Advies gevraagd tbv wifi/internet ZONDER aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karin_1963
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 04-09-2024
Beste allemaal,

Ten eerste, ik ben nieuw hier, mocht ik dit topic in de verkeerde afdeling hebben geplaatst, graag aanpassen en uiteraard mijn excuses daarvoor.

Nu mijn 'probleem':
Mijn vriend en ik zijn binnenkort de trotse eigenaren van een piepklein vakantie-appartement aan de Middellandse zee in Frankrijk O+ . Alleen... het complex is uit de jaren 1960 en er is géén telefoon-, coax- en (uiteraard) ook geen glasvezel-aansluiting voor het internet. Alleen stopcontacten dus.

Uiteraard willen wij toch internet in ons flatje hebben. Volgens de makelaar zou dat eenvoudig te regelen zijn met wat hij noemde een '4G-modem'. Na googlen blijkt dat toch allemaal niet zo eenvoudig te zijn; ik begrijp dat dat om een zogenaamde mifi-router zou moeten gaan waar dan een simkaart in moet van een Franse provider.

Nu blijken die dingen in allerlei prijzen en met allerlei verschillende eigenschappen te koop te zijn. Helaas heb ik geen idee wat ik 'nodig' zou hebben. Ik zie dingen tot maar liefst € 999,= ( :o ), maar ook hebbedingetjes van een paar tientjes. Ik vermoed dat we daar ergens tussenin moeten gaan zitten.

Qua wensen mbt aansluitingen, snelheid, gebruik:
- maximaal twee laptops en drie telefoons, geen 'extreem' gebruik, wel regelmatig streamen en bekijken van series, youtube, e.d.
- graag wel stabiel en betrouwbaar;
- hoeft niet supersnel of zo;
- wellicht in de toekomst een smarttv eraan.
Welke merken zijn goed tegen een redelijke prijs - wij denken aan maximaal € 200,=?

Is Orange een 'fatsoenlijke' provider hiervoor?

Kunnen jullie mij van advies dienen? Alvast dank!

Groet, Karin

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:23

Barrycade

Through the...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5xDyeDQ247HtDh5-v3ZGha9SRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LC56s0accewzkfI75uNdJktQ.jpg?f=fotoalbum_large
Kies maar je keuze.

Maar paar laptops, telefoons en een smart tv is wellicht voor glas/coax of DSL niet extreem maar voor een mifi wel.

Kijk anders eens bij Starlink. (350 hardware eenmalig en 50 euro per maand)

[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 15-07-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin_1963
Dank voor je reactie, ik ga eens kijken wat Starlink te bieden heeft.

Overigens is de opgegeven hoeveelheid randapparatuur het maximum wat wij wellicht willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin_1963
Overigens vind ik 350 voor het apparaat veel maar acceptabel, maar die kosten voor het abonnement wel erg hoog, want voorlopig zullen wij daar niet meer dan een maand of drie per jaar zijn. Ik denk dus meer aan een prepaid simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Karin_1963 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:48:
Overigens vind ik 350 voor het apparaat veel maar acceptabel, maar die kosten voor het abonnement wel erg hoog, want voorlopig zullen wij daar niet meer dan een maand of drie per jaar zijn. Ik denk dus meer aan een prepaid simkaart.
Hou er rekening mee dat die dingen vaak met een datalimiet werken. Ga je dan streamen, ga je daar vrij snel overheen.

Dus controleer eerst eens of die provider datalimieten hanteert.
Gezien je binnen Europa zit, kun je ook je eigen SIMkaart gebruiken, dat scheelt weer abonnementskosten. Maar ook daar, check even hoe het zit met datagebruik.
En desnoods je telefoon tetheren om te kijken of dat een beetje werkt voor je vanalles aan gaat schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 21:26

Winkiller

De Mopperpot

Je mobiele telefoon (event.met Frans nummer) gebruiken via tethering.

https://support.google.com/pixelphone/answer/2812516?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin_1963
Het lijkt me sowieso een goed idee om het eerst met tethering te proberen, al heb ik geen idee hoe dat werkt...
maar goed daar ga ik wel achter komen.

Als ik google op mifi's kom ik o.a. dit apparaatje tegen:
https://www.coolblue.nl/product/787510/tp-link-m7650.html

Wat is daar volgens jullie 'mis' mee? Want die lijkt qua kosten acceptable en ik zie geen grote nadelen, maar ik ben een rookie op dit gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-04 10:44
Ik zou kijken naar een variant waar ook een externe antenne aangesloten kan worden.

Ik heb laatst bij een vriend eentje geinstalleerd. Dat was een Netgear. Het model kon niet meer van 150 mbit/s leveren over het interne netwerk. De sim-kaart erin en toen werkte het. Alleen het bereik met een externe (buiten) antenne is stukken stabieler en beter. Dat scheelt een heel stuk. Dat blijft wel proberen naar een geschikte locatie.

Het belangrijkste is de Simkaart. Op vakantie hadden we ook zo'n oplossing bij het huisje. Dan gaat data wel heel snel. Dan vliegt met een paar apparaten de GB's er door zeker als je aan het streamen bent. Ze waren geen "Nederlanders" gewend. Dus daar moest toen een oplossing voor gevonden worden. Dus "unlimited" is wel een must. Dat zal je in Frankrijk zelf moeten uitzoeken welke provider dat bied. En op welke manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:03
Voor zover ik online kon vinden:

Je kan Starlink pauzeren met één druk op de knop, in het account-gedeelte van Starlink via de browser (niet in de app). De betaling voor Starlink gebeurt altijd in kalendermaanden. Sinds recent wordt bij activeren het een resterend deel van een maand naar rato berekend.

Volvo XC40 MY24 Twin Ultimate - Vapour Gray - 20 inch - Pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:17

Snow_King

Konijn is stoer!

Karin_1963 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:46:
Dank voor je reactie, ik ga eens kijken wat Starlink te bieden heeft.

Overigens is de opgegeven hoeveelheid randapparatuur het maximum wat wij wellicht willen.
Je kan Starlink maandelijks uit en aan zetten. Je koopt de hardware dus eenmalig en zet het alleen aan in de maanden dat je er bent.

Zie ook: https://www.starlink.com/legal/documents/DOC-1024-68855-75
You may terminate the Services at any time via the Customer Portal, in which case we will provide you with a refund of any fees you paid in advance for Services not yet rendered. You may also receive a full refund for the Starlink Kit if you return it undamaged within 30 days of receipt.
EDIT: @DoubleDot was mij net voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin_1963
Hartelijk dank weer, dat maakt het wel een stuk aantrekkelijker.
Nochtans een dure grap voor iets dat wellicht een paar weken per jaar gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:17

BCC

Karin_1963 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:22:
Hartelijk dank weer, dat maakt het wel een stuk aantrekkelijker.
Nochtans een dure grap voor iets dat wellicht een paar weken per jaar gebruikt gaat worden.
Als je er maar een paar weken zit, dan doe je het toch gewoon over je eigen 4G? Als je het ding gaat verhuren is 80 euro voor een maand breedband toch prima?

en " geen 'extreem' gebruik, wel regelmatig streamen en bekijken van series, youtube" .. dat is extreem gebruik imho :)

[ Voor 12% gewijzigd door BCC op 15-07-2024 14:26 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin_1963
BCC schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:25:
[...]

Als je er maar een paar weken zit, dan doe je het toch gewoon over je eigen 4G? Als je het ding gaat verhuren is 80 euro voor een maand breedband toch prima?

en " geen 'extreem' gebruik, wel regelmatig streamen en bekijken van series, youtube" .. dat is extreem gebruik imho :)
Ik ben een complete newbie op dit vlak en weet eigenlijk nauwelijks wat er mogelijk is.
Ik lees nu weer dat ik eigenlijk genoeg zou hebben aan een 4G/5G-router met simkaart: https://www.coolblue.nl/a...-een-4g-of-5g-router.html dus niet per sé een mifi-dinges.
Klopt dat?

Wat betreft 'extreem gebruik', het gaat voornamelijk om af en toe kijken naar een sportwedstrijd en het luisteren naar muziek, maar dat is dus ook al 'extreem'?
(sorry, ben echt een beginner op dit vlak :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Karin_1963 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:22:
Ah... dacht dat je er permanent ging wonen. En geen verhuur van het appartement. Dan is het zelfs mogelijk om misschien via een Nederlandse oplossing te gaan. Al dan zit je vaak wel aan "naar rato" van je abbo-geld voor het buitenland. Dat geven ze wel aan in de voorwaarden. Dan zou je zelfs nog "tethering" kunnen overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door RonnieKo op 15-07-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Karin_1963 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:34:
[...]
Wat betreft 'extreem gebruik', het gaat voornamelijk om af en toe kijken naar een sportwedstrijd en het luisteren naar muziek, maar dat is dus ook al 'extreem'?
(sorry, ben echt een beginner op dit vlak :X )
Van het weekend (vr / za / zo) de tour gekeken via de browser (KPN TV). Dat kostte mij vanaf 14.00 - 18:00uur iets totaal 8 Gb. Bij de werk-PC was vooral de Citrix-verbinding en Teams 15 GB die het in 30 dagen 5 gb verbruikte. Een beetje surfen over internet was niet meer van 2 Gb. Dus ja... wat is veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 20:56

TheBorg

Resistance is futile.

Ik woon in buitengebied zonder een goede vaste aansluiting.

Het nadeel van tethering is dat bijv. mijn TV telkens de verbinding kwijt was en dan vraagt om de WIFI credentials. Dat komt natuurlijk voornamelijk omdat je met je telefoon buiten bereik van de TV loopt en als je weer terug komt de verbinding niet altijd op tijd of helemaal soepel opnieuw wordt gemaakt.

Ik heb daarom Odido 4g voor thuis met een ZTE MF289D modem/router en 500GB data. In de praktijk 30MBit down, 5MBit up en ping 40ms. Modem staat op m'n bureau. Geen rariteiten meer op de TV gehad.

Dat lijkt echt super weinig maar ik kan moeiteloos NPO Start, Netflix en Spotify gebruiken. Teams vergadering ook geen probleem. Verwacht niet dat je lekker kunt gamen of een torrent binnenhalen.

Situatie is Frankrijk is natuurlijk totaal anders maar als je een pakketje in deze vorm kunt krijgen dan valt daar prima mee te leven.

-- edit --
Met 's avonds regelmatig de TV aan en heel wat uren YouTube zit ik vaak richting de 300-400GB per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door TheBorg op 15-07-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 22:53
Je kan Starlink min of meer pauzeren:
https://www.starlinkhardw...ential-sort-of-heres-how/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb geen verstand van internet/mobiel in Frankrijk. Ik heb wel meermaals internet hier eruit gehad. Toen heb ik deze gekocht, en die bevalt prima met best veel apparaten eraan. Er gaat een grote maat simkaart in, dat is even prutsen met een stukje plakband, dus voor vaak simkaart erin/eruit is het wat minder handig. Maar als je een sim hebt met data dan frut je die er maar 1x in en dan werkt alles gewoon.
Wel echt dit model, de goedkopere had ik eerst maar die was met meerdere apparaten in huis niet echt stabiel.

TP-Link Archer MR600 - 4G Router - 1200 Mbps
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Geen idee of ze deze bij amazon (NL dld fr) hebben maar tipje morgen en overmorgen is het prime Day dus ik zou vandaag nog niks bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Als je zelf een leek bent zou ik even kijken voor een kant & klare service, orange heeft die zelf ook:
https://boutique.orange.fr/internet/autres-offres#5ghome

Is me niet helemaal duidelijk of je die maandelijks kan activeren / deactiveren maar er zijn vast ook nog andere operatoren die dit aanbieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Als het voor paar weken vakantie is zou ik het niet te ingewikkeld maken. Die TP-Link Mifi is een prima apparaat voor je doel en kost niet de hoofdprijs.

Vervolgens bestel je een extra simkaart bij je huidige Nederlandse abonnementen die je erin stopt. Evt databundel iets ophogen en gaan.

Zou niet beginnen aan Franse abonnementen of starlink. Te ingewikkeld voor die paar weken.

[ Voor 13% gewijzigd door Sethro op 15-07-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:49
Hier 214 pagina's vol met mobiel internet in het buitenland. Frankrijk is daar ook vertegenwoordigd:

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-04 21:28
Napsju schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:12:
Hier 214 pagina's vol met mobiel internet in het buitenland. Frankrijk is daar ook vertegenwoordigd:

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland
Buiten dat; Schaf een Link aan en een prepaid/abbo bij Link.

Check Hier of je dekking goed is in je appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin_1963
Beste allemaal, heel hartelijk dank voor alle input.
Ik denk dat ik voorlopig even voldoende studiemateriaal heb om mij in te verdiepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin_1963
Incognitum schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:41:
[...]

Buiten dat; Schaf een [url=]https://www.onedirect.nl/producten/archer-mr600-v2?hsa_acc=7670158683&hsa_cam=440272658&hsa_grp=1271036377549114&hsa_ad=&hsa_src=o&hsa_tgt=pla-4583039403801736&hsa_kw=&hsa_mt=e&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping%20%7C%20Rest%20%7C%20All&utm_term=4583039403801736&utm_content=Happy%20Working]Link[/url] aan en een prepaid/abbo bij Link.

Check Hier of je dekking goed is in je appartement.
Je eerste link is een beetje stuk, je tweede leerde mij in ieder geval dat er prima 5G beschikbaar is in onze omgeving. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:18
Karin_1963 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Ik ben een complete newbie op dit vlak en weet eigenlijk nauwelijks wat er mogelijk is.
Ik lees nu weer dat ik eigenlijk genoeg zou hebben aan een 4G/5G-router met simkaart: https://www.coolblue.nl/a...-een-4g-of-5g-router.html dus niet per sé een mifi-dinges.
Klopt dat?
Klopt. Er zijn veel routers die internet via een simkaart ondersteunen, al dan niet via de USB-poort met een dongle waar een simkaart in zit. Mijn Asus RT-AX86S schijnt het te kunnen (nooit geprobeerd). Volgens Coolblue is het verschil met een mifi dat die op batterijen werkt, of kan werken. Maar als ik jouw wensen zo lees, dan is dat geen vereiste. Misschien heb je zelfs al een wifi-router in huis die kan werken met een simkaartdongle (of met een telefoon aan de USB-poort van de router).

[ Voor 3% gewijzigd door FreshM op 15-07-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:02
FreshM schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:52:
[...]
Mijn Asus RT-AX86S schijnt het te kunnen (nooit geprobeerd).
Mijn RT-AC87U doet dat ook. Ik heb het wel eens moeten gebruiken bij uitval van mijn reguliere netwerkaansluiting. Ik heb mijn mobiele telefoon via USB aangesloten en dat werkte prima, maar waarschijnlijk werkt een losse SIM dongle ook.

Ik zou als ik @Karin_1963 was eerst eens proberen of het met tetheren lukt. Een oplossing met een externe antenne is wel wat meer garantie dat je stabiel internet hebt.

Wat betreft datalimiet scheelt het al flink als je de resolutie van youtube en bijv. stream abonnementen terugschroeft naar 720p.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Lebara heeft 260 GB bundels voor 15 euro per maand.

stop de kaart in een B818 van Huawei en je hebt een alles in 1 oplossing,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karin_1963
Beste mensen, allemaal bedankt voor jullie input!
Het gaat waarschijnlijk een 4G/5G router worden in combinatie met een simkaart, abo of prepaid moet ik nog uitzoeken. Lijkt me toch stabieler dan rommelen met tethering op de telefoon.
[b]Sethro in "Advies gevraagd tbv wifi/internet ZONDER aansluiting"Vervolgens bestel je een extra simkaart bij je huidige Nederlandse abonnementen die je erin stopt. Evt databundel iets ophogen en gaan.
Het moet dan toch wel specifiek om een data-SIM-kaart gaan begrijp ik? Bieden alle providers die aan?
Ik heb zelf Hollands Nieuwe als provider, moet nog checken of die dat aanbiedt.
Zou wel een prima oplossing zijn! :)
Zou niet beginnen aan Franse abonnementen of starlink. Te ingewikkeld voor die paar weken.
Starlink is ongetwijfeld helemaal de bom, maar om nu een Lamborghini aan te schaffen waar een Toyota volstaat... ;)
In de Franse abonnementen ga ik mij nog verdiepen.

Ik neem aan dat die routers daar niet afwijken van de routers die bij ons in NL te koop zijn, klopt dat?
Geen andere specs of eigenschappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:40

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Karin_1963 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:09:
Mijn vriend en ik zijn binnenkort de trotse eigenaren van een piepklein vakantie-appartement aan de Middellandse zee in Frankrijk
Gefeliciteerd
Uiteraard willen wij toch internet in ons flatje hebben. Volgens de makelaar zou dat eenvoudig te regelen zijn met wat hij noemde een '4G-modem'. Na googlen blijkt dat toch allemaal niet zo eenvoudig te zijn; ik begrijp dat dat om een zogenaamde mifi-router zou moeten gaan waar dan een simkaart in moet van een Franse provider.
stap 1: Heb je goed internet op je telefoon? Als het op je telefoon niet goed werkt dan gaat het met zo'n router ook niet werken. Ik ga er maar even van dat er op zich een goed mobiel netwerk in de buurt is, anders moet je kijken naar satteliet-internet zoals Starlink.

De allereenvoudigste oplossing is om geen aparte router te gebruiken maar je telefoon in HotSpot stand te zetten. Technisch gezien is dat precies hetzelfde als een 4G-router.

Als dat werkt kun je naar een los kastje kijken. De volgende routers zijn allemaal geschikt voor 4G. Je zou ook nog naar 3G en 5G routers kunnen kijken maar 4G is een veilig keuze:

categorie: Modems en routers

TP-Link is een uitstekend merk met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Ik zou zelf beginnen met de "Archer" lijn en daar een model uit kiezen dat past bij je wensen en je budget. Dat hoeft niet meer dan €100 te kosten, voor minder dan €200 moet zeker lukken. Kies er gewoon een en kijk even bij de reviews, als die een beetje positief zijn voldoet het vast wel.

Andere goede merken zijn Netgear, Zyxel, D-Link en Asus. Die zijn allemaal goed genoeg voor thuis.

Iemand anders merkte al op dat Orange zelf een kant-en-klaar pakket biedt. Dat is waarschijnlijk de makkelijkste oplossing maar wel een vrij dure omdat je iedere maand huur voor dat kastje blijft betalen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Karin_1963 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:08:
Het gaat waarschijnlijk een 4G/5G router worden in combinatie met een simkaart, abo of prepaid moet ik nog uitzoeken. Lijkt me toch stabieler dan rommelen met tethering op de telefoon.
Valt wel mee hoor. In de coronatijd vaak zat in een keet ergens in een buitengebied gezeten met tethering op de telefoon aan. Dan met VPN / Teams / Citrix / Whatsapp Desktop aan het werk. De verbinding moet stabiel zijn. Dat is het belangrijkste. Goed na een uurtje of wat moet je even opletten dat je telefoon niet op raakt. Ook gedaan met TV kijken op een locatie waar niets aanwezig was. Tethering aan, laptop aan en gaan. Een 4G / Mifi-router is eigenlijk niets anders.

Er zijn wat opties aangegeven. Het is even uitzoeken wat je gaat bevallen. Zou eerst gewoon op locatie het een en ander met tethering eerst proberen. Dit om te voorkomen dat je totaal geen bereik hebt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Karin_1963 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:08:
Beste mensen, allemaal bedankt voor jullie input!

[...]

Het moet dan toch wel specifiek om een data-SIM-kaart gaan begrijp ik? Bieden alle providers die aan?
Ik heb zelf Hollands Nieuwe als provider, moet nog checken of die dat aanbiedt.
Zou wel een prima oplossing zijn! :)

[...]

Starlink is ongetwijfeld helemaal de bom, maar om nu een Lamborghini aan te schaffen waar een Toyota volstaat... ;)
In de Franse abonnementen ga ik mij nog verdiepen.

Ik neem aan dat die routers daar niet afwijken van de routers die bij ons in NL te koop zijn, klopt dat?
Geen andere specs of eigenschappen?
toon volledige bericht
het is het beste als je in Frankrijk de simkaart regelt.
vaak zijn data bundels voor de EU een stuk duurder en komen vaak niet boven 40 GB uit.

neem ook niet een te goedkope 4G router. zeker in Frankrijk is het nog wel eens aanmodderen qua signaal.
zelf heb ik de beste ervaring met een CAT 18 modem Huawei B818. die kan meerdere banden gebruiken en deze combineren. hierdoor is je signaal vaak stabieler en sneller.

Lebara France bied prepaid aan voor een leuke prijs. (Orange netwerk) 260 GB voor 15 euro.
en is het op. geen kosten of zelf opnieuw aanzetten voor 15 euro.

gebruik het al jaren
Pagina: 1