Heb ik in mijn woning uit 1969 ook, zijn stukken metaal welke aan het roesten zijn. Door de roest drukt het je pleisterwerk weg.
beton rot?
Wat word veroorzaakt door roesten van metaal delen, als hier water bij kan komen en zuurstof.
Wat word veroorzaakt door roesten van metaal delen, als hier water bij kan komen en zuurstof.
[ Voor 82% gewijzigd door Meethenoob op 15-07-2024 14:59 ]
Zien er uit als oerplekkenEVOTWEAKERS schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:56:
Geachte Medetweakers,
Kan iemand helpen bij de identificatie van het volgende fenomeen? In een nieuwbouw betonmuur (prefab) bevindt zich een zwart, groeiend materiaal dat periodiek de muurafwerking beschadigt en eruit drukt. Alle inzichten of suggesties worden zeer gewaardeerd.
- EVOTWEAKERS
[Afbeelding]
https://www.steenvoordeel...n/vlekken-in-betontegels/
Bedankt voor de reacties! Dit betreft nieuwbouw bj 2022/2023. Is dat dan ook mogelijk?
[ Voor 61% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 15-07-2024 15:03 ]
Ik zou hier de aannemer naar laten kijken. Is dit de enige plek? En hoe ziet het eruit als je dat zwarte (en gele?) er een stukje uit krabt? Hoe groot is het trouwens in cm?EVOTWEAKERS schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:59:
Bedankt voor de reacties! Dit betreft nieuwbouw bj 2022/2023. Is dat dan ook mogelijk?
Er lijkt een plastic buisje te zitten met iets van metaal erin. Misschien is dit zo'n afstandhouder van de bekisting die is blijven zitten? Wat zit er aan de andere kant van de muur? Als je dit eruit trekt heb je grote kans dat je aan de andere kant uitkomt.
Het is inmiddels geïdentificeerd als “oerpit” oplossing is verwijderen / uitboren, muur repareren en nieuwe muurafwerking. Bedankt allen!
Heb ze hier al jaren, huis uit 96. Oplossing hier is uitkrabben, primer, en dan herstellen.
Zonder primer komt de roest vanzelf door. Inmiddels ruim 7 plekken gehad op de 1e etage (verschillende kamers)
Zonder primer komt de roest vanzelf door. Inmiddels ruim 7 plekken gehad op de 1e etage (verschillende kamers)
Ik mag aannemen dat dat nog onder garantie / coulance valt?EVOTWEAKERS schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:05:
Het is inmiddels geïdentificeerd als “oerpit” oplossing is verwijderen / uitboren, muur repareren en nieuwe muurafwerking. Bedankt allen!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Pagina: 1