Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexicon83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10-2024
Beste allemaal,

Ik ben nu ruim 12 jaar uit de IT sector. Heb toen der tijd een carrière switch gemaakt naar de muziek. Als zelfstandige klarinet docent is er na corona geen brood meer te verdienen.

Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft hoe ik een terugweg kan vinden in de IT? Mijn laatste baan was user management en de afgeronde opleiding ICT medewerker niveau 3. Heb hierna wel nog mijn bachelor diploma behaald dus aantoonbaar HBO denkniveau.

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wat deed je 12 jaar geleden in de IT? Bestaat die functie nu nog? Zo ja, dan kan je waarschijnlijk er wel op solliciteren, mits je de kans krijgt op een wat langere inwerkperiode.

12 jaar terug was cloud meer in opkomst, nu is het zo'n beetje gemeengoed, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Mogelijk kan je ook kijken naar specifieke traineeships voor IT functies die je interessant lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:11
Wat heb je zelf al gevonden en waarom is dit niet relevant voor jou?
Als ik Google op 'herintreden IT' krijg ik diverse hits:
o.a:
https://loopbaanregisseur...en-baan-in-de-it-branche/

Waardoor ik meteen denk, zou je niet gewoon moeten kletsen met een loopbaan begeleider?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik heb geen snars verstand van IT/ICT maar mijn advies zou in elk geval alvast zijn om eens te reageren op een aantal vacatures die je wat lijken.

Ten eerste ben je al even uit de roulatie wat dat betreft lijkt me, beetje oefenen kan nooit kwaad :) en ten tweede kun je even zien wat voor sturende feedback je krijgt van de partij waar je even mee om tafel gaat.

in elk geval veel succes gewenst

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

hamsteg

Species 5618

Fraggert schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:08:
ik heb geen snars verstand van IT/ICT maar mijn advies zou in elk geval alvast zijn om eens te reageren op een aantal vacatures die je wat lijken.

Ten eerste ben je al even uit de roulatie wat dat betreft lijkt me, beetje oefenen kan nooit kwaad :) en ten tweede kun je even zien wat voor sturende feedback je krijgt van de partij waar je even mee om tafel gaat.

in elk geval veel succes gewenst
Dom CV's gaan sturen is zonde van je tijd. Als ik een CV scan doe en iemand mist 12 jaar ervaring, komt deze niet op gesprek. Ik ga ook geen tijd besteden aan uitleg. Bij een sollicitatie zitten altijd WW-verplichte sollicitaties en die filter je er heel snel uit. Je haalt de eerste ronde niet eens en dat is zonde van jouw maar ook van de lezer zijn tijd.

De vraag is dus meer, hoe kun jij jezelf in de picture spelen dat je toch interessant bent voor een werkgever?
  • Via WW coach cursus traject opstarten en parallel 'stage' lopen (studie-werken);
  • Via digitale platformen ouderen helpen of weet-ik-veel-hoe praktijk ervaring opsnuiven, dit kun je gebruiken in je CV, en zo weer in het wereldje rollen;
  • Helpdeskmedewerker worden bij een IT bedrijf en vandaar uit weer verder instappen;
  • Werk-stage aanbieden voor minimumloon;
  • Wees creatief ...
Een begeleidende brief die erkent dat je geen actuele ervaring meer hebt maar zeer gemotiveerd bent en voor een flinke stap terug een half jaar ervaring wilt opdoen naast een studie, maakt jou ineens een interessante brief, dan kom je mogelijk op gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-05 16:17
Zoek contact met IT detacheerders, die kunnen je wel op weg helpen de komende paar jaar :)
Pagina: 1