Whatsapp Herstel HELP

Pagina: 1
Acties:
  • 877 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimy34
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15-08-2024
Hoi beste mensen, ik zit met een probleem. Ik had een iPhone14 die door schade aan de printplaat/moederbord niet meer aan te zetten is, helemaal kapot dus. Ik heb een nieuwe iPhone gekocht en ingelogd op iCloud alles werkt perfect. Alleen whatsapp niet. Als ik die aanmeld met mijn telnr ontvang ik een verificatiecode die ik dan invul. Lukt allemaal prima maar dan krijg ik dus het volgende in mijn beeldscherm (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrAVqKp__oAsHy7dLQ2Q1MfNTpw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y30oXfa7vUAk7N0ftrFP2UYw.png?f=fotoalbum_large

Als ik op chatgeschiedenis klik dan krijg ik de melding dat ik een wachtwoord moet intypen of een 64 cijferige code. Dit hetzelfde als ik op Herstel klik. Echter kan ik me niet herinneren dat ik een van deze 2 dingen heb ingevuld. Heb al aantal wachtwoorden geprobeerd en bij de laatste geeft ie aan dat ik nog maar 1 x wachtwoord kan proberen anders raak ik mijn geschiedenis kwijt. En daar gaat het me nou net om om de geschiedenis, want daar staan veel belangrijke dingen in. Weet misschien iemand of ik de toegangscodevan 6 cijfers die ik op whatsapp gebruikte op iPhone 14 ook als wachtwoord gebruikt kan worden? Ik heb contact
Opgenomen met whatsapp maar die kunnen mij niet helpen met dit. Misschien weet iemand van jullie of ik ergens via iCloud of Google account in de whatsapp kan komen en zo een nieuw wachtwoord aan kan maken en vervolgens kan inloggen op whatsapp zelf? En weet iemand misschien of ik meerdere inlogpogingen met wachtwoord weer kan gebruiken als ik whatsapp verwijder en weer opnieuw download opnieuw verificatiecode enz? Want nu heb ik nog 1 kans geeft ie aan dus weet niet of dat ook geld als ik opnieuw installeer en aanmeld met nieuwe verificatiecode. En weet iemand wat er gebeurt als ik op Sla Over klik? Ben ik de backup dan kwijt of kan ik het dan later herstellen? Ik zit echt met de handen in mijn haar en dit al 2 weken.
Hopelijk kan een van jullie mij verder helpen, mijn dank zal groot zijn!
Groetjes Jaimy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-09 14:11
Het lijkt er op dat je end-to-end ecryptie aan had staan voor je backups.

https://faq.whatsapp.com/639067727894647

Dus als je het wachtwoord of de encryptie key niet weet, is je backup niet te gebruiken. En dat is ook het hele idee er van.

Staat ie wellicht in je Apple Password manager?
eet misschien iemand of ik de toegangscodevan 6 cijfers die ik op whatsapp gebruikte op iPhone 14 ook als wachtwoord gebruikt kan worden?
Nee, 1 letter is namelijk verplicht in je encryptie wachtwoord.
Misschien weet iemand van jullie of ik ergens via iCloud of Google account in de whatsapp kan komen en zo een nieuw wachtwoord aan kan maken en vervolgens kan inloggen op whatsapp zelf?
Nee, de exacte wachtwoord is nodig om je backup te decrypten, het is niet een wachtwoord die aan je account vast zit, maar aan de specifieke backup.
En weet iemand misschien of ik meerdere inlogpogingen met wachtwoord weer kan gebruiken als ik whatsapp verwijder en weer opnieuw download opnieuw verificatiecode enz? Want nu heb ik nog 1 kans geeft ie aan dus weet niet of dat ook geld als ik opnieuw installeer en aanmeld met nieuwe verificatiecode.
Lijkt mij niet, want dat zou je oneindig opties geven, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Je zou het kunnen proberen, niks te verliezen toch?
En weet iemand wat er gebeurt als ik op Sla Over klik?
Zie je eigen screenshot :)

[ Voor 111% gewijzigd door Christoxz op 15-07-2024 14:13 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

En weet iemand wat er gebeurt als ik op Sla Over klik? Ben ik de backup dan kwijt of kan ik het dan later herstellen? Ik zit echt met de handen in mijn haar en dit al 2 weken.
Zolang je geen nieuwe backup maakt denk ik dat je de huidige, versleutelde backup opnieuw kan installeren als je WhatsApp zelf opnieuw installeert. Maar dan moet je het wachtwoord wel weten. En zoals @Christoxz al zegt: het is een ander wachtwoord dat je 6 cijferige toegangscode.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-09 14:11
Mog schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:12:
[...]

Zolang je geen nieuwe backup maakt denk ik dat je de huidige, versleutelde backup opnieuw kan installeren als je WhatsApp zelf opnieuw installeert. Maar dan moet je het wachtwoord wel weten. En zoals @Christoxz al zegt: het is een ander wachtwoord dat je 6 cijferige toegangscode.
Volgens zijn screenshot niet.

"Als u weigert, kunt u het op een later moment niet meer terugzetten."

Wellicht wel als je opnieuw installeert inderdaad, maar zou raar zijn als je dan weer 6 pogingen krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Christoxz op 15-07-2024 14:14 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Christoxz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Volgens zijn screenshot niet.

"Als u weigert, kunt u het op een later moment niet meer terugzetten."

Wellicht wel als je opnieuw installeert inderdaad, maar zou raar zijn als je dan weer 6 pogingen krijgt.
Daarom denk dik gedrukt. Ik meen me dit te herinneren bij mijn eigen mislukte chat backup een paar jaar terug. Je krijgt geen nieuwe mogelijkheid zolang je de app geïnstalleerd houdt.

Maar goed, als je het wachtwoord van de versleutelde backup niet meer kan achterhalen is het sowieso klaar. WhatsApp kan je daar niet mee helpen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Zonder de recovery key of het decryptie wachtwoord én zonder het oorspronkelijke apparaat om de encryptie uit te zetten is je back-up onbruikbaar.

Als je blijft proberen foute wachtwoorden in te voeren wordt de back-up zelfs permanent verwijderd.

De enige oplossing is goed zoeken of je ergens de herstelsleutel hebt opgeslagen, dat zou ten tijde van het inschakelen van de encryptie moeten zijn gevraagd. Anders is het einde whatsapp historie, helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 15-07-2024 21:56 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimy34
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15-08-2024
Dankje allen. Weet toevallig iemand hoe ik de whatsapp Backup in iCloud of in mijn Google account kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jaimy34 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:46:
Dankje allen. Weet toevallig iemand hoe ik de whatsapp Backup in iCloud of in mijn Google account kan openen?
Niet. Als deze versleuteld is en je weet de sleutel niet meer, dan ga je die realistisch gezien onmogelijk kunnen ontsleutelen. Dat wordt ook duidelijk aangegeven tijdens het activeren van die feature. Sleutel weg is pech.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ufkuh
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03-05 23:59
Ik heb ook een hulp-vraag voor herstellen van chats.

situatie: nieuwe samsung A55 geinstalleerd maar bij installeren whatsapp en chats herstellen vanuit backup, blijft ie draaien op "voorbereiden" zie printscreen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t94WrP3CkRuv_U7ExatBf72sTfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpJqKLK8sHUKUeBju4fSN5MF.jpg?f=fotoalbum_large

al tips online gezocht en uitgevoerd. Zoals batterij instelling op onbeperkt in whatsapp en drive, chache wissen, geforceerd stoppen en opnieuw, etc.
eerste keer telefoon geinstalleerd met gegevens overzetten. Toen dit probleem. UIteindelijk opnieuw terug naar fabrieksinstellingen en handmatig geinstalleerd. Helaas, zelfde probleem.

Inmiddels staat ie al 2u op voorbereiden te draaien. Er is geen voortgang zichtbaar. Balkje blijft grijs en er is geen percentage zichtbaar oid.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Ufkuh het is niet handig om andermans topic te kapen, al helemaal omdat dit een iPhone subforum is, en je een Samsung telefoon hebt. Dit topic gaat dan ook op slot. Je kunt het beste een nieuw topic openen in Android smartphones en tablets :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.