Teufel ultima 40 mk2 actief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnb
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb deze speakers met ingebouwde versterker via marktplaats gekocht. Ben best tevreden met het geluid. Alleen de aansluitmogelijkheden zijn beperkt, omdat ik 3 toslink aansluitingen heb en maar 1 input.

Dus ik zat eraan te denken om er een switch tussen te zetten. Een Oehlbach switch gekocht, deze geeft kwaliteitsverlies dus deze gaat retour. Heeft iemand goede ervaring met een ander merk ?

Ik zat ook te denken om de speakers op een receiver aan sluiten die toslink ingangen heeft, maar kan dat wel met deze speakers ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:10
Als je een receiver hebt met een pre uitgang kan het, maar je doet wel het voordeel van deze Teufels teniet, namelijk dat je het zonder versterker kan doen. Volgens Reddit doet deze switch het zonder kwaliteitsverlies https://www.tindie.com/pr...-opticalrca-audio-switch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Op welke manier merk jij kwaliteitsverlies bij een toslinkswitch? Hapert het audiosignaal? De kwaliteit van de audio zelf gaat niet achteruit bij een optische switch namelijk.. :)

Ik heb ooit deze gekocht: https://www.onlinekabelsh...2B-wihEAQYCCABEgLBK_D_BwE en die heeft 20 jaar dienst gedaan tussen minidisc/z5500/dvd- en blurayspelers.. nooit problemen mee gehad en lekker cheap. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnb
Via de switch was het geluid veel zachter. Heb er nu een dig. Nedis achter, dit gaat veel beter. Wel jammer dat de out aan de voorkant zit.

Vanmiddag krijg ik een switch van Speaka. Kijken wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnb
@martyw

Ik had met teufel gebeld, er werd mij verteld dat deze speakers niet op een versterker konden, omdat de speakers alleen een speaker-out hebben 🤔

Ik heb hier nog een Infinity OVTR-2 staan. Kan ik deze erbij aansluiten, zodat ik deze achterin de kamer kan zetten of lukt dit niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:10
Speakers als de Teufel zijn vooral bedoeld om muziek vanaf je telefoon naar toe te streamen, en hebben daarnaast nog wat beperkte ingangen voor een console oid. De Teufels hebben ook een lijningang, wat geavanceerdere receivers hebben een 'pre-out', die zou je kunnen gebruiken om de Teufels aan te sluiten op de lijningang. Ik neem aan dat de Teufel medewerker ervan uit is gegaan dat je de versterkte luidspreker uitgang van een receiver op deze Teufels wilt aansluiten, dat gaat niet zonder een omvormer, en is een beetje het paard achter de wagen spannen.

Dan: het combineren van de actieve Teufels met je passieve Infinity luidsprekers gaat vrijwel zeker geen geweldig geluid leveren, als je een meerkanaals setup wilt is het raadzaam speakers van hetzelfde merk en serie te nemen.

Mijn advies: zet de Teufels weer op Marktplaats en koop een receiver met voldoende aansluitingen en mogelijkheden voor je Infinity's, die doen qua geluid niet onder voor Teufels.

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 17-07-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Martijnb schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:03:
Via de switch was het geluid veel zachter. Heb er nu een dig. Nedis achter, dit gaat veel beter. Wel jammer dat de out aan de voorkant zit.

Vanmiddag krijg ik een switch van Speaka. Kijken wat die doet.
Ah, dat ligt echt aan de switch dan. Een optisch signaal blijft digitaal, dus er zou niets moeten veranderen. Ben benieuwd hoe het met die nieuwe switch gaat. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1