Monteren in crepi gevel opties?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:26
Mijn vraag
Ik ben eindelijk ook overstag gegaan voor een cameradeurbel. Wegens gebrek aan stroom op die plaats heb ik noodzakelijkerwijs voor een batterijmodel gekozen. Niet dat ik er fan van ben maar dat terzijde.

Nu kom ik aan het deel waarbij ik de plaat moet monteren op een crepi gevel met 14cm isolatie erachter.

Er zijn 3 gewone opties m.i;
  1. de montageplaat met pluggen en schroeven in de crepi-isolatie monteren. Probleem is dat de bel er regelmatig af moet voor batterijvervanging, dat gaat ongetwijfeld beginnen lossen.
  2. de montageplaat met pluggen en lange schroeven tot in de snelbouwsteen monteren, maar dat lijkt me dan weer overkil. Het gaat om boorgaten van 6mm diameter.
  3. enkele dotten "tec 7" lijm erop en gewoon rechtstreeks op de crepi kleven. Maar wat dan als het er op een dag weer af moet? De bel kan natuulijk altijd defect gaan en dan komt er misschien een ander model.
- nee, het is geen optie om de bel rechtstreeks op de deurkader te plaatsen met de bijgeleverde dubbelzijdige lijmstrook ;)

4de optie met breekwerk: er is binnenzijde een stopcontact in de buurt en er kan met wat boren stroom aangevoerd worden, maar dan heb ik nog geen geschikt voltage voor de bel. Ik kan niet echt een geschikte transfo vinden die minimalistisch genoeg is om zichtbaar in de hal te plaatsen waar de stroom afgetakt zal worden naar buiten.

Suggesties of tips?

Beste antwoord (via Drwho1 op 15-07-2024 19:05)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:47
4. met goeie kit een plaatje op de gevel plakken waar je met dubbelzijdige tape je bel op kleeft.
Als je bel ooit stuk is of je wil een ander kan het plaatje blijven zitten en kun je daar een andere bel op monteren.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:47
4. met goeie kit een plaatje op de gevel plakken waar je met dubbelzijdige tape je bel op kleeft.
Als je bel ooit stuk is of je wil een ander kan het plaatje blijven zitten en kun je daar een andere bel op monteren.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-06 15:11
Popnagels een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:26
No Hands schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:18:
Goeie suggestie. Dat ben ik dan maar vanmiddag gaan halen in de lokale bouwmarkt, 2m80 lat voor 15cm plaatje af te snijden 8)7
was wel exact even breed als de montageplaat van de bel (5cm) dus dat kwam goed uit.

Ze hangt ondertussen.