters wilt spelen zal je inderdaad bekabeld willen gamen, en niet op een tv maar op een monitor.

Maar dan zit je ook met een 0 extra qua budget :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:28

GforceNL

Out of memory....

Met casten heb je een merkbare vertraging. De Samsung tablets kun je via hdmi op de tv aansluiten.

iPads kunnen dit ook, maar geven nooit games fullscreen weer.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:34
GforceNL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:14:
De Samsung tablets kun je via hdmi op de tv aansluiten.
De S8 wel, de A9+ niet. De laatste heeft slechts usb 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 19:00
hcQd schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:17:
[...]

De S8 wel, de A9+ niet. De laatste heeft slechts usb 2.0.
Klopt, bij Samsung is een S7/S8/S9 vereist om video output te hebben via USB-C.

Zelfs de Tab S9 FE (wat niet hetzelfde is als de high end Tab S9 series.) heeft geen video output via de kabel.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 15-07-2024 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Ik heb een laptop bedraad aan de tv (HDMI). Met draadloos muisje/toetsenbord kunnen ze dan alles doen vanaf de koffietafel.

Voor €150-200 heb je leuke laptops met garantie bij remarkt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 17:43
Dank allen. Klinkt als een "your mileage may vary" verhaal. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een Galaxy Tab S8, vermoedelijk tweedehands of refurbished. Dan hoop ik dat casten goed genoeg werkt en anders krijgt kindlief kabel-beschaafd-aansluiten-training (dat moet toch een keer gebeuren, dus waarom niet nu).

@jnr24 Van een oude laptop een DIY-console maken is best een creatief idee inderdaad, mogelijk prima oplossing voor anderen die dit tegenkomen in de zoekfunctie.
Ik houd het, als het even kan, liever bij één tablet. Ik ben niet zo heel goed in de toekomst voorspellen, maar desondanks zie ik "papa, vorige week heb ik een mooie minecraftwereld geknutseld op de TV. En nu kan ik 'm helemaal niet vinden, terwijl ik op vakantie op mijn tablet kijk. :(" nu al aankomen. Om het over ander synchronisatiegedoe nog niet eens te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Ik snap het helemaal. Ik was in mijn nopjes met Bedrock op 3/4 laptops (zodat vriendjes even mee konden doen of ik) nu zitten ze weer met Minecraft Java en daar mag/kan je de licentie weer niet delen.

Werelden zijn redelijk overzichtelijk te kopiëren als een simpel bestand of direct van een 'AppData\Minecraft' achtige folder, maargoed het aller simpelste is je beste plan. Ik moet ze bijvoorbeeld nu voor Minecraft Java uitleggen hoe ze hun IP adres opzoeken en TCP poort instellen. Dat is best lastig als je nog niet kan lezen.
Pagina: 1